Flere flaskemammaer her?

Jente10Gutt11

Glad i forumet
Lillebror får mme i tillegg siden jeg ikke har nok selv..vi har brukt de kartongene med ferdigblandet NAN,men nå virker det som han får vondt/blir hard i magen av det..storesøster fikk hipp,så lurer litt på å bytte til det..Hva gir dere andre som gir mme?Og hvordan reagerer den lille på det?

jeg er heltids-flaskemamma :) jenten er nå 6 uker og har siden hun var 10 dager fått vanlig nan. i begynnelsen var det mye magevondt pluss luftplager.
bruker nå malt og fenikkelte (av og til) og det har hjulpet. dvs...i går var jo den store magevondtdagen :( håper det var ett engangstilfelle for hun har vært veldig fin i magen helt til nå.

prøvde og en eske med hipp innimellom. måtte bruke malt i melken da og. men fant ut at det ikke var noe forskjell på nan og hipp hos jenten vår.

hvis du er på facebook så finnes det en egen side for flaskebarn. masse tips og sånn. søk på "flaskeposten". der kan du og spørre om råd.

Tusen takk for svar og gode råd..emoticon  nå har jeg prøvd med litt malt i melka,så får vi håpe det hjelper..hvor mye malt har du i om gangen forresten?

vi har brukt en halv teskje og mindre.
men siden du ammer i tillegg, kan magevondten komme fra noe du har spist og da?
håper det blir suksess ihertfall. vondt å høre gråt og ikke vite hva en kan gjøre :(

Ja,har tenk på det også,men det begynte med engang vi starta med nan..han har sluppet noen ordentlige stinkbomber etter han fikk malt og nå sover han..virker som det fikk i gang systemet littegrann..så det var godt for både liten og stor:-)

så bra! :) :)
vi prøvde malt første gang en kveld og da sovnet hun etter måltidet og sov godt til langt på natt før hun fant ut hun var sulten igjen. det var etter noen skrikenetter så da var de store veldig fornøyd ;)

Her går det i NAN døgnet rundt. Merket i begynnelsen at dte var litt hardt for magen så da tok jeg litt malt i, men nå virker det som at det går greit.

Så godt å høre at det blir litt bedre..håper på det her også..han fikk litt malt i melka i går også,og nå har han endelig fått ut litt..stakkars lille..han er hard i magen,men da vet jeg at det forhåpentligvis går over..hvor ofte gir dere malt i melka?

jeg gir i hver flaske...

Da får jeg prøve på det fra i morgen..han er fortsatt hard i magen,stakkars liten:(

jeg prøvde faktisk to flasker uten malt hin dagen...det resulterte i SKRIK. stakkar. da var det en liten dæsj sukkervann som ble løsningen og deretter malt i her flaske igjen. så jeg tror virkelig det hjelper ihertfall. :)

En dum feil eller uoperksom ansatt på apoteket ødela ammingen min desverre men ammer det lille jg har i hvertfall så her har lille gutt fått flaske siden han var 3 uker gammel..
Bruker Malt vi også, men noen flasker uten.
Fikk to gode her om de strevde med hard mage og slet med å få det ut for det om en bruker malt, så lag en 260ml flaske med en god full t-skje malt i men gjøres helst tidlig på dagen å så ingen malt før kanskje litt på kvelden igjen å så fortsette som normalt med malt etter det igjen, funket veldig fint her i hvertfall.
Og å ta en q-tips med lunket vann å stikke ende innenfor i rompa... huff høres au å  æsj ut men strever de mye med å få det ut pga hard mage når de får mme så funker i hvertfall det kjempe bra! :)

Her får Pernille kun MME. Hun får NAN. Fungerer veldig fint:)
Men har hørt at det er mange som bruker NAN HA1, som blir fornøyd med det hvis den lille reagerer på vanelig NAN.
Pernille får en liten halv tskje malt morgen og kveld. Hun har da avføring en gang om dagen som er anbefalt:)

Back
Topp