Fler som føler seg bedre i form nå?

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
*bank i bordet x 3*

Er 10+0 i dag.. og de siste 4-5 dagene har kvalmen sluppet taket :nailbiting:.. og energien har kommet mer tilbake ..i alle fall første halvdel av dagen.

Lettet..? Ja
Bekymret..? Selvsagt :bored:

Merker mer voksesmerter og ligamentstrekk, og alle de andre symptomene som tidligere har vært der, er der.

Fler..?

Var slik her. Følte meg mye bedre etter uke 9. Siste dagene derimot er jeg begynt å kaste opp mer en noen gang. Hatt det hektisk på jobb Å mulig det er derfor. Er ikke sykemeldt lengre. Er ikke så kvalm men må liksom plutselig løpe og kaste opp.

Nyt det du ❤ er jo vanlig at formen stiger rundt uke 10. Hcg daler vel litt også om jeg ikke husker feil

Ja merket stor forskjell rundt uke 10 :) kanskje før det også. Har følt meg som meg selv noen uker nå tror jeg :) veldig deilig, og utrolig takknemlig for at formen ikke er sånn lenger!!
Jeg har doppler så kan høre hjerteslagene og vet at det er liv der selv om formen er fin,sånn er det nok for deg også :)

Ja! Jeg er bare 8+4, men føler meg mer som meg selv nå etter en periode med kvalme. Klarer ikke å nyte det, bare tenker at noe er galt :depressed: Så et bankende hjerte forrige uke (7+3), så prøver å holde motet oppe!

Jeg opplever også at symptomene slipper noe, spesielt på formiddagen. Er ikke like kvalm hele tiden, og klarer å spise litt mer forskjellig. Er bare 8+4, men husker det begynte å slippe rundt nå med første mann også [emoji4]

12+2 nå, og overigår var den første dagen jeg startet også å føle meg litt bedre enn tidligere. Kvalmen er jo der enda, og oppkast, men ikke like mye som tidligere:wtf: Så det starter her også å slippe på litt! Energien merker jeg er mye mer tilbake :D

Merket tydelig bedring dra uke 10, akkurat slik du beskriver. Mer energi første halvdel av dagen og mindre kvalme. Fortsatt murringer og voksesmerter og sykt tung i pusten. Nyt at formen blir bedre [emoji1]

Ja! Må sies at jeg har vært ekstremt heldig så langt. De verste ukene for meg var uke 6 og 7. Er nå i uke 8 og er ikke kvalm, eller uggen lenger. Tåka har liksom letta litt. Er fremdeles mye trøtt og føler meg utslitt, men heller det enn den kvalmen. Er 8+3 i dag og trodde egentlig det var over når symptomene mine ble mildere. Men så levende embryo i går :)

Må fremdeles ta kvalmestillende, men siden jeg føler de funker bedre enn før har nok kvalmen begynt å bli bedre

Ikke jeg. Liker ikke å gå gravid. Føler meg virkelig dårlig fra kl. 15. Legger sønnen og løper selv i seng bare for å avslutte dagen. Vet jeg våkner frisk og rask om morgen, men denne kvalmen og spyinga tar knekken på meg. Er redd for tennene etter graviditeten.

10+6

Sist ble det bedre bare fra uke 15-16, så satser på å måtte slite litt lengre.

Ja, tenkte akkurat det samme! Er 10+3 nå. Smerter i magen og utslitt på kvelden, men kvalmen er bedre og humøret kommer seg også. Fortsatt engstelig som dere også er, men det går nok bra med oss alle [emoji1319][emoji177]

Symaskin: stakkars deg! Føler virkelig med deg! Har du ingen som kan avlaste deg litt? Husk å ta vare på deg selv [emoji173]️

Ja merket stor forskjell rundt uke 10 :) kanskje før det også. Har følt meg som meg selv noen uker nå tror jeg :) veldig deilig, og utrolig takknemlig for at formen ikke er sånn lenger!!
Jeg har doppler så kan høre hjerteslagene og vet at det er liv der selv om formen er fin,sånn er det nok for deg også :)
Sniker fra mai. Bruker du doppler? Vett du når en kan begynne og bruke den?

Ja brukte den fra uke 10 :) fant lyden 10+1 :) kan vel starte å bruke den så fort det er sjangs for Iyd. Jeg visste jeg kom til å finne den for livmoren min er langt oppe allerede :)
Ok:) var på tul igår og da var jeg 7+0 og legen sa at en ikke skulle bruke å høre hjertelyden så tidlig. Forsto hu mente doppler da. For hun sjekka hjertelyden men fikk ikke høre den høyt

Så bør vente til rundt uke 9 for å prøve?!?
Man bør vel egentlig vente så lenge som mulig før man prøver i tilfelle en ikke finner den eller være fullstendig klar over at det er vanskelig å finne den/stor sjangs for å ikke finne den. Jeg måtte være skikkelig reell med meg selv før jeg brukte den å tenke at om jeg ikke finner den så skal jeg IKKE bli bekymret eller redd. For å klare å finne lyden i uke 10 er ikke vanlig/lett/. Fant den ikke og prøvde dagen etterpå. Fant den da men det var vanskelig. Hender jeg må lete nå også ;11+3 men det kreves øving og å kjenne sin egen kropp og hvor mye/hardt man skal trykke inn osv :) er ikke lett. Så om man lett får panikk og blir bekymret vil jeg ikke anbefale å bruke den enda...

Man bør vel egentlig vente så lenge som mulig før man prøver i tilfelle en ikke finner den eller være fullstendig klar over at det er vanskelig å finne den/stor sjangs for å ikke finne den. Jeg måtte være skikkelig reell med meg selv før jeg brukte den å tenke at om jeg ikke finner den så skal jeg IKKE bli bekymret eller redd. For å klare å finne lyden i uke 10 er ikke vanlig/lett/. Fant den ikke og prøvde dagen etterpå. Fant den da men det var vanskelig. Hender jeg må lete nå også ;11+3 men det kreves øving og å kjenne sin egen kropp og hvor mye/hardt man skal trykke inn osv :) er ikke lett. Så om man lett får panikk og blir bekymret vil jeg ikke anbefale å bruke den enda...
Neida, forstår det, men uansett så er det betryggende hvis en finner den, men det er så du sier at du ikke skal bli redd og bekymret. Brukte den i forrige svangerskap og. For etter å ha mistet flere ganger så blir en redd. Å da syns jeg det er verdt og PRØVE og finne den. Men lurer bare på hvor tidlig en kan prøve uten at det skal være farlig liksom.

Back
Topp