flere eller bare meg?

Janneymortilsnart3

Forelsket i forumet
jeg blir seriøst sliten av ingenting!
11 timers søvn på natta er for lite, er forsatt dø trøtt når jeg står opp.

er helt tom for energi, å d er så kjedelig! må hvile når jentungen hviler

flere som har det slikt?

jeg sover Mye! sover lange netter, og tar en kvil midt på dagen, og jeg har ingen andre en hunden å ta vare på.. men er bare utrolig utslitt og trøtt at en hvil midt på dagen må jeg ha!

Jeg har det sånn.

Går du på jern? Jernmangel kan utarte seg sånn. Det var problemet mitt i forrige svangerskap. Jeg begynte da på jern, men kroppen klarte ikke å te igjen jernlagrene før sent i svangerskapet så jeg måtte sykemeldes etter hvert. Måtte legge meg ned bare jeg hadde gått på do en tur.

Jeg fikk sjekket jernlagrene igår, men tar jo noen dager å få svar.

Hvis det ikke er pga jern, så kan det jo trøstes med at det sikkert går over når du kommer litt ut i 2. trimester ;)

Jeg er også temmelig sliten og sover så snart jeg får sjansen. I går la jeg meg kl 21! (da gjorde det ikke så mye at ejg var oppe før kl6 i morges for å gå på do likevel)

I forrige svangerskap begynte jeg å reagere da jeg ble utslitt av å gå rolig opp trappa, da var det på tide å fylle på med jern! Alt ble mye bedre med litt tilskudd.

Jeg blir utslitt av ingenting! Begynner å bli litt lei.. :P

Ja, dessverre og det er slitsomt.
Trodde energien begynte å komme tilbake, men den gang ei!! Arg, er så kjipt å ligge på sofaen hele tiden altså.. :`/

Samme her! Er så dritlei for å si det mildt! Går greit så sant jeg kun er hjemme og konsentrer meg om hjemmet og sønnen min, men så fort vi er ute og gjør andre ting, eller er på jobb, så er jeg totalt skutt når jeg kommer hjem. Både jeg og typen er dritlei av det, for det går mye utover han hvor han må gjør det meste :/
Gruer meg til typen skal på sjøen :/ Det blir tungt det!

Kan ikke akkurat skryte på meg noe energi nei... Ligger på sofan hele dagen. Hvertfall nå som jeg er sykemeldt også...

Jeg har null energi jeg også, jeg går på dobbel dose jern pga jernmangel. Jeg har itillegg lavt blodtrykk og lav blodprosent. 

Jeg legger meg samtidig som sønnen min hver dag, er helt utslitt etter jobb og det lille husarbeidet jeg orker å gjøre. 

Jeg er helt tom for krefter. Blir ikke mye avslapping i løpet av dagen når man har et barn på 15 måneder og dermed må jeg legge meg 21-21.30 hver kveld for å holde ut. Snuppa våkner kl 6 hver morgen, så jeg får ikke akkurat ligget og dradd meg om morgenen heller..Håper det blir bedre snart

Lite energi her også gitt, men har rett og slett ikke anledning til å sove 11 timer i ukedagene. Får meg 8-9 timer søvn og holder på å sovne hele arbeidsdagen siden det er så rolig akkurat nå. Sover avogtil litt middag, men er vanskelig det også med en toåring som er så glad for å være hjemme med mamma og pappaen sin. Begynt å dra meg på trening igjen og det gir faktisk mer energi:)

Signerer den smarte damen over her om at jernmangel også gjør folk slitne. Det kan sjekkes med en blodprøve hos legen. Tok floradix med jern og vitaminer i begynnelsen for å få opp energinivået, men har cøliaki (tåler ikke gluten) så jeg reagerte på den:( Står uansett på pakningen at den er anbefalt for gravide og ammende mødre:)

Godt vi er flere.. Nå har jeg begynt å ta jern, så jeg håper det kommer til å hjelpe.
I tillegg tvinger jeg meg til å gå tur med hundene hver dag, for å bevege seg ute i frisk luft i mitt eget tempo hjelper også mye :)

JA! Er helt vrak! Gleder meg til det gir seg og vi får litt energi igjen. :)

godt det ikke bare er meg!
er 14 uker idag, men føler ikke at det trøttheten har forsvunnet akkuratt! har ikke noe jernmangel heller, tok de fleste prøverene en kan ta sist hos legen, og alt var bra sa han..
er vel alle disse hormonene oog bebisen som gjør at jeg blir sliten:)
Men nå ligger ikke jeg på sofaen hele dagen heller da, tvinger meg selv til å lage middag og gjøre litt husarbeid, itillegg har jentungen på 18 mnd ferie så har hun heledagen, så jobber jeg ute med terrassen og kledning når hun hviler... men skal ikke lyve på meg at jeg orker alt dette... tvinger meg mest om jeg vil eller ikke.... kan heller slappe av igjen når jentungen begynner i bhgen og opppussingen er ferdig:)

håper dere blir bedre etterhvert!:)

Har eg brettet en korg med klær,kunne eg ha sovet i times vis etterpå.
Orker fader meg ingenting for tiden,blir trøtt av absolutt ALT...
Veldig slitsomt og ikkje mye kjekt,med tanke på mine to småtasser som har feri nå.

I går la jeg meg 2130 og fikk sove til jeg våknet av meg selv, før jentungen.
Var deilig å være uthvilt på formiddagen!

Men nå har klokka passert 12 og jeg er sliiiten igjen... :-(

Tweak skrev:
I går la jeg meg 2130 og fikk sove til jeg våknet av meg selv, før jentungen.
Var deilig å være uthvilt på formiddagen!

Men nå har klokka passert 12 og jeg er sliiiten igjen... :-(

off, kjenner meg så igjen! utrolig slitsomt! hvor lenge skal det vare?
fikk sove til 12 her omdagen, kl 15 var jeg dautrøtt og orket ingenting!:(

samme her! Har heldigvis fri i to uker nå...

Back
Topp