Fler som ikke skal amme?

Spiramin

Forelsket i forumet
Noen som vet om jeg må ha med flasker og morsmelk erstatning på sykehuset selv? Eller ordner dem for meg der retr etter fødsel? Bebin skal jo ha mat etter fødsel så lurer på hvordan det fungerer. Noen med erfaring? :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er jeg nesten sikker på at dem har. Men ring dem å spørr, så får du ett helt klart svar ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Kan jeg spørre hvorfor du velger å ikke amme? Eller hvorfor folk ikke velger å amme? :) (håper du ikke tar det for personlig bare nysgjerrig)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja jeg får ringe føden når det nærmer seg å høre sånn at jeg er helt sikker :) Personlige grunner, veldig dårlig erfaring med det fra sist gang. Så velger flaske denne gangen :)

Sniker litt fra Mai ;)
Jeg skal heller ikke amme. Dårlig hud å masse eksem som gjør at mine pupper ikke takler amming (svært dårlig erfaring), er derfor frarådet av lege å amme. Så jeg har litt de samme spørsmålene som deg. Men skal på innskriving på sykehuset neste uke så tenker at jeg spør en del da. Men forventer at de har flasker der. Så har jeg klar flasker til jeg kommer hjem fra sykehuset. De anbefaler ihvertfall smokk med på sykehuset for å tilfredsstille babyens sugebehov :)

Sniker innom.
Der jeg fødte hadde sykehuset flasker og mme tilgjengelig for de som ikke kunne/ikke ammet :-)

Noen som vet om jeg må ha med flasker og morsmelk erstatning på sykehuset selv? Eller ordner dem for meg der retr etter fødsel? Bebin skal jo ha mat etter fødsel så lurer på hvordan det fungerer. Noen med erfaring? :)

Jeg kunne ikke amme pga diagnose på babyen, og da pumpet jeg meg slik at hun fikk råmelka i seg. Da fikk jeg naturligvis flasker der, vi visste jo ikke dette på forhånd. Vet ikke hvordan det er når man velger selv.. De har både morsmelk og morsmelkerstatning på nyfødtavdelingen i alle fall, hva de har på barsel vet jeg ikke. Men jeg regner med at de vil at du skal gi henne råmelken din før du evt slutter å amme!? Tror du ikke det? Den er jo særdeles viktig, men kan godt være du får pumpe dette på flasker evt. Dette er i alle fall min erfaring.

Som jeg sier, personloge grunner SleepingBeauty ;) trenger ikke utdype meg noe mer, er forsovit ikke det tråden handler om heller.

Takl for svar folkens :) er sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus :) jeg får bare ta en telefon å høre med dem :D

Som jeg sier, personloge grunner SleepingBeauty ;) trenger ikke utdype meg noe mer, er forsovit ikke det tråden handler om heller.

Jeg spurte ikke hvorfor du ikke skulle amme ... !? :cool:

Jeg har et barn som ikke er ammet.
Det stod i papirene mine som jeg hadde med på fødselen. Men jeg måtte fortsatt minne jordmor på det rett etter fødselen, for da hadde de tydeligvis glemt det som stod der! For de la opp til amming med engang ja!

Du får mme på sykehuset, de måler opp og kommer med den ferdig temperert.
De første timene fikk vel min mm, det er fra andre mødre som har solgt melka si til sykehuset. Ikke sikkert det er sånn overalt. Men du står selv fritt til å takke ja eller nei til det.

Det er viktig at du får piller som stopper melka innen 24t etter fødselen. Dette er også noe du får på sykehuset :)

Å ja så fint da :) da ordner jo alt seg, takk for svar :)

Jeg spurte ikke hvorfor du ikke skulle amme ... !? :cool:

Nei, men når du antar at man skal gi råmelka og pumpe for å få gitt den, så ligger det jo litt i det, eller?

Med minste så fikk han tillegg med en gang han ble født pga størrelsen, og ekstra de første døgna. Da ga de med flaske. Så flasker og melk er det nok av på sykehuset. Om du derimot ønsker at babyen skal ha noen spesielle typer flasker, så kan du jo ta med, men tror kanskje de synes det er lettere å bruke det utstyret de allerede har der.

Nei, men når du antar at man skal gi råmelka og pumpe for å få gitt den, så ligger det jo litt i det, eller?

Med minste så fikk han tillegg med en gang han ble født pga størrelsen, og ekstra de første døgna. Da ga de med flaske. Så flasker og melk er det nok av på sykehuset. Om du derimot ønsker at babyen skal ha noen spesielle typer flasker, så kan du jo ta med, men tror kanskje de synes det er lettere å bruke det utstyret de allerede har der.
Syns ikke på noen måte at jeg antydet at hun skulle utdype hvorfor hun ikke skulle amme! Det har jeg virkelig ikke noe med, og villr aldri tillatt meg å spørre om noe så personlig når det ikke var det tråden handlet om. Jeg svarte etter den erfaring JEG hadde fra MITT sykehus.

Sent from my iPhone using BV Forum

Folkens!! Vi ønsker at folk på jobb, fritid, familie og barnefar skal være overbærende med oss! Nå må vi være det med hverandre også, ikke heng dere opp i småting. Vi har vel nok med de følelsene som river i oss! Og er man redd et spørsmål her så spør jordmor, lege eller noen andre. Må være greit å være nysgjerrig også, selv om det blir sagt her at personen ikke spurte om det som ble antydet :)
Var bare nødt til å si noe, det skal jo være trygt og hyggelig på forumet :) ..og vi må huske at vi alle er gravide og ikke noen ønsker å være leie med hverandre her..

har ikke lyst til å amme, men må. med sønnen så fikk han mm som han drakk fra kopp og ikke flaske :)

har ikke lyst til å amme, men må. med sønnen så fikk han mm som han drakk fra kopp og ikke flaske :)

Må? Jeg hadde ikke tillatt meg selv og amne vis jeg ikke ville. Da blir det bare mas og slitsomt. :( alle må få velge selv syns jeg ! :)

Fikk kjeft sist.. fordi jeg maset om att de skulle klippe tungebåndet noe du ikke gjorde, svarte meg frekt att legen ville gjort det da med engang han kom ut. Valgte da å gi opp ammingen fordi han ikke fikk tak. Så utifra det så var jeg dårlig mor som ikke så det beste med å amme og viktigheten. Så når jeg begynte da med mme så klippet de tungebåndet. Vil ikke ha på meg att jeg er en dårlig mor igjen pga noe jeg hadde rett i :(

Da jeg fødte sist, så gav de mme på føden. Fra kopp. Fødte litt tidlig, og det var tvillinger, de spurte ikke. Babyen var viktigere enn mitt ønske om å amme, selvfølgelig. Så fikk de givermelk og mme. Eget rom på varsel der de kokte flasker, fiska melk osv. De ordnet melk, siden jeg ville amme så pumpet jeg, fokuset var på at barna skulle få næring, ikke at jeg skulle amme. Denne gangen kan jeg amme litt, siden jeg vil, men ikke lenge pga medisiner. På innskriving så snakket jeg med jordmor om det. Tok forgitt at de hadde flasker og mme på sykehuset, de har jo pumper, da har de nok flasker også.

Husk at du får tabletter som stopper melka. Det er sikkert lurt å avtale på forhånd kanskje? Kjedelig med melk som renner og unødig ubehag når du ikke skal amme.

Ja jeg skal be om de tablettene :) Ringer dem å spør hvordan rutinene er på det. Bare drøyer litt til jeg nærmer meg fødsel :) tenkte også jeg skulle høre med fastlegen min neste gang jeg skal dit, kanskje han har peiling :) kanskje han kan skrive det på papirene mine også :)

Back
Topp