Fler som fortsatt er veldig trett?

Forest

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg trenger så mye søvn for tiden! I går sovnet jeg kl 20 og sov til kl 8 i dag. Er mer trett nå enn der jeg var i starten av svangerskapet. Er straks 12 uker på vei :-)
Noen som har tips for å få litt mer energi? (Har fått avsmak på kaffe) :-)

Jeg er 12+4 og er så sliten! Det har tatt seg veldig opp de siste 4-5 ukene, og jeg sliter virkelig om jeg må holde meg våken lenger enn kl 22. Har store problemer med å holde ut på jobb når jeg har kveldsvakter og ikke hjemme før 23, og når jeg må stå opp før 7 dagen etter.

Har ikke noe tips å komme med selv dessverre, så håper at det er andre her inne som har noen de vil dele :)

Måtte avlyse middag med jobb i går, for jeg var så trøtt at jeg ble kvalm :/ sov fra 17-19 og så la jeg meg igjen rundt halv 11, like trøtt :p skulle også hatt tips. Har dessverre ingen selv :/ Er 11+2 i dag.

Jeg var så trøtt og svimmel at jeg ble satt på jerntilskudd, da var jeg ca 12 uker på vei. Men etter en stund på de, følte jeg ingen bedring så jeg krevde å få sjekka alle verdiene mine. Viste seg at jeg hadde veldig lav b12. Det hadde jeg året før også. Så nå får jeg b12 injeksjoner noen ganger i året, selv etter fødsel.

i dag har jeg sovet nesten hele dagen. føler meg helt tom. greier ikke holde meg våken til noen ting.

Jeg har sjekket alle verdier rett før graviditet, og alt var helt fint. Tar kosttilskudd for gravide nå i tillegg, da jeg har lett for å ha lott lavt på vitamin d og jern. Men jeg er kjempetrøtt og det var jeg første gangen også. Jeg sov mer enn jeg var våken de første 14 ukene tror jeg. Og nå virker det til å være helt likt. Jeg føler ikke at det er noen endring til det bedre heller, og jeg er 2 dager unna 11 uker.

Sååååå enoooormt trøtt! I forregårs sov eg fra 22-07.... sovna alikavel på sofaen igjen kl 09 og sov til 11 :confused: 11+1.

Godt å høre at det er flere, Hehe :p
Trodde man skulle bli mer opplagt når man nærmet seg 12 uker :p men må vel vente enda litt lengre da, og la kroppen få den søvnen den trenger nå :-)

Jeg er og dautrøtt, og det hjelper ikke at jeg drømmer hele natta og flyr på do i tide og utide. Jeg håper det går over snart (er 11 uker nå). Har blitt bedre, så håper det går riktig vei. Har ingen gode tips ellers, jeg hviler når jeg kan og ellers håper jeg bare det går seg til.

Ja, jeg føler meg helt ødelagt for tiden. Det hjelper ikke at jeg våkner mye om natta (5-10 ganger i løpet av en natt) og får uavbrutt søvn. Husker fra tidligere at det gikk seg til i løpet av 2.trimester:)

Jeg er også sykt trøtt, og jeg er 9+6. Klokken 22 er jeg helt skutt og må bare finne senga.. Da kan jeg også ha sovet i ett parr timer på dagen og, noe som ikke er vanlig til å være meg. Jobber i barnehage, så jeg kjenner virkelig at livet mitt består av å jobbe, spise og såve for tiden :(

Jeg er snart 14 uker på vei, og trøttheten på dagtid er blitt bedre, men jeg sover fortsatt 9-10 timer på natten. Har en villbasse på snart 2 i hus, så det er vanskelig å ta seg fri på dagtid, derfor må jeg ta det om natten, noe mannen er mindre begeistret for. Nå legger jeg meg rett etter småen, og sover til han våkner på morgenen :)

Er helt i koma! Tror 50% skyldes endringene i kroppen ved svangerskapet og 50% skyldes at jeg våkner av crazy drømmer og ikke klarer å sovne igjen:( Sover bare 7-9 timer om natta, er trøtt hele dagen og sovner når jeg skal legge sønnen min....

Like trøtt fortsatt jeg også, 12+4 idag. Var det hele veien i forrige svangerskap :( Nå har jeg jo en 1-åring som trøbler en del med søvnen, samt at jeg har lavt stoffskifte, som nok gjør meg enda mer sliten. Er verre denne gangen enn forrige gang, da kunne jeg jo sove så lenge jeg ville, og ta nap'er etter jobb ;)

Her har det hjulpet litt siste uka, er 14+3 i dag. Men har ikke overskudd til noe annet enn å jobbe og være mamma. Trening, andre hobbyer og sosialt liv kan jeg bare glemme..

Like trøtt fortsatt jeg også, 12+4 idag. Var det hele veien i forrige svangerskap :( Nå har jeg jo en 1-åring som trøbler en del med søvnen, samt at jeg har lavt stoffskifte, som nok gjør meg enda mer sliten. Er verre denne gangen enn forrige gang, da kunne jeg jo sove så lenge jeg ville, og ta nap'er etter jobb ;)

Hvordan ligger stoffskiftet ditt an, er det stabilt? Har lavt stoffskifte selv, og måtte øke opp dosen Levaxin denne uken da jeg var litt undermedisinert. Håper at det hjelper på tretthetsfølelsen her!

Hvordan ligger stoffskiftet ditt an, er det stabilt? Har lavt stoffskifte selv, og måtte øke opp dosen Levaxin denne uken da jeg var litt undermedisinert. Håper at det hjelper på tretthetsfølelsen her!

Jeg har også lavt stoffskifte, og har allerede økt dosen 2 ganger siden jeg ble gravid. Er 11+6 i dag, og fremdeles like trøtt :P Er litt usikker på om det er stabilt nå, for det er en stund siden sist jeg sjekket :)

Fikk beskjed forrige uke at de siste prøvene viste at jeg var veldig underdosert, TSH var så høy at jeg måtte komme inn for å ta nye prøver for å sjekke at det var riktig :p Har økt dosen opp til det jeg hadde sist svangerskap, så får se, håper på nye prøvesvar imorgen :)

Back
Topp