Flere enn oss som er på jakt etter et nytt hjem?

Rogue

Forelsket i forumet
Augustbarna 2021
Hjelp! Vi trenger et nytt sted å bo før vi blir et medlem til i familien. Har lett siden i sommer, men siden vi aller helst ønsker å bli i det samme området har det ikke vært mange aktuelle boliger. Neste uke skal vi for første gang på visning et stykke unna. Synes det er litt stressende. Noen andre i samme situasjon?
 
Last edited:
Vi er!:joyful:
Vi skal straks selge der vi bor nå, og er superklare for å kjøpe noe nytt sammen. (Ny sambo♥️). men vi må flytte innenfor skolekretsen til barna, og det er ikke like lett å finne noe :smug:
 
Jepp, vi har kikket siden i fjor høst, men uten hastverk. Har to aktuelle skolekretser, og en del krav til boligen, så har ikke vært så mange aktuelle boliger enda.

Håper det dukker opp noe ila de neste mnd, og at det går greit å få solgt den vi har nå. Kan bo her med et barn til, men ønsker større uteområde blant annet. Var litt kjipt i sommer uten noe særlig hage..
 
Jepp!
Lite hus for salg her i område, så vi venter i spenning. Har et hus på "vent", vi vet det skal selges, men det har ikke komt noe takst ennda. Drømmehuset da :p
 
Ja, har egentlig plass der vi bor nå, men ønsker å flytte på oss helst til sommeren slik at eldste kan begynne nytt skoleår der vi flytter til. Vi bor ganske usentralt idht buss, og ikke helt fornøyd med tilbudet til helsestasjonen her (kun åpent 2 dager og kun lege 1 gang i mnd som også ofte er på kurs den dagen vedkommende egentlig skal på helsestasjonen), noe som gjør det litt utfordrende ifht å komme til helsestasjonen for timer spesielt når vi er tilbake i arbeid og det ikke nødvendigvis passer inn med våre arbeidstider ifht åpningstid på helsestasjonen. Men vi blir ikke helt enige om hvor vi vil flytte til. Mannen vil flytte mer sentralt innad i kommunen vi bor i, jeg vil flytte til nabokommunen og nærmere mine foreldre da vi kun har mine foreldre igjen og det er de som evt stiller opp som barnepass ved behov. Mannen er ufattelig sta og nekter på alle punkter å flytte til nabokommunen (unnskyldninger som der bor en tettere, hvorfor er det så bra med bedre busstilbud når han selv foretrekker å kjøre bil, må betale eiendomsskatt vs ingen eiendomsskatt i kommunen vi bor i idag osv).
 
Jepp!
Lite hus for salg her i område, så vi venter i spenning. Har et hus på "vent", vi vet det skal selges, men det har ikke komt noe takst ennda. Drømmehuset da :p
Det blir spennende å se om det er innenfor rekkevidde!
 
I går dro jeg for å se på nærområdet til den boligen vi har avtalt visning på neste uke. Området var forsåvidt veldig fint, og det var kort vei til både nærmeste bhg og barneskole, men det var veldig mye trafikkstøy akkurat ved boligen og litt kronglete tilkomst til selve boligen, så er litt mindre positivt innstilt enn jeg var...
 
I dag har vi vært på budrunde igjen, men vant ikke denne gangen heller. Egentlig glad for det, det var veldig mye som måtte gjøres der, og det var derfor vi ga oss tidlig også. Men jeg begynner jo å lure på om vi rekker dette, eller om vi bør utsette det til etter fødselen... Hvordan går det med dere andre som er på boligjakt?
 
Her har det nesten ikke vært lagt ut boliger i det hele tatt. Alle aktuelle boliger ligger i feil kommune, eller på feil sted i riktig kommune.
Det har gått så langt at vi (jeg) vurderer å bygge nytt om vi finner tomt.
 
Vi kjøpte nytt relativt spontant for to uker siden. Bor i en treroms nå, og kjøpte rekkehus. Fikk en plutselig trang til å ha bedre plass. Så nå er vi i prosessen med å selge leiligheten vår. Håper den er solgt ila feb. Vi overtar 1. mai og ganske mye må gjøres, så for en gangs skyld er jeg glad for at det fortsatt er lenge til termin. Problemet er at jeg jo ikke vet hvordan formen vil være i mai/juni mtp hvor mye jeg kan bidra med, og vi må gjøre det meste selv for å få råd, haha. Så det kan bli.. interessant. Spørs vel hvor stor jeg har rukket å bli innen da.

Masse lykke til med boligjakten!
 
Vi er også på leting etter ny bolig, da det fort blir trangt med det vi har nå. Vi hadde megler på besøk idag for å få en e-takst på boligen og venter på at en aktuell bolig i nærområde kommer til salgs. Håper vi finner og får solgt bolig innen april/mai
 
Vi kjøpte nytt relativt spontant for to uker siden. Bor i en treroms nå, og kjøpte rekkehus. Fikk en plutselig trang til å ha bedre plass. Så nå er vi i prosessen med å selge leiligheten vår. Håper den er solgt ila feb. Vi overtar 1. mai og ganske mye må gjøres, så for en gangs skyld er jeg glad for at det fortsatt er lenge til termin. Problemet er at jeg jo ikke vet hvordan formen vil være i mai/juni mtp hvor mye jeg kan bidra med, og vi må gjøre det meste selv for å få råd, haha. Så det kan bli.. interessant. Spørs vel hvor stor jeg har rukket å bli innen da.

Masse lykke til med boligjakten!

Oi! Så spennende og gøy, gratulerer! Jeg håper vi finner et sted der det ikke må gjøres for mye eller at det må gjøres så mye at vi må leie inn hjelp, vi har barn fra før. Takk for lykkeønskninger :happy:
 
Her kom nyheten om mini i magen som ett sjokk, og egentlig har vi ikke plass her vi bor nå. Men jeg har flyttet før mens jeg var gravid og det gjør jeg ikke igjen:p planen er å finne ny bolig, men vi har ikke tenkt å lete aktivt før til høsten/nyåret. Er veldig lite for salg i området vi bor som er så stort som vi ser for oss:)
 
Sniker fra september. Her har vi pratet om at vi trenger større plass - og jeg har hele veien ønsket å bygge, men vi skal ikke bygge med småbarn og ha det stressende. Kom tilfeldigvis over drømmehuset - så her blir det nytt hus på gjengen - og jeg har hivd meg rundt for å selge. Planen var å bo i samme skolekrets, men det ble med tankene. Barna må bytte skole, men er sammen om det og veldig klare. De gleder seg heldigvis masse :)
Håper dere finner noe passende ❤️
 
Ny visning i dag :happy: Boligen har ikke blitt lagt ut for salg enda så vi vet veldig lite bortsett fra at beliggenheten er ok, at det er en ganske stor plen utenfor og at boligen har 3 soverom. Er veldig spent!
 
Sniker fra september. Her har vi pratet om at vi trenger større plass - og jeg har hele veien ønsket å bygge, men vi skal ikke bygge med småbarn og ha det stressende. Kom tilfeldigvis over drømmehuset - så her blir det nytt hus på gjengen - og jeg har hivd meg rundt for å selge. Planen var å bo i samme skolekrets, men det ble med tankene. Barna må bytte skole, men er sammen om det og veldig klare. De gleder seg heldigvis masse :)
Håper dere finner noe passende ❤️

Gratulerer med drømmehuset!!! Det er jo fantastisk at det bare dukket opp sånn.
Jeg tror dessverre ikke vi kommer til å finne vårt drømmehus, men forhåpentligvis finner vi en bolig som har det vi trenger. Og det bør helst skje fort, for jeg vil virkelig helst ha flyttet før juni...
 
Vi har vært frem og tilbake om vi skal flytte, men vi endte opp med å heller bygge ut eksisterende bolig. Koster skjorta, men da slipper vi å flytte og vi bruker pengene som ville gått til megler og dokumentavgift på å få det akkurat slik vi vil ha det. Jeg håper vi blir her til vi er gamle, så da vil jeg heller ha det fint og godt enn å bekymre meg for gjensalgsverdien:p
 
Hvordan får det med husjakten? :) Vi har også vært på jakt etter nytt hus, men har tenkt at vi klarer oss til babyen blir 1 år. Kommer nokk til og sove på rom med oss fram til da :) men plutselig dukket drømme huset opp og vi ende med å kjøpe hus for en mnd siden :joyful: så nå klargjør vi huse vårt for salg så blir det flytting 18 juni :joyful: kjenner det er ganske godt og vær ferdig med flytting til lille gutt kommer i august, hadde vært travelt og flytte med baby på slep :confused::p
 
Back
Topp