Flere barn som har fått reaksjoner/alergi fra de nye Libero Active bleiene???

My little love

Elsker forumet
Er det flere enn min sønn som har reagert kraftig på de nye Liberobleiene, dvs Libero Active serien????.
Han fikk skikkelig bleieutslett etter kun bruk av ett par bleier og endte opp med rød og irritert hud med røde prikker/blemmer....
Vi tok kontakt med lege og hun kunne konstantere at det var en alergisk reaksjon på bleien..... 

Vi valgte så å ta kontakt med Libero og de tok saken alvorlig og jeg fikk snakke med deres jordmor og hun kunne fortelle at  jeg var den 1.ste som hadde varslet om en slik hendelse i Norge som hun visste om ....
Hvis det var flere som har opplevd noe lignende, så oppfordret hun de til å ta kontakt med Libero, så de hurtigst mulig kunne finne løsningen på hva som gjorde utslag for at barnet fikk alergi....

Begge mine bruker de, og har ikke opplevd noe slikt nei.
Er superfornøyd, endelig en "pampers"-bleie uten lotion!!

Reaksjon her også, men snuppa gå klar beskjed før det ble utslett. Hun våknet faktisk etter å ha hatt den på i 3 timer, og hyyyylte! Skrek at vi skulle ta av bleien og brukte et time på å roe henne! Dette skjedde to kvelder på rad og bare med den bleien, så helt sikker på at det er grunnen. Tok kontakt med Libero med en gang, og det er vel 2 uker siden nå... Snakket lenge med en derfra, og fikk tilsendt en konvolutt jeg puttet to bleier i. Fikk en memory-spill til snuppa som plaster på såret.... Jeg kommer aldri til å bruke de igjen! Datteren min har aldri reagert på andre bleier før... Har vært trofast Libero-bruker, men får prøve meg frem på andre merker nå...!

Det er det det er ja,ja da skal jeg ringe til de imorgen jeg og,får dra bort på lokalen imorra og se om de fortsatt har de gamle pakkene,bare synd det er joker så blir det ikke noe bleieavtale. Men håper de trekker tilbake de bleiene

hmm, kan være derfor lillegutt gikk å "klødde" seg bak i dag da... Første to bleiene i vi prøver i kveld... Må sjekke i morgen.

Uffda??

Mi jente har reagert kraftig på de vanlige "gamle" Liberobleiene. Knallrød over hele flaten som bleien toucha.. om hun brukte de over et døgn f.eks. Har gått bra å bare bruke de som nattbleie f.eks. Da har det gått bra. Pampers har hun aldri reagert på!.

Nei og nei.. Er det DET som plager jenta mi da kanskje???? Hun har klødd seg veldig på baken når vi har tatt av bleiene.. Blitt fortere sår, og har hatt masse prikker på rumpa..! At jeg ikke har tenkt på det.. Men hvor lenge siden er det disse nye Libero active kom..?

happy.com skrev:
En ting til har deres barn hatt noe feber og?

Ikke feber relatert til dette, men hadde det tilfeldigvis samtidig, pga øreverk.

Minstejenta her har også hatt kraftig utslett nedentil den siste tiden. Masse røde prikker. Har tenkt på om det kunne være bleia, men har jo brukt denne hele tiden, så har derfor slått det fra meg. Men det er denne typen hun også bruker, så nå skal jeg jammen bytte!!

*Stjerne* skrev:
Reaksjon her også, men snuppa gå klar beskjed før det ble utslett. Hun våknet faktisk etter å ha hatt den på i 3 timer, og hyyyylte! Skrek at vi skulle ta av bleien og brukte et time på å roe henne! Dette skjedde to kvelder på rad og bare med den bleien, så helt sikker på at det er grunnen. Tok kontakt med Libero med en gang, og det er vel 2 uker siden nå... Snakket lenge med en derfra, og fikk tilsendt en konvolutt jeg puttet to bleier i. Fikk en memory-spill til snuppa som plaster på såret.... Jeg kommer aldri til å bruke de igjen! Datteren min har aldri reagert på andre bleier før... Har vært trofast Libero-bruker, men får prøve meg frem på andre merker nå...!

Vårt barn hadde heller ikke på seg de to bleiene lenge før han fikk en kraftig reaksjon og fikk også røde kinn lenge etter all den reaksjonen han fikk, men ingen feber,...
Vi fikk også beskjed om at det kommer en konvolutt hvor vi skal legge ned ett par av bleiene av den pk han reagerte på + at de ønsker bilder av eksemet.
Mini har også reagert litt på pampersbleier som minner om Libero active serien da han var liten, for å gjøre deg obs på det.... Vi kommer til å prøve oss på str større i den "gamle" Libero serien, for den har han ikke reagert på :).
Av legen fikk vi beskjed om å bruke Daktacort om morgen og ettermiddag og sinksalve til kvelden+ellers ved behov, noe som har fungert MEGET godt for vår sønn.
Riktig god bedring til alle barna som har vært utsatt for reaksjon på bleien!!!.

Har ikke prøvd de ennå, men lurer på om de vanlige up and go går ut av produksjon? Var i butikken i går, og da så jeg ikke de mer?

glem det, sjekka på nett nå, er de der comfort fit som går ut

Hutti skrev:
Minstejenta her har også hatt kraftig utslett nedentil den siste tiden. Masse røde prikker. Har tenkt på om det kunne være bleia, men har jo brukt denne hele tiden, så har derfor slått det fra meg. Men det er denne typen hun også bruker, så nå skal jeg jammen bytte!!

Vår sønn fikk kraftig utslett med prikker nedtil,så det høres ut som om det er den nye bleietypen til Libero hun reagerer på , så det er nok verdt å bytte!.
Send gjerne mail til Libero, så de kan gjøre noe med den nye bleietypen.
Du kan gjerne sende meg pm om du ønsker mail adr til jordmoren på Libero som jeg pratet med:).Riktig god bedring til minste jenta!!! (som nevnt gjorde Daktacort og sinksalve underverker for den utsatte huden til vår sønn).

Oi..så mange små som reagerer på de nye bleiene da! Stakkars.. :-/

Her har vi ikke merka noe enda..men skal følge nøye med..

Almyrida81 skrev:
Nei og nei.. Er det DET som plager jenta mi da kanskje???? Hun har klødd seg veldig på baken når vi har tatt av bleiene.. Blitt fortere sår, og har hatt masse prikker på rumpa..! At jeg ikke har tenkt på det.. Men hvor lenge siden er det disse nye Libero active kom..?

Her i Trondheim har de en del butikker hvor de gamle selges enda, så de har ikke vært i butikkene lenge....

Bruk tøybleier, så slipper dere alle disse kjemikaliene :)

My little love skrev:
Hutti skrev:

Vår sønn fikk kraftig utslett med prikker nedtil,så det høres ut som om det er den nye bleietypen til Libero hun reagerer på , så det er nok verdt å bytte!.
Send gjerne mail til Libero, så de kan gjøre noe med den nye bleietypen.
Du kan gjerne sende meg pm om du ønsker mail adr til jordmoren på Libero som jeg pratet med:).Riktig god bedring til minste jenta!!! (som nevnt gjorde Daktacort og sinksalve underverker for den utsatte huden til vår sønn).

Har bytta til Pampers nå, lar det gå noen dager å ser om hun blir bedre og gjør hun det så kommer jeg til å sende ein mail.
Jeg har prøvd både sinksalve, barrieresalve, og inotyol, men bør kanskje prøve dactacort og sink sammen. Takk for tips! emoticon

My little love skrev:
Almyrida81 skrev:

Her i Trondheim har de en del butikker hvor de gamle selges enda, så de har ikke vært i butikkene lenge....

Ja, jeg sjekka butikken her i går, og de nye er ikke komt hit enda en gang, så det er nok ikke de bleiene som gjør det.. Så vi får bare lete videre etter årsaken..

Jeg har gått over til Coop-bleier til jenta mi.. De er veldig lik Libero sine.. Og er man Coop-medlem,betaler man bare 20 kr for dobbelt så mange bleier som det er i en Liberopakke :)

Back
Topp