Fler som har....

Gudrun4

Betatt av forumet
Fått stoooort blåmerke etter blodprøver??? Målte mitt med måleband istad. 19cm langt å dekker over halve underarmen å litt på overarmen. På det bredeste er det 6cm bredt... Tok prøver på mandag å hadde vondt når jeg sku strekke ut armen. Blåmerke kom dagen etter. Nå er det ikke så vondt å rette ut armen, men kjenner det litt.. Hmm, har alltid bare hatt ett bitte lite merke etter blodprøver før. Hva kan det være for noe? Noen som har opplevd liknende før..? Nesten litt redd folk på jobben tror jeg blir misshandllet hjemme:p hehe.. Går jo med arb. T-skjorte på jobben.. Ingen som har sagt noe så kanskje de ikke har sett noe. Men idag er det grønnere enn igår.. Å jeg ska på ettermiddagen idag.. Huff da:p

Huffda, høres ut som den som tok prøven av deg har vært litt uheldig...Men det er jo heldigvis ikke farlig :) Du får bare si på jobb at du har tatt blodprøve om du syns det er ekkelt :) Håper blåmerket forsvinner fort :)
Jeg har heldigvis aldri blitt blå etter blodprøver...

Googlet litt på bilder, å mange hadde mørkere blåmerke enn det jeg har.. Forsvinner sikkert, men skjønte liksom ikke helt hvorfor det ble så innmari stort. Men kanskje som du sier, punktert.

Er ikke så uvanlig med blåmerke etter blodprøve, men 19 cm var stort ja!!! Er nok bare at blodåra enten "sprakk" eller at det ikke ble klemt av godt nok etterpå, slik at det fortsatte å blø under huden. Det vil gradvis ble svakere etterhvert som kroppen trekker til seg blodet igjen, du blir nok mer gul/blå etterhvert før det forsvinner helt. Men ja, det ser helt forferdelig ut i noen dager! :)

eg og fikk et heftig svært og mørkt blåmerke etter sist eg tok blodprøve. og det va der i over en uke så det forsvinner etter hvert

Back
Topp