Flere enn meg sm blir litt provosert

Innbiller meg at de som sier sånne ting er de samme som sier at depresjon og psykisk sykdom handler om innstilling og å "ta seg sammen"... Irriterer meg grønn over sånne folk, tror de mangler et snev av empati.
Jepp!! Vedder også på at det er de samme som sier man mangler arbeidsmoral om man får sykemelding. "JEG klarte å karre meg på jobb selv om jeg var kvalm, da må alle andre klare det også" AAAARGHH!!!#@€¥$:angry5

Jeg blir irritert av slike og av alle som ikke klarer å skjønne at ting oppleves likt for alle. Og det gjelder ikke bare svangerskap, men sykdom også.
Ting oppleves forskjellig for alle, selv om man har samme plagen/problemet/sykdommen.

Jeg blir så sinna :@ jeg skjønner at jeg har enkle svangerskap i forhold til en del andre. Folk er forskjellige, og at jeg har pusha grensene mine litt for langt en del ganger er det ingen som sier noe om. "Det gikk jo veldig bra da." Ja, kjempefint. Jeg hadde bare gangsperre i tre dager etterpå som en bivirkning.

Dessuten passer ikke graviditet og min livsstil sammen. Det å plutselig ikke klare å uføre daglige gjøremål i stallen eller på jobb går utover psyken min. Jeg takker ikke å føle meg så ubrukelig, det hjelper ikke at andre syns det går bra at jeg blir begrenset en periode.

Folk må lære seg å respektere at vi er forskjellige alle mann og at svangerskap påvirker folk på forskjellige måter.

Sent from my iPhone using BV Forum

av kvinner som har født sin første unge, etter et drømmesvangerskap og med en drømmefødsel, som kommer og mener og synser om dette med at ALT har med fokus og tankegang å gjøre..!?! At det bare er å være positiv, så er ikke svangerskapet så ille... At man skal være glad og takknemlig, og at graviditet ikke er noen unnskyldning til å sette seg på rompa...!?!?

Kjenner jeg blir så irritert av slike mennesker!!!!!

Ja sånn har jeg fått høre, ja mine fødsler har gått greit og fort, men kjente jeg ble temmelig irritert, når jeg hører folk si, det er jo bare kos å gå gravid osv. Ingen graviditet er de samme, så kan ikke bare komme er å fortelle oss som ikke har det så bra, at dette er noe som er bare kos osv. At mn skal nyte det.

Alle har forskjellig svangerskap mitt første hva som en drøm:) mitt nå er bare fælt:/ vondt og alt annet.

Har egentlig hatt et lett svangerskap første gangen med ingen plager, og fødselen gikk vel også greit og kjapt for seg. Men har stor forståelse for at ikke alle har det slik, og gir greit utrykk for det. Unner alle mitt første svangerskap, men kjenner nok av dem som kaster opp fra de har positiv test til ungen er ute, og som gjerne har bekkenløsning i tillegg. Så all sympati fra meg og ingen rosenrøde historier og meninger. Skal sies at det er tyngre denne gangen, men det henger nok litt sammen med storebror som ikke helt skjønner at mamma ikke er så sprek akkurat nå ;-)

Back
Topp