Flere her med hyperemesis?

Mjeehs

Andre møte med forumet
Siden jeg er førstegangs tenkte jeg jo i starten at dette var vanlig svangerskapskvalme da jeg startet med oppkast i uke 5. Men Jeg kastet opp så mye at de på jobb ba meg om å sykemelde meg - noe jeg syns var skikkelig kjipt. Men jeg skjønte det Jo på en måte også da jeg jobber i barnehage.

men i uke 9 gikk det så langt at jeg ble lagt inn for dehydrering og underernæring med alt det tilhørte! Fikk da etter flere prøver og samtale med legen vite at det var hyperemesis.

har siden den gang vært Lagt inn 3x5 dager pga høye ketoner (mellom 8-16+) og stort vekttap -14 kg siden strt av svangerskapet. De vurderte en periode picc line eller cvk, men har klart å jobbe på såpass at jeg slapp det, heldig vis. er nå inne annenhver dag for iV væskebehandling, men endelig starter jeg å ha noen dager der jeg får i meg litt mer mat. Jippi :)

er det noen andre som sliter med det samme eller har hatt det før? Merker dere noen forskjell nå fra hvordan det var i starten?
tenkte st dette kunne være et sted å lette på trykket, gi og få støtte og dele erfaringer!

beklager for en lang «klagemelding», men er godt å ikke føle seg alene om det.
 
Jeg tror jeg har hatt hypermesis denne gangen. Har hatt kvalme 24/7, og oppkast 3x i timen. Vært sengeliggende med elendig allmenntilstand.

Hadde mye kvalme sist gang, men ikke så ille. Husker derimot endel knep og hva som funker. Har tvangsspist hver time med kontinuerlig inntak av kjeks og nøtter. Har dermed ikke blitt innlagt.

Er bedre nå, er 18 uker på vei. Kvalmen er nå håndterbar fra lunsjtid, med forbehold om at jeg ikke sliter meg ut. Noen dager derimot kan jeg fortsatt kaste opp hele dagen. Så lei! o_O
 
Jeg har diagnosen Hyperemesis gravidiarum. Hadde det sist svangerskap også. Det er grusomt , men man overlever. Og det oppleves for meg faktisk lettere denne gang enn sist, om det kan være en trøst.
Føler meg mer dreven på dette denne gang om eg kan si det slik:rolleyes: På tross av at eg denne gang har to små hjemme fra før.

Jeg forstår at dette er tøft, for det er faktisk knalltøft! Jeg synes det har lettner litt nå når eg er 17 uker på vei. Sist gav det seg nærmere uke 30

Håper du også får bedre tider nå:flower
 
Jeg tror jeg har hatt hypermesis denne gangen. Har hatt kvalme 24/7, og oppkast 3x i timen. Vært sengeliggende med elendig allmenntilstand.

Hadde mye kvalme sist gang, men ikke så ille. Husker derimot endel knep og hva som funker. Har tvangsspist hver time med kontinuerlig inntak av kjeks og nøtter. Har dermed ikke blitt innlagt.

Er bedre nå, er 18 uker på vei. Kvalmen er nå håndterbar fra lunsjtid, med forbehold om at jeg ikke sliter meg ut. Noen dager derimot kan jeg fortsatt kaste opp hele dagen. Så lei! o_O

ja ikke sant. Det er noe med den roen og «lettere « kvalme. Jeg merker igså på st formen blir mye dårligere dersom jeg stresser eller må ut å ordne ifht handling OL.

Får håpe det roer seg for deg no snart :)
 
Jeg har diagnosen Hyperemesis gravidiarum. Hadde det sist svangerskap også. Det er grusomt , men man overlever. Og det oppleves for meg faktisk lettere denne gang enn sist, om det kan være en trøst.
Føler meg mer dreven på dette denne gang om eg kan si det slik:rolleyes: På tross av at eg denne gang har to små hjemme fra før.

Jeg forstår at dette er tøft, for det er faktisk knalltøft! Jeg synes det har lettner litt nå når eg er 17 uker på vei. Sist gav det seg nærmere uke 30

Håper du også får bedre tider nå:flower

all ære til dere som har små hjemme fra før av, jeg veit ikke hvor jeg skulle gjort av meg dersom jeg måtte ta hånd om fler enn meg selv Akkurat nå :wideyed:

håper du slipper unna tidligere nå enn sist da ;) håper det sklir mer og mer unna her også snart! Merker jo forskjell på dagene - men det er fortsatt utrolig hardt :hungover:
 
Last edited:
all ære til dere som har snø hjemme fra før av, jeg veit ikke hvor jeg skulle gjort av meg dersom jeg måtte ta hånd om fler enn meg selv Akkurat nå :wideyed:

håper du slipper unna tidligere nå enn sist da ;) håper det sklir mer og mer unna her også snart! Merker jo forskjell på dagene - men det er fortsatt utrolig hardt :hungover:

Huff. Har du fått prøve alt av kvalmestillende? Zofran osv?
Her fungerer det lite med kvalmestillende , men tar av og til på nettene så jeg hvertfall får en pause. For jeg sover veldig tungt av de.
 
Huff. Har du fått prøve alt av kvalmestillende? Zofran osv?
Her fungerer det lite med kvalmestillende , men tar av og til på nettene så jeg hvertfall får en pause. For jeg sover veldig tungt av de.

ja, har prøvd afipran, prostafen, og zofran! Går nå på zofran smeltetablett 3X daglig. Får noen ganger intravenøst på sykehuset når jeg er der:) syns det funker for å ta de værste toppene av kvalmen - men den fjerner ikke kvalmen helt. Men gjør det litt mer levelig :shy:
 
Back
Topp