Flere barn med influensa her?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Frøkna på 1.5 år har nå vært syk siden forrige lørdag, med feber opp til 41. Skikkelig slapp og stygg hoste. Ble videresendt til sykehuset i går fordi legen mistenkte lungebetennelse. Heldigvis var det ikke det.. men bare et virus. Så da er det bare å vente da. Utfordringen er å få i nok veske. Over en liter pr dag sa de.

Flere som har/har hatt noe lignende nå?

Gikk i hele høst og takket høyere makter for at vi slapp sykdom etter bhg start. I 2017 derimot har vi vært mer hjemme enn på jobb. Startet med influensa. Så fikk han førstegangssmitte av herpes simplex i munnhulen og var skikkelig syk i 10 ddg. Rakk å være på jobb i 2 ddg før vi nå er i gang med 4. barnesykdom. Heldigvis er han kjempeflink til å drikke. Sugerør fra "voksenglass" gjorde susen, hvertfall når jeg og pappan passer på å gjøre det samme ;) Men utfordrene å være hjemme med sykt barn. Må underholdes konstant og er i elendig humør i tillegg. Herlig ;)

Gikk i hele høst og takket høyere makter for at vi slapp sykdom etter bhg start. I 2017 derimot har vi vært mer hjemme enn på jobb. Startet med influensa. Så fikk han førstegangssmitte av herpes simplex i munnhulen og var skikkelig syk i 10 ddg. Rakk å være på jobb i 2 ddg før vi nå er i gang med 4. barnesykdom. Heldigvis er han kjempeflink til å drikke. Sugerør fra "voksenglass" gjorde susen, hvertfall når jeg og pappan passer på å gjøre det samme ;) Men utfordrene å være hjemme med sykt barn. Må underholdes konstant og er i elendig humør i tillegg. Herlig ;)
Ja, det er ikke bare, bare å være hjemme. Her skulle jeg ønske det krevdes litt mer underholdning da. Hun har bare sovet på fanget i en uke. Ser ut som formen begynner å bli noe bedre, men nå er hosten verre. Hoster så og si konstant. Ikke så lett å sove da... for noen av oss. God bedring til dere!

Begge ungene hadde det i januar, var to stusselige uker.

Hadde først lungebetennelse, fikk apocilling som hun gikk på i 10 dager. 1 mnd senere kom influensaen, jeee! Så nå håper jeg sykdommene er over for i vinter. Krysser fingrene :) ble selv smittet av influensaen etter lillemor, og ble betraktelig dårligere. Låg for døden (føltes det som) i en uke med 40 i feber.

Hadde først lungebetennelse, fikk apocilling som hun gikk på i 10 dager. 1 mnd senere kom influensaen, jeee! Så nå håper jeg sykdommene er over for i vinter. Krysser fingrene :) ble selv smittet av influensaen etter lillemor, og ble betraktelig dårligere. Låg for døden (føltes det som) i en uke med 40 i feber.
Det føles som en evighet når de små er syke. Her har det nå vart i nesten 2 uker. Feberen er heldigvis borte, men vi sliter med å få i henne mat. Har blitt sååå tynn.

2-åringen min hadde influensa i januar. Helt grusomt [emoji20] han er den som "henger i taklampene", og gikk fra det til å sove 22 timer i døgnet [emoji20]

Det føles som en evighet når de små er syke. Her har det nå vart i nesten 2 uker. Feberen er heldigvis borte, men vi sliter med å få i henne mat. Har blitt sååå tynn.

Jaa, det er ikke noe morro i det hele tatt. Stakar liten, det skal ikke mange dagene til før det vises på kroppen til de små. Er det samme her når hun er syk over tid. Blir en liten spurv og klærne henger. Åsså varer den dårlige matlysten gjerne en stund etter sykdommen gir seg også. Masse god bedring!!

Back
Topp