Flere forsøk

Ettønske

Første møte med forumet
Hei , trodde jeg aldri kom til å skrive i forum , men her er jeg nå.
Jeg og min sambo har forsøkt siden sommer å få barn .
Jeg har en sønn fra før av og vil da utvide familien :)
Nå er det sånn at jeg ble gravid med han i en periode der vi gikk igjennom mye stress og flytting som da førte til at jeg spontanaborte. Noen måneder etter måtte min sambo igjennom en stor operasjon som førte til mye medikamenter . Det har vært ett utrolig tøft år der vi har gått igjennom rehabilitering osv , og nå er vi klare for å prøve på nytt .

Det skjer ingenting , og vi stresser heller ikke med det. Har pratet med min fastlege og får beskjed om å bare fortsette å prøve . Jeg lurer på om kansje hele det året og alt som har skjedd at det muligens påvirker alt , slik at kroppen da ikke vil ta til seg befruktning, eller kan det være etter spontan , at kroppen rett og slett ikke får det til eller ligger da rester igjen ( ikke sjekket opp). Vi skal også teste han for å se om kansje den operasjonen og medikamentene har gjort noe med befruktningen.

Hva tenker dere ? Jeg er litt tom for tanker om hva som kan være årsak , men om noen kansje har opplevd lignene eller har en idé om hva som kan være en årsak . Jeg er veldig glad for å ha fått ett barn i dag da familien har slitet med å få flere barn tidligere , alle har en hver. Så mulig dette også gjelder meg. Jeg aner ikke .
 
Har ikke vært i lignende situasjon. Men ble gravid forrige gang på første forsøk som endte i en abort, og det tok 9mnd'er før jeg ble gravid igjen. Så hvis dere har prøvd i 5-6mnder så er ikke det uvanlig. Bare å smøre seg med tålmodighet desverre. Men hvis du blir utålmodig så går det ann å gå privat og ta en fertilitetssjekk av både deg og mannen. Jeg var sjøl 1 mnd unna å gjøre det før jeg blei gravid nå, i den ene mnd jeg var sikker på at det ikke klaffa pga flytting:hilarious:
 
Har du regelmessige mens etter SA´en? Og om mannens sykdom og behandling kan påvirke fertiliteten, har alt å si med hvilken behandling han fikk. Noen medisiner er åpenbart ikke så bra for mannlig fertilitet, men heldigvis fornyes sæden ca hver 3. mnd, så med mindre det var cellegift så tror jeg ikke det er så veldig mye som gir permanent skade. Hvis det var cellegift, så går jeg nesten ut ifra at han/dere skulle ha fått informasjon og tilbud om å lagre sæd før behandlingen.

Det er helt normalt at det kan ta inntil ett år med å bli gravide, men det er jo en tålmodighetsprøve av en annen verden :facepalm: Lykke til med prøvingen :)
 
Man får utredning hvis man ikke har blitt gravid innen ett år. Men det er helt normalt å prøve en del måneder før det klaffer :) lykke til
 
Back
Topp