Flere 2.gangsgravide som ikke har fått mage enda?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Jeg venter på magen jeg... Altså, det er en kul på magen, men altfor høyt oppe (over navlen), og det er oppblåsthet ganske så sikkert. Mener å huske fra sist gang at babykulen begynner et godt stykke nede? Altså ved trusekanten? Der er det ikke tegn til noen kul enda. Så da kjenner jeg at jeg blir litt urolig. Er det liv der inne, hvorfor vokser det ikke noe osv osv... Tror at magen hadde kommet noe på dette tidspunktet i svangerskapet sist gang. Blir noen lange uker til første jordmorkontroll 4. Januar kjenner jeg... Andre som ikke har noen kul enda?

Jeg har heller ingen ordentlig kul, er vel heller en liten hevelse på magen. Ser ut som at jeg har spist godt i det siste, hehe. Tror ikke vi skal bekymre oss for det, plutselig er den der Har sett magebilder fra forrige svangerskap og hadde ingen kul på denne tiden da heller. Men puppene derimot, de vokser som bare det

Jeg er akkurat som deg, føler at jeg er veldig oppblåst da det ser ut som om hele magen er større :p Har ikke fått den harde "babykulen" enda, men gleder meg veldig til den kommer! 

Den lille kulen som er rundt navlen der (minus oppblåstheten) er der pga. graviditeten den også selv om det ikke er selve livmor/baby som buler. Før det kommer "babymage" vil det vokse innvendig og organer blir dyttet litt opp og ut. Så det er jo gravidmage det óg:)

Føler noen ganger at jeg har gravidmage.. men det er ikke livmoren, er nok luft + litt annet som er flyttet opp. Trodde magen skulle komme ganske tidlig denne gangen siden jeg er andregangs så venter og venter... men etter forrige fødsel så var magen flat igjen 2 dager etter fødsel så kanskje den er veldig "flink" til å trekke seg helt sammen? Prøver jeg å tenke for å berolige meg selv :)

Jeg var på besøk hos en venninne i går, som er rundt 12 uker på vei med nummer 3 nå. Og det er helt umulig å se at hun er gravid, magen er like flat som alltid. Hun merker selv at det er litt strammere/fastere og fyldigere over symfyseområdet, men ellers ingen ting. Så det er nok veldig store variasjoner . Jeg begynner å bli ganske stor, men det aller meste av "bulemagen" er over toppen på livmoren. Det er jo normalt veldig mye tarmer langt ned i magen også, og disse dyttes jo oppover, nå som det fylles opp nedenfra ;-) Syns ikke du skal bekymre deg jeg. Men dersom du ikke klarer å få bort tankene på at noe er galt, kan du ikke prøve å få flyttet jordmortimen til nå før jul?De har sikkert forståelse for at du heller har behov for den nå, enn på nyåret :)

Jeg har gravidmage fra før (feil trening etter ks, pluss konstant oppblåsthet pga tarmtrøbbel), så jeg har fått spm i et år allerede om vi skal ha små :P
Men selv om magen er stor fra før, så merker jeg godt at det er noe på gang her.
Siste måneden har jeg ikke fått igjen knappen, eller klart å sitte med knappen igjen uten at det gjør vondt. Nå har jeg rett og slett tatt frem gravidbukser, fordi det er mye mer behagelig :)

Jeg har litt mage fra før av, men merker ikke noe til at den har vokst... bruker bare dongeri tights så er ikke så ubehgaelig fra før heller det da :) Vil helst vente noen uker til før den kommer jeg da, for jeg vet at de blir stor nok ja

men glder meg sånn til å kjenne spark og kose med magen

Godt å høre at vi er flere ;) Regner jo med at alt er bra, og nå før jul er det så travelt at jeg får sikkert ikke tatt noen jordmortime før jul. Og tida flyr jo så fort. Men jeg har også måttet finne frem gravidbuksene mine fra sist fordi jeg ikke orker å stenge knappen eller jeg synes linningen strammer... Så det skjer nok ting likevel. Og i går tror jeg faktisk jeg klarte å kjenne livmoren også. Vi... ehhh.... *kremt* koste oss litt, og da benyttet jeg sjansen til å kjenne etter. Og da var det en hard ballong faktisk på høyde med hoftebeina. Så regner med at det er livmoren? Og da har det jo vokst siden legekontrollen i uke 12!

Back
Topp