Flere enn meg som klør?

*Fjellgeita*

Glad i forumet
Hjelpes.. Klør! På legger og armer særlig..! Noen flere som har det sånn? Mulig jeg er ekstra tørr i huden assa.. Det er en utfordring særlig på denne tiden av året :-/

Sent from my iPhone using BV Forum

Klødde meg til blods forrige graviditet på leggene, testa tilslutt for noe gallesyregreier som slo ut men så ordna det seg av segselv rett etterpå -så slapp behandling. Og frem til det ble påvist (gikk mange måneder og forsøkte alt mulig for å bli kvitt det) så gikk jeg på allergimedisiner som funka bra på kvelden så jeg fikk sove, som ikke er farlig for fosteret :) altarax eller noe sånn heter det.

Men det beste er om det bare er tørr hud, eller du reagerer på noe du spiser (sitrus eller noe i den duren). Vet hvordan du har det, kan bli gal av å klø! Håper det ordner seg :)

Ja! Veldig.. hadde det ikke sist.. har det veldig nå.. faktisk sånn at jeg skammer meg.. for oppdager ikke at jeg klør meg før etter litt.. blandt folk å sånn. Off!!

Jeg og klør, men her er det overalt! Leggene, lårene, ryggen, ja, overalt!! Hadde det ikke sånn sist... Blir litt bekymra...

Klør overalt! *Skrætsj skrætsj*

Sikkert bare tørr hud, men blir koko...
Sitrus? Kanskje det? Jeg har jo dilla på appelsiner om dagen...! Hehe

Om d ikke gir seg er d greit å oppsøke lege for å ta blodprøve fastende, for å sjekke om det er gallesyre som gjør det. Tror ikke det er topp for babyen i såfall, men er litt usikker på hva de gjør med det.

Svangerskapskløe?

uff god bedring til dere som har fått det..Heldigvis har ikke jeg merket noe til det ennå, håper det fortsetter sånn..

klør, klør og klør enda mer... ryggen (akkurat der jeg ikke når selv selvfølgelig) og leggene, lårene og armene... er til å bli gal av :P

Kan det være tegn på noe annet galt??? :-o trodde det bare var hormonene som påvirket huden... ikke stort å gjøre med liksom.
Nå ble jeg litt bekymret. Har hatt det sånn i flere uker nå.. :-/

Ja! Veldig.. hadde det ikke sist.. har det veldig nå.. faktisk sånn at jeg skammer meg.. for oppdager ikke at jeg klør meg før etter litt.. blandt folk å sånn. Off!!

Hear hear!

Det klør stadig, særlig på ryggen hos meg! Kjempekjekt sted å ikke skjønne at man klør under genseren før etterpå... Ellers håndledd og hals, faktisk. Jeg er en sånn histaminperson, så det er stadig litt rødt her og der.

Jaja, jeg har lest litt om det og kommet frem til at siden det ikke er noe under fotblad eller inni håndflatene, så er det mest sannsynlig bare vanlig svangerskapskløe. Det tåler vi! :)

Vi får bare holde ut :)

Det er veldig vanlig med svangerskapskløe. Hadde veldig mye av det sist. Og begynt som smått nå også. Under armene, på ryggen og magen. Det er et tegn på at det strekker seg der, og under armene fordi brystene endrer litt form. Jeg tror ikke du skal bekymre deg for mye over det, men hvis det er for plagsomt og det ikke hjelper å smøre seg med lotion osv, skader det jo ikke å gå til legen heller, men jeg tror nok neppe det er noe farlig:)

Back
Topp