Førstegangs gravid her og!

Ja det har sine fordeler og ulemper med ulik erfaringsnivå på slike forum. For min egen del kom det som et stort sjokk at noen tar mer enn en graviditetstest, hvis den første er klart og tydelig positiv.
Fikk positiv test når jeg var 5+2, dagen før hadde jeg gått en mil på ski etterfulgt av et par runder i badstua for å få menssmertene til å slippe...

Mensen var jo riktignok sen, men så er jeg også veldig uregelmessig til vanlig så når menssmertene kom så jeg ingen grunn til å "kaste bort" 80 kroner på å tisse på en test som med all sannsynlighet var negativ. Innså til slutt at jeg faktisk kunne være gravid, selv om ingenting egentlig skulle tilsi dette. (var på hyttetur uten samboer dagene før og under estimert eggløsning)
Er 35 år så regna også med dette skulle ta tid, eventuelt at vi, som endel i omgangskretsen, måtte søke hjelp til assistert. Så har til tider sittet igjen med en følelse av at dette gikk litt for "lett". Og ut fra en del historier man kan lese her kan man lett få den følelsen styrket og blir litt bekymret for at det ikke går hele veien.
Er nå mellom 10+5 og 11+2 et sted grunnet nevnte hyttetur

flere som har fått "umulige" unnfangelsesdatoer?