Flere barn som sitter med rompa ned?

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Er i uke 29 nå. Både KK og fastlege har påpekt at dette er noe som må følges med på. Er det ikke ganske vanlig at dem snur seg enda?
Hadde vert mer beskymra om jeg var 5-6 uker lenger på vei[emoji23]

Er i uke 29 nå. Både KK og fastlege har påpekt at dette er noe som må følges med på. Er det ikke ganske vanlig at dem snur seg enda?
Hadde vert mer beskymra om jeg var 5-6 uker lenger på vei[emoji23]
Junior ligger ikke med rumpa ned, men likevel fikk vi beskjed idag om at om han hadde gjort det så hadde det ikke vert så farlig da de ikke begynner å gjøre seg klar for å feste hode før ca 3—4 uker før termin.

Men, er jo bare til å følge med på det tenker jeg.
Hva tenker du? Ble du litt bekymret?

Men, er jo bare til å følge med på det tenker jeg.
Hva tenker du? Ble du litt bekymret?

Ja, for all del. Godt at de følger med.

Nei, er vell egentlig veldig lite beskymret[emoji23] men lurte på om jeg burde være det[emoji85][emoji848][emoji12]
Jentungen festa seg i uke 33. Så håper hun her også snur seg snart og gjør seg klar til den RETTE fødeveien[emoji23]

Ja, for all del. Godt at de følger med.

Nei, er vell egentlig veldig lite beskymret[emoji23] men lurte på om jeg burde være det[emoji85][emoji848][emoji12]
Jentungen festa seg i uke 33. Så håper hun her også snur seg snart og gjør seg klar til den RETTE fødeveien[emoji23]
Det er jo bra :joyful:

Ikke noe å bekymre seg. Hu har fortsatt tid til å snu seg :D Får krysse fingrene for at hu snur seg.

Min sitter også. Håper han snur seg, storesøster gjorde ikke det. Uansett er det jo veldig stor sannsynlighet for at de snur seg før termin :)

Min ligger i tverrleie, det er så ubehagelig! Storesøster lå i seteleie hele graviditeten, så er veldig spent denne gangen[emoji1]

Går nok veldig fint! Er sånn som jeg forstår det ikke satt at de snur seg før fødsel heller når det ikke er nr 1?

Jordmor sa i dag at de bruker å prøve å vende rundt uke 38 om de tror det er nødvendig, men det skjer med de færreste.

Går nok veldig fint! Er sånn som jeg forstår det ikke satt at de snur seg før fødsel heller når det ikke er nr 1?

Jordmor sa i dag at de bruker å prøve å vende rundt uke 38 om de tror det er nødvendig, men det skjer med de færreste.

Vending både høres og ser ufattelig vondt ut. Håper hun snur seg snart[emoji85]

Det skjønner jeg. Hvor kjenner du mest spark nå da?

Egentlig over alt! Har kjent mye spark i toppen av magen, så jeg trodde hun hadde snudd seg med hode ned, så reiste vi på ultralyd og da så vi at hun lå på tvers på toppen av magen med bena i ansiktet[emoji23]

Hvordan var det å føde i setefødsel?
Det var absolutt greit, det er mange som følger med og du blir godt ivaretatt :) min første fødsel var derimot på under to timer - så sitter han her tar jeg nok keisersnitt (håper jeg i hvertfall)... redd for å ikke rekke sykehuset. har du hatt en Ok 1. Fødsel hadde jeg ikke vært bekymret for setefødsel :happy:

Det var absolutt greit, det er mange som følger med og du blir godt ivaretatt :) min første fødsel var derimot på under to timer - så sitter han her tar jeg nok keisersnitt (håper jeg i hvertfall)... redd for å ikke rekke sykehuset. har du hatt en Ok 1. Fødsel hadde jeg ikke vært bekymret for setefødsel :happy:

Ok. Har hatt 2 normale fødsler, så hadde nok gått fint.
Hvordan er det med beina til de små når de blir født i sete? Det må jo være en kjempe belastning for dem. Er det slik at de MÅ bruke pute?

Hvordan er det med beina til de små når de blir født i sete? Det må jo være en kjempe belastning for dem. Er det slik at de MÅ bruke pute?
Når de måler så får de bare målt hode til stump, fordi beina ligger rett opp. Min hadde sitti hele svangerskapet, men trengte ikke pute. Ble fulgt opp med ultralyd, hun var helt fri for hoftedysplasi :)

Når de måler så får de bare målt hode til stump, fordi beina ligger rett opp. Min hadde sitti hele svangerskapet, men trengte ikke pute. Ble fulgt opp med ultralyd, hun var helt fri for hoftedysplasi :)

Har sett noen slike fødsler på fødeavdelingen. Og har sett da at beina ligger opp med en gang. Hvor lenge ligger dem slik?

De screenes bare med tester for hofteleddsdysplasi. Er økt risiko for det ved setefødsel, men ingen selvfølge at de får det :)

Back
Topp