Fler som har det sånn..?

EvigOptimist

Betatt av forumet
De siste dagene har jeg kjent mer og mer på bekymringer vedrørende om det kommer til å gå bra denne gangen. Jeg har ikke noe grunn til å tro noe annet enn at alt står bra til med knøttet, spesielt siden alt så bra ut på UL for halvannen uke siden. Allikevel klarer jeg bare ikke nyte tilnærmet symptomfrie dager og "milepælen" som nærmer seg med stormskritt. Har hatt både ma og sa tidligere, og er livredd for at det skal ende med det denne gangen og.

Jeg er 11+1 i dag og hadde egentlig planer om å fortelle det til venner og familie i helgen og til uka, men akkurat nå føler jeg ikke for å dele nyheten før tidligst starten av feb. Vurderer å be om en ny UL neste uke, men føler det blir litt teit å fly til gyn hver gang jeg er bekymret :P Fler som er like "teite" som meg?

De siste dagene har jeg kjent mer og mer på bekymringer vedrørende om det kommer til å gå bra denne gangen. Jeg har ikke noe grunn til å tro noe annet enn at alt står bra til med knøttet, spesielt siden alt så bra ut på UL for halvannen uke siden. Allikevel klarer jeg bare ikke nyte tilnærmet symptomfrie dager og "milepælen" som nærmer seg med stormskritt. Har hatt både ma og sa tidligere, og er livredd for at det skal ende med det denne gangen og.

Jeg er 11+1 i dag og hadde egentlig planer om å fortelle det til venner og familie i helgen og til uka, men akkurat nå føler jeg ikke for å dele nyheten før tidligst starten av feb. Vurderer å be om en ny UL neste uke, men føler det blir litt teit å fly til gyn hver gang jeg er bekymret :P Fler som er like "teite" som meg?
Føler MYE det samme. Jeg var på tidlig ul på tirsdag og Alt stor bra til.
Men jeg klarer ikke slappe av. Dagene er veldig rolige og lite symptomer.
Jeg har det egentlig bra.
Men tenker veldig og bekymrer meg mye.. Vi har bestilt en ul til om 14 dager.. Da er jeg nesten i uke 10.
Så får vi prøve å finne litt mer ro etter det

Kan du ikke be om en ultralyd en gang litt ut i uke 12? Ville ikke si det er teit å fyke på ul når du er bekymret hvis bekymringa tar fra deg gleden. Å hvis du vet etter passert 12 uker at alt er i orden, kanskje roen kommer, og med den og gleden over å være gravid! De sier jo tross alt at der er viktig at mammaen har det bra :)

Jeg er også veldig bekymret.
Mye av grunnen er at jeg hadde en MA i vår/sommer, også er dette vårt 6 Ivf forsøk, skulle det gå galt nå orker jeg ikke å prøve flere ganger.
Jeg hadde ul i uke 7 hvor alt var bra, men det hadde jeg også nå jeg hadde MA.
Prøver å berolige meg med at det er mer symptomer denne gangen, men jeg var ikke symptomfri da jeg hadde MA.
Skal på ul til mandag, da er jeg 11+3 og håper jeg kan slappe mer av om den er grei.
Jeg ønsket i utgangspunktet å ta en ul i uke 9, og angrer litt på at jeg ikke gjorde det. Så jeg anbefaler deg enda en ul:shy:

Jeg er også veldig bekymret.
Mye av grunnen er at jeg hadde en MA i vår/sommer, også er dette vårt 6 Ivf forsøk, skulle det gå galt nå orker jeg ikke å prøve flere ganger.
Jeg hadde ul i uke 7 hvor alt var bra, men det hadde jeg også nå jeg hadde MA.
Prøver å berolige meg med at det er mer symptomer denne gangen, men jeg var ikke symptomfri da jeg hadde MA.
Skal på ul til mandag, da er jeg 11+3 og håper jeg kan slappe mer av om den er grei.
Jeg ønsket i utgangspunktet å ta en ul i uke 9, og angrer litt på at jeg ikke gjorde det. Så jeg anbefaler deg enda en ul:shy:

Skjønner godt at du bekymrer deg og, dere har hatt en tøffere og lenger vei enn oss! Jeg var heldig og ble gravid dagen etter at vi var på oppstartssamtale for ivf-behandling på riksen :P

Jeg ringte helsestasjonen i stad, de skulle få jordmor til å ringe meg. Har ikke vært hos de ennå, men det var mulig de kunne fremskynde timen som egentlig er om to uker.

Sist vi var på UL sa gyn at vi egentlig var ferdige hos han, siden vi har gått der ifm utredning for ufrivillig barnløshet og alt så bra ut da. Men han sa også at vi bare kunne ringe og få ny UL hvis vi ble veldig urolige/stressa.. Vurderer det sterkt, men tenkte å vente til jordmor har ringt meg :)

Masse lykke til på mandag, krysser alt som krysses kan for dere ;) ♡ Hvis alt ser bra ut da, har du all grunn til å kunne senke skuldrene og glede deg over graviditeten :)

Skjønner godt at du bekymrer deg og, dere har hatt en tøffere og lenger vei enn oss! Jeg var heldig og ble gravid dagen etter at vi var på oppstartssamtale for ivf-behandling på riksen :p

Jeg ringte helsestasjonen i stad, de skulle få jordmor til å ringe meg. Har ikke vært hos de ennå, men det var mulig de kunne fremskynde timen som egentlig er om to uker.

Sist vi var på UL sa gyn at vi egentlig var ferdige hos han, siden vi har gått der ifm utredning for ufrivillig barnløshet og alt så bra ut da. Men han sa også at vi bare kunne ringe og få ny UL hvis vi ble veldig urolige/stressa.. Vurderer det sterkt, men tenkte å vente til jordmor har ringt meg :)

Masse lykke til på mandag, krysser alt som krysses kan for dere ;) ♡ Hvis alt ser bra ut da, har du all grunn til å kunne senke skuldrene og glede deg over graviditeten :)

Vel du har vel helt sikkert kjent på frykten og håpløsheten ved å kanskje ikke kunne få barn om dere kom så langt som til utredning. ;)
Veldig glad for at dere slapp det, og om Gyn sier du kan ringe om du er urolig ville jeg gjort det :).

Masse lykke til deg også, satser på at alt er bra for oss begge:happy:.

Har det helt likt her også. Så et bankende hjerte for 1,5 uke siden, men nå som kvalmen har gitt seg klarer jeg ikke nyte det. Jeg er veldig beskymret da jeg opplevde MA i november. Skrekken henger igjen, og jeg titter febrilsk ned i do for hvert besøk. Utrolig slitsomt, og føler jeg går litt på tå hele tiden. Mistet sist i uke 10, og er nå 8+4. Skal bestille en ny UL i uke 12, slik at vi kan se om alt står bra til før vi popper nyheten. Men det er så lenge til!! Trur jeg må kjøpe meg en angelsound og prøve å finne hjertelyden. Kan jo skremme mer om jeg ikke finner den også, men føler det er så mange her inne som har funnet hjertelyden tidlig.

Jeg har kontaktet gyn og bedt om en ny UL denne uka. Er 12 uker på torsdag, og har planer om å fortelle familien om graviditeten til helgen :) Snakket med jordmor i kommunen på tlf i stad, hun rådet meg til å ha en UL nå for å kunne senke skuldrene :)

Back
Topp