Fler som går ned i vekt?

Mbmom

Flørter med forumet
Er 10+1, Gått ned 6 kg så langt, veldig kvalm og liten matlyst de siste ukene, men heldigvis sluppet unna å kaste opp! :D
Hvor mye er "normalt" å gå ned før man går opp?
Hvor mye har du gått ned/opp så langt?

Er 10+1, Gått ned 6 kg så langt, veldig kvalm og liten matlyst de siste ukene, men heldigvis sluppet unna å kaste opp! :D
Hvor mye er "normalt" å gå ned før man går opp?
Hvor mye har du gått ned/opp så langt?

Er vell egentlig ikke "normalt" å gå ned noe? , normalt å gå opp 1-5kg til uke 12. :) Men alt er relativt, er man overvektig fra før, kaster opp konstant osv. Så kan vekta fort gå nedover.

Gått ned 1kg her, men jeg har nok å ta av. Sist veide jeg 5kg mindre ved fødsel enn når jeg ble gravid.

I starten er det vel like normalt å gå ned litt som opp. Og hvor mye kommer jo an på utgangspunktet ditt og formen ellers.

Men, jeg har inntrykket av at 5kg er mer enn det de fleste går ned. Så er nok litt i ett ytterpunkt alt der, selv om noen selvsagt går ned mye mer.

Spørs hva utgangspunktet er, og formen :) Hvis man er veldig kvalm, er det jo nesten umulig å gå opp i vekt. Barnet, morkake osv veier ikke mye i begynnelsen.

Var gått ned 1 kg sist jeg sjekka. Veldig kvalm og kaster mye opp. Dårlig matlyst også :)

Sist jeg sjekka har jeg gått ned 1,1kg. Er like vanlig å gå ned som opp i vekt i første trimester. Kommer an på formen da, men hvor mye som er normalt varierer jo fra person til person.

Takk for svar!
Jeg har jo litt til overs, så tror ikke det er farlig. Spiste en del mer før jeg ble gravid, mens nå så spiser jeg ikke så mye. Vil si jeg får i meg nok, altså. Får høre hva legen sier når jeg skal til kontroll der :)

Jeg gikk med 10 kg sist og denne gangen er det bare noen kg hittil men ingen fare, har litt å gå på jeg også og får i meg mat på kveldene så legen sa at det er vel om man får i seg noe i det hele tatt eller ikke som er viktig. Mens alt av prøver på meg selv med oppkast og ikke for mye næring var alle prøver bra.

Back
Topp