Flere barn

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Skal dere ha flere barn eller er det stopp nå?

Dere som fødte for andre gang, gikk det bedre enn med nr 2? (selve fødselen tenker jeg på).

Jeg har veldig lyst til å bli gravid igjen så fort det lar seg gjøre, men vet det er helt uaktuelt for mannen.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg er ferdig!!!! Har to fine jenter, det holder lenge. Hadde et pyton svangerskap denne gangen, så det orker jeg ikke igjen! Også skal de følges opp også, så det er nok med 2.
Sist fødsel tok 52 timer (igangsatt) denne tok 3, så fødselen var myyye lettere nå.
Jeg syns det er tøft med babytid jeg, føler meg litt innestengt og føler meg litt lite 'stimulert' om du skjønner, så jeg ser frem til at begge jentene er så store at ting går litt mer av seg selv.
 
Vi fikk nr tre nå, og har ikke bestemt oss for om det blir en fjerde eller ikke enda. Vi skal bestemme oss om et år, for hvis vi skal ha en fjerde så vil vi ikke ha mer enn ca 2 år imellom de to siste. Akkurat nå er jeg 'rusa' på nyfødtbaby, så jeg kan ikke bestemme meg nå :P Og så må vi finne ut om vi har råd først, både fordi vi må bygge på huset (noe vi skal uansett, men da må vi gjøre det litt kjappere) og fordi vi må ha en ny bil.

Sånn fødselsmessig så er jeg litt 'redd' for hvordan en evt fjerde fødsel skal bli. Jeg har hatt fine fødsler, nr to var nok den beste. Siste var raskest og vondest, og det er det som 'skremmer' meg litt, for hvor kjapp/vond blir neste da liksom...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har fått mine to ønskebarn og skal ikke ha flere. Pga. at vi må ha prøverør måtte vi ha betalt for forsøk på nestemann selv. Men jeg ville nok ikke hatt flere uansett. 2 holder i massevis. De skal følges opp også.

Fødsel nr. 2 var omtrent like lang som fødsel nr 1 (rundt 8 timer) men fødsel nr. 2 var enklere og en mye bedre opplevelse. Men akkurat like vond da; )

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vi har planer om flere, men om det blir vet vi ikke. Men veldig innstilt på flere. Men jeg blir helt elendig under svangerskapet så ikke veldig keen på å gå gravid.. Men vi får se..
Fødsel nr to tok 2 timer lengre enn nr en. Men en mye bedre opplevelse med nr to. Både jeg og mannen viste hva vi gikk til og jeg fikk smertelindring tidligere som funket.. Så tar en fødsel nr 2 lett en gang til.

Det er 2 år og 4 mnd mellom mine. Og ser i forhold til et vennepar det det er under 2 år at vi har det litt lettere. Storesøster er blitt så gammel at hun skjønner mer og klarer mer selv.. Så glad vi ikke fikk nr 2 tidligere.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi er ferdige :) Vi har vært enige hele veien om at vi bare ønsker oss to. Som de andre sier; de skal følges opp, og det krever både tid, penger og plass. Så to er perfekt for oss.

Fødsel nr 2 var helt klart best! Jeg følte selv at jeg hadde bedre kontroll, jeg visste litt mer om hva jeg gikk til, det gikk fortere enn med nr èn og det gikk fortere enn jeg hadde trodd ;) Ingen smertestillende, så jeg fikk med meg hele forløpet, til forskjell fra første gang hvor jeg fikk lystgassoverdose..
 
Vi har tre nå og jeg tror egentlig det holder. Men jeg er ikke helt sikker altså... Blir det en til blir det i alle fall om en god stund. Må regne med å bli sengeliggende og da må de tre vi har være litt større og bedre rustet til å "takle" det.

Angående fødsel, så var fødsel nr 2 klart bedre enn nr 1. Nummer 3 var mer lik nummer 1 enn nummer 2, så har gitt opp troen på at jeg kan få sånne "drømmefødsler" jeg stadig leser om...
 
Jeg har litt lyst på 3, men mannen vil bare ha 2, og jeg har ikke lyst til å pushe gjennom flere barn, heller ha det bra sammen med 2 barn :) også håper jeg virkelig at amming er prevensjon, for vi har vært litt uforsiktige i det siste :p *gleder seg til spiralen er på plass* :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Før jeg fikk barn hadde jeg lyst på tre barn, men nå som jeg har fått ett og hører om alt styret med å håndtere søsken og en nyfødt baby samtidig frister det ikke å gå flere barn.
Føles nesten som det holder med én, og så er jeg så forelsket i barnet mitt at jeg ikke kan forestille meg å dele oppmerksomheten og kjærlighet på et barn til.

Men jeg skal nok ha en til. Synes det er hyggelig at man har søsken. Synes graviditeten og fødselen gikk greit også, så det bekymrer meg ikke.
Litt usikker på hvor lenge vi skal vente, er fordeler og ulemper ved alle aldersforskjeller.
Men venter hvertfall et år før vi prøver igjen, kanskje to, men ikke tre.


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Føles nesten som det holder med én, og så er jeg så forelsket i barnet mitt at jeg ikke kan forestille meg å dele oppmerksomheten og kjærlighet på et barn til.




Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sånn tenkte jeg også da vi bare hadde en. Men nå er jeg forelsket og fortapt i tre barn i stedet for i ett.... Like magisk hver gang <3
 
Ferdig her, har to barn og det holder for oss. Det er 4år imellom barna her og jeg syns det er helt perfekt for vår familie.
Når jeg gikk gravid med førstemann hadde jeg et tøft svangerskap, men denne gangen var det helt jævlig. Hovedgrunnen var nok at jeg ikke bare hadde meg selv å tenke på. Man skal jo fungere som mamma når man er gravid, så jeg var ganske glad for at ho var stor nok til å klare ting selv. Spesielt de dagene jeg ikke kunne gå og komme meg opp av senga pga smerter. Måtte ha mye hjelp av familie pga at mannen jobber mye.
Fødselen andre gangen var mye lettere enn første gang. Første gang brukte jeg 54timer fra første regelmessige rie. Denne gangen ca 5 timer fra første regelmessige rie.
 
Jeg kunne tenkt meg tre, alltid hat lyst på et søsken til selv(jeg har et søsken). Mannen sier maks to (de er tre søsken).

Jeg hadde et svangerskap fra helvete og av den grunn kunne jeg tenke meg å bare bli ferdig med det. Om et år begynner jeg mest sannsynlig å jobbe igjen, så må jeg jobbe ett år og da blir det nesten tre år i mellom. Det er litt lenge synes jeg..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi er ferdig. Har to og det holder :)
Nå hadde jeg to veldig forskjellige fødsler. Første var en drømmefødsel. 5 timer fra første rie til hun var ute. På andre gikk vannet og det skjedde ingenting før det hadde gått 30 timer. Det endte med styrtfødsel. Så jeg syns den første fødselen var mer spesiell, den andre ble altfor intens.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kunne tenkt meg tre, alltid hat lyst på et søsken til selv(jeg har et søsken). Mannen sier maks to (de er tre søsken).

Jeg hadde et svangerskap fra helvete og av den grunn kunne jeg tenke meg å bare bli ferdig med det. Om et år begynner jeg mest sannsynlig å jobbe igjen, så må jeg jobbe ett år og da blir det nesten tre år i mellom. Det er litt lenge synes jeg..


Sent from my iPhone using BV Forum
Hvorfor må du jobbe et år?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hvorfor må du jobbe et år?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Får meg ikke til å starte i ny jobb for å så bli gravid..



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Får meg ikke til å starte i ny jobb for å så bli gravid..



Sent from my iPhone using BV Forum
Det kommer jeg til å gjøre hvis det passer sånn. Jeg gjorde jo det denne gangen, først fikk jeg ny jobb og så ble jeg gravid.
 
Vi har to barn nå og jeg føler meg ikke helt ferdig, mens mannen vil bare ha to. Hvis vi skal ha en til så blir det ikke før om fem år. Denne gangen hadde jeg planlagt ks. Og det var så mye bedre enn å føde vanlig. Skal jeg ha flere så tar jeg et ks til enn en fødsel.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har to gutter nå. Er absolutt ikke ferdig. Så blir 1 eller 2 til:D men om noen år:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Det kommer jeg til å gjøre hvis det passer sånn. Jeg gjorde jo det denne gangen, først fikk jeg ny jobb og så ble jeg gravid.
Jeg får meg ikke til å gjøre det jeg! :/



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei, ikke søren! Hadde en helt forj** fødsel, så nr 2 frister IKKE. Kanskje om noen år, når jeg har fortrengt den delen :)
 
Back
Topp