Flere Bæreforeldre?

MammaKiwi

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Den uplanlagt spira vår er snart 6 uker, sjokket har begynt å senka seg og vi har begynt å se løsninger. Da et barn nr 3 ikke ville være før kanskje om noen år. Har vi gitt bort/kasta/solgt både babybilstol, vogn, sprinkelseng, lekegrind osv. Vi har kle etter dei to første og et stellebord ei venninne skulle få, men som ikke har hentet det enda pga plassmangel. Å en bedsidecrib fra troll me har gjort om til en sofa i lekestuen, men som lett blir om til seng igjen heldigvis.

...med nr to, ble vi introdusert av bæresjal av noen venner og det reddet oss! Første hadde vi en del i sele, men nr to ble født med polypper i nesen og store mandler, oppdaget dei når hu var noen mnd. Fra fødselen slet hun med å sove flatt. Så hun klarte ikke ligge i vogn/seng, amme osv. Så hun ble mye bært, for da fikk hu sove og for å kunne gjøre ting var det fantastisk med sjal. Armene fri. Så er det utrolig nærkontakt, trygghet og ja, helt fantastisk! Så jeg ble «gal» sjal-dame. Å hadde mange ulike sjal, ulike tekstiler, nydelige farger og lærte meg mange ulike knytninger. Både med barnet på rygg og mage. Yngste ble bært i sjal på tur og forskjellige til hu var relativt stor. Sist var hun nett fullt tre og nyoperert. Så da var det godt å få kosebært. (Var minimalt med bæring fra 2-3 år, kun ved sykdom eller lange turer,lignende)

ser andre i oktobergruppen har handlet inn de første tingene til babyen. Hos meg har det begynt å krible etter å kjøpe nytt sjal! Hahaxsmile9
Har ett eg har spart på, som brukes som hengekøye og ymse:HeartredSå flere her som har brukt sjal på sine barn? Eller vurdere det?

Jeg brukte bæresele og et enkelt moby bæresjal på nr 2, helt gull. Tittet en del på skikkelige sjal men fikk meg aldri til å investere i det da de er rimelig dyre:wacky: men jeg kommer nok til å gjøre det denne gangen da vår også uplanlagte nr 3 må ta del i en hektisk hverdag, så jeg må kunne ha hendene fri:p men det er jo et hav av sjal og knyteteknikker jeg må sette meg inn i

Sjal var redningen for oss sist gang og ble brukt fra dag 2 etter fødsel. Denne gangen kommer jeg til å kjøpe et nytt elastisk sjal, også har jeg et håndvevd sjal liggende fra sist. Vi har også Ergobaby adapt og en toddler meh dai. Tenker det er nok :)

Jeg brukte Caboo ferdigknytta sjal med ringer med første. Var gull og brukt mye! Vi bodde i blokk og jeg brukte det bl.a. når jeg skulle en tur på butikken på hjørnet. Vi reiste en del med fly i min permisjon og det var gull verd på flyplassen, så jeg hadde henda fri! Brukte det mye hjemme også da hun roet seg godt der. Var litt urolig unge av ulike årsaker. Fint å bruke når jeg skulle lage middag.

Kommer til å pakke det opp igjen når neste kommer. :joyful:

Bæresjal<3 Gleder meg til å bruke det. Blir nr 3 her også, så trenger armene fri noen ganger. Så mye mindre belastning enn å bære! Hyggelig for både mor og baby :)

Jeg brukte Caboo ferdigknytta sjal med ringer med første. Var gull og brukt mye! Vi bodde i blokk og jeg brukte det bl.a. når jeg skulle en tur på butikken på hjørnet. Vi reiste en del med fly i min permisjon og det var gull verd på flyplassen, så jeg hadde henda fri! Brukte det mye hjemme også da hun roet seg godt der. Var litt urolig unge av ulike årsaker. Fint å bruke når jeg skulle lage middag.

Kommer til å pakke det opp igjen når neste kommer. :joyful:

ja jeg har ikke prøvd Caboo. Men vet om flere som er fornøyd. Ganske mykt stoff er det ikke?

Sjal var redningen for oss sist gang og ble brukt fra dag 2 etter fødsel. Denne gangen kommer jeg til å kjøpe et nytt elastisk sjal, også har jeg et håndvevd sjal liggende fra sist. Vi har også Ergobaby adapt og en toddler meh dai. Tenker det er nok :)

ja, med nr to begynte vi med sjal når hun var to uker. Men blir nok fra tidlig av med nr 3 nå, om alt går fint :Heartredgleder meg :Heartred

Jeg brukte bæresele og et enkelt moby bæresjal på nr 2, helt gull. Tittet en del på skikkelige sjal men fikk meg aldri til å investere i det da de er rimelig dyre:wacky: men jeg kommer nok til å gjøre det denne gangen da vår også uplanlagte nr 3 må ta del i en hektisk hverdag, så jeg må kunne ha hendene fri:p men det er jo et hav av sjal og knyteteknikker jeg må sette meg inn i

hehe ja. Er en «farlig» og dyr sjalverden. Eg kjøpte. Eller investerte i nokon dyre sjal, men fikk solgt dem videre og noen for mer enn det eg kjøpte for selv. Gjelder bare å kjøpe «rett» sjal som bil bli solgt videre. Blend og farge. Så går man ikke i tap :happy:... som eg prøvde lure meg selv og samboer «egentlig så tjener vi på dette»:hilarious:

Brukte caboo på storebror og kommer nok til å bruke det masse denne gangen også. Veldig fornøyd! Investerte også i et nydelig vevd sjal, men han var blitt ganske stor da vi fikk det å hadde ikke tolmodighet til at jeg skulle lære meg teknikken så vi brukte mest bæresele istedenfor. Håper å få brukt sjalet mye mer denne gangen :hilarious:

jeg ble veldig glad i bæring med jenta som er 11år nå. Bærte i sjal, elastisk sjal, mei tai og ergo baby... så ble litt hektet ja. Jenten min var veldig nærhetssøkende og jeg elsket det. Det ble mye byssing og bæring så det å ha armene fri er supert, det hjelper også veldig på en vond rygg så ikke babyen må holdes hele tiden. Jeg ammet mye i sjal også.

Har ergobaby 360, angel pack, caboo, mobywrap og et nydelig vevd sjal. Favoritten frem til 3 måneder var caboo, nå er det angelpack og vevd sjal. Bruker det mye, når hun er urolig eller vi er plasser med mye folk og hun trenger å skjermes litt

hehe ja. Er en «farlig» og dyr sjalverden. Eg kjøpte. Eller investerte i nokon dyre sjal, men fikk solgt dem videre og noen for mer enn det eg kjøpte for selv. Gjelder bare å kjøpe «rett» sjal som bil bli solgt videre. Blend og farge. Så går man ikke i tap :happy:... som eg prøvde lure meg selv og samboer «egentlig så tjener vi på dette»:hilarious:
Haha ja ikke sant:hilarious: har du noen tips om hva som er "rett" sjal da? Jeg aner virkelig ikke hva jeg ser etter når det blir så mange alternativer:p

Jeg har ergobaby sitt bæresjal (ikke i produksjon lengre), kommer nok til å brukes mye denne gangen også. Mye bedre å ha dem i sjal enn bæresele innendørs, men utendørs bruker jeg ergobaby bæresele :-)

Jeg har veldig lyst til å lære å bære nå om det går bra denne gangen. Ser for meg at det er veldig praktisk i forhold til å hjelpe han som blir 4 også :)

Tenker skaffe meg et elastisk sjal til starten så har jeg tula Explore og soul sling aseemA. Ikke brukt så mye til første man men te ler nesten blir mye mer brukt når vi har en 2 åring i huset og

Haha ja ikke sant:hilarious: har du noen tips om hva som er "rett" sjal da? Jeg aner virkelig ikke hva jeg ser etter når det blir så mange alternativer:p

finnes egne bæregrupper. Følger man med der så får man oversikt på hva som et attraktivt. Jeg kjøpte direkte fra forhandler. Frå utlandet. Måtte være med i «lotteri» for å kunne kjøpe. Så var heldig og vant muligheten å kjøpe sjal to ganger. Og dei gikk med engang etter salg. Håper å få kjøpt det ene tilbake. For det var bare helt fantastisk:Heartbigred

Kjekt å høre mange har gode erfaring med bæring og gleder seg til å bære igjen, eller er nysgjerrig på bæring:Heartred
Håper denne spiren og jeg klarer å samarbeide og vi får til å amme i sjal også. Og at spiren liker bæring da... er ikke forhåndsbestemt at alle liker det :)

Back
Topp