Fler som sover mye enda?

lilleperle

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
♡ Babymais2026 ♡
Jeg har termin senest i April, så tenkte høre med dere; et dere like trøtte/utmattet dere som har opplevd det dette svangerskapet? Og sover dere like mye enda?

Jeg sov nesten sammenhengende de første 6 månedene. I desember begynte jeg med jern, b12 og d-vitaminer, og fikk betydelig mer energi mellom slagene! Men sover fremdeles veldig mye enda :bag: :Heartred

Noen andre som har del likt eller opplevd endringer/bedringer?

Jeg har vært trøtt hele svangerskapet. Og spesielt i 1 trimester og 3 trimester... nå sover jeg hele natten, sender barna på skolen i 08 tiden, sover til 13 tiden...dupper 1 time i 18 tiden og sovner igjen for natten i 23 tiden.. føler meg aldri helt uthvilt... slitsomt.

Sover hele tiden.

Men den intense utmattelsen som var i starten kjenner jeg ikke på, usikker på om det er fordi det har blitt bedre eller om det er fordi jeg jobber mindre :hilarious:

Jeg er også anemisk og har lavt blodtrykk så det kan jo føre til at jeg er ekstra trøtt. Mangler ingen vitaminer/mineraler eller noe.

Sov mye de første tre-fire månedene, men gjetter på at det hovedsakelig var på grunn av medisinen jeg gikk på (Xonvea). Nå i tredje trimester må jeg ofte ha en blund på formiddagen og er mye sliten uansett hvor mye jeg sover/hviler.

Jeg har vært trøtt hele svangerskapet. Og spesielt i 1 trimester og 3 trimester... nå sover jeg hele natten, sender barna på skolen i 08 tiden, sover til 13 tiden...dupper 1 time i 18 tiden og sovner igjen for natten i 23 tiden.. føler meg aldri helt uthvilt... slitsomt.
Det høres veldig likt ut som meg. Opp 08 og sovner igjen til 13-14 :bag: og ofte en ekstra dupp på kvelden ja. Er alt i orden med vitaminer og mineraler til deg og er du frisk fra før av? (Jeg har en kronisk utmattelse i fra før av)

Sover hele tiden.

Men den intense utmattelsen som var i starten kjenner jeg ikke på, usikker på om det er fordi det har blitt bedre eller om det er fordi jeg jobber mindre :hilarious:

Jeg er også anemisk og har lavt blodtrykk så det kan jo føre til at jeg er ekstra trøtt. Mangler ingen vitaminer/mineraler eller noe.
Ja ikkesant! Den utmattelsen i starten var next level! :banghead:
Jeg fikk påvist lavt blodtrykk for noen uker siden, da var jeg ekstemt døsig og det var ubehagelig å stå.. men etter ekstra jern, b12 og d-vitamin har jeg fint blodtrykk nå og ikke like utmattet :happy: Men trenger fremdeles mye søvn

Sov mye de første tre-fire månedene, men gjetter på at det hovedsakelig var på grunn av medisinen jeg gikk på (Xonvea). Nå i tredje trimester må jeg ofte ha en blund på formiddagen og er mye sliten uansett hvor mye jeg sover/hviler.
Ja stemmer, kvalmestillende kan virke veldig trettende!

Ja, det er jo ikke unormalt å være mye trett og sliten også, men syns noen av oss er mer trette enn andre :angelic:

Ja ikkesant! Den utmattelsen i starten var next level! :banghead:
Jeg fikk påvist lavt blodtrykk for noen uker siden, da var jeg ekstemt døsig og det var ubehagelig å stå.. men etter ekstra jern, b12 og d-vitamin har jeg fint blodtrykk nå og ikke like utmattet :happy: Men trenger fremdeles mye søvn
Ja, det var next level ja :hilarious:

Bra det hjalp for deg :Heartpink jeg har «alltid» lavt blodtrykk, uansett om jeg er gravid eller ei. Har ikke kjent noen særlige bivirkninger av det før jeg ble gravid, men det sammen med anemi påvirker nok energinivået nå :hilarious:

Men det har blitt mye mer levelig etter at jeg gikk ut i gradert sykemelding så jeg priser meg lykkelig for det!

Ja, det var next level ja :hilarious:

Bra det hjalp for deg :Heartpink jeg har «alltid» lavt blodtrykk, uansett om jeg er gravid eller ei. Har ikke kjent noen særlige bivirkninger av det før jeg ble gravid, men det sammen med anemi påvirker nok energinivået nå :hilarious:

Men det har blitt mye mer levelig etter at jeg gikk ut i gradert sykemelding så jeg priser meg lykkelig for det!
Oi. Ikkesant, det gir mening, godt du ikke har særlig bivirkninger til vanlig da :Heartred Så bra du har fått gradert sykemelding. Jeg er ufør fra før så jeg er helt utrolig imponert av de som faktisk klarer å jobbe, noe som helst under graviditeten :gen014

Det høres veldig likt ut som meg. Opp 08 og sovner igjen til 13-14 :bag: og ofte en ekstra dupp på kvelden ja. Er alt i orden med vitaminer og mineraler til deg og er du frisk fra før av? (Jeg har en kronisk utmattelse i fra før av)
Alt var i orden i starten av svangerskapet ihvertfall.. skal spørre på neste kontroll om å ta nye blodprøver for å sjekke ståa.
Har fått påvist svangerskapsdiabetes, men vet ikke om det er med på å gjøre meg ekstra trett... har også gått ned 6 kg siden lillejulaften... kanskje det kan være noe stoffskifte eller noe... skal ihvertfall ta det opp neste kontroll :)

Eg og såver mykje enda, men sover dårlig på natta då eg enda samsover med 2 åringen. Sover så lett at eg våkner av at ho beveger seg, og er oppe x antall ganger pr natt for å tisse. 2 åringen har begynt å stå opp mellom 5-6, leverer i bhg 08-0830 og må sove fra 09-13. Kjenner eg begynner å bli veldig sliten av dårlig søvn. Og det er 11 veker igjen❤️ :(

Sover mye enda og er fortsatt veldig sliten, men tror det har en del med at jeg nå våkner hele tiden. Brukte å stå opp klokka 6, nå "må" jeg sove til 8. Jeg er ikke så flink på å faktisk duppe av og ta blunder, men, rundt 12 så er jeg "oppbrukt" og må bare sitte i ro og hvile en time eller to, helt uavhenging av hva jeg har gjort. Legger meg så senest klokka 10, ofte før, og ironisk nok sliter litt med innsovninga.

Var litt bedre i andre trimester, men men, det var da.

Dette var befriende å lese! At mange andre også er trøtte. Synes også trettheten i første trimester er mer zombie-aktig men merker at det nå er behov for mye hvile.. og flere pauser..

Jeg er også ganske trøtt (mye mer enn før graviditeten), men kanskje ikke like mye som andre beskriver. "Hovedproblemet" mitt er kanskje at jeg begynner å sove ganske dårlig på natten, og når jeg jobber 100% så kan jeg ikke ta det inn med å sove på formiddagen etc :p Hender jeg sover litt før eller etter middag da.

Kjenner til tretthet, kanskje ikke i like stor grad som andre beskriver her. Utfordringen er også knyttet opp mot at vi har en 1 åring som ikke gir rom for å kunne legge seg nedpå etter jobb slik jeg lettere kunne sist svangerskap. Og at nevnte 1 åring med fordel kunne hatt litt bedre søvnrutiner på kveld og natt. Men er også plaget med å måtte på do så mye på natten… må være noe med hvordan baby ligger for må ofte opp flere ganger om natten… og det tar jo nattesøvn…

Jeg er også ganske trøtt (mye mer enn før graviditeten), men kanskje ikke like mye som andre beskriver. "Hovedproblemet" mitt er kanskje at jeg begynner å sove ganske dårlig på natten, og når jeg jobber 100% så kan jeg ikke ta det inn med å sove på formiddagen etc :p Hender jeg sover litt før eller etter middag da.
Helt utrolig at du jobbe 100%! Er så uendelig imponert av dere gravide som jobber lenge!

Helt utrolig at du jobbe 100%! Er så uendelig imponert av dere gravide som jobber lenge!
Det var hyggelig sagt, men har vel egentlig bare med flaks å gjøre :) Har ikke fått noe alvorlig vondter + har fysisk ikke krevende jobb. Er "bare" trøtt/sliten med en del mindre vondter/plager. Og har heller ikke barn fra før

Back
Topp