Flere friluftsmennesker her?

Venterspent91

Andre møte med forumet
Jeg og mannen har felles interesse og lidenskap med å være ute..skitur, fjelltur, fisketur, lange og korte teltturer, helg på hytta, jakt osv:)

Håpet er at vi kan fortsette dette utelivet vårt når den lille har blitt noen mnd.

Tips til utstyr vi kan ønske oss?
Tips til hvordan vi skal få det til?:) Hvor høye forventninger kan vi ha uten å ende med for høye ambisjoner..? :)

Skulle ønske jeg kunne si jeg var det, men det er nok mer i fantasien! :D

En voksipose kan brukes som sovepose på teltturer hvert fall. Kjekt å ønske seg en som man kan koble på en lengre del til, f.eks VOKSI Urban, så kan man bruke den i flere år og ikke bare i babyperioden. :)

En bæresele er jo veldig kjekt å ha. Vi har Ergobaby 360 med fleece- og vindtrekk som er veldig lun og god.

Pulk er jo et must, da. :)
Masse saueskinn, Stonz, voksi-pose (som nevnt), bæremeis...et arsenal med kuldekrem, fôret ull/skinn-lue med øreklaffer...joda...mangler ikke på utstyr en kan ønske seg. ;)

Hvis du ammer må du for all del passe på å holde deg tørr og varm ~ for å unngå brystbetennelse.
Snakk med helsesøster om hvilke forventninger man kan ha til hvor tidlig etc. :D

Utpreget friluftsmennesker er vi ikke, men bor landling og er en del ute.
For vår del er dette kjekt:
- Nordic cab - brukes som både pulk (liker den bedre enn pulk da ungen ikke ligger nedi snøen og den er stødig som fy!) og sykkelvogn her, kan også brukes som joggevogn
- Masse ulltøy - da kan vi kle godt på uten å være redd for at de blir klamme eller for varme,
- Lammeskinnspose
- Bæresele (jeg har vært kjempefornøyd med manduca),
- Bæremeis
- Redningsvest
- Stonz (vottene derfra er også supre til de helt små om vinteren, synes jeg....)

Angående hva dere kan forvente er det vanskelig å forutsi, de er jo så ulike disse små!!

Back
Topp