Fler som er trøtte men sliter med nattesøvn?

Ramp3n

Glad i forumet
Jeg er så trøtt og sliten på ettermiddagen for tiden. Går å legger meg tidlig, rundt kl 21-2130, for da er jeg helt kaputt. Men jeg bruker lang tid på å sovne, våkner så mange ganger iløpet av natten, sover veldig urolig, drømmer masse og våkner tidlig.. noen fler som sliter med nattesøvn nå? Gjør vanligvis ikke det (sover som en stein og hører ikke vekkerklokka om morgenen til vanlig). Noen som ev har gode tips til bedre nattesøvn? :D
 
Jeg er så trøtt og sliten på ettermiddagen for tiden. Går å legger meg tidlig, rundt kl 21-2130, for da er jeg helt kaputt. Men jeg bruker lang tid på å sovne, våkner så mange ganger iløpet av natten, sover veldig urolig, drømmer masse og våkner tidlig.. noen fler som sliter med nattesøvn nå? Gjør vanligvis ikke det (sover som en stein og hører ikke vekkerklokka om morgenen til vanlig). Noen som ev har gode tips til bedre nattesøvn? :D

Prøv lydbok på sånne netter :) Det har fjerna mitt behov for sovemedisin helt etter mange år med umulig innsovning. Bruk app og kjøp en bok du har lest før/sett på film så du vet handlingen og bruk sleep timeren. Du kan sette på fks 15 minutt så stopper den der. Og bruk lavt volum ;) hjernen sliter med å lytte og tenke samtidig, og sovner lettere.
Setter på boka igjen om jeg våkner og må sovne på nytt
 
Prøv lydbok på sånne netter :) Det har fjerna mitt behov for sovemedisin helt etter mange år med umulig innsovning. Bruk app og kjøp en bok du har lest før/sett på film så du vet handlingen og bruk sleep timeren. Du kan sette på fks 15 minutt så stopper den der. Og bruk lavt volum ;) hjernen sliter med å lytte og tenke samtidig, og sovner lettere.
Setter på boka igjen om jeg våkner og må sovne på nytt
Takk, det skal jeg teste:)
 
Takk, det skal jeg teste:)
De fleste apper har også velkomsttilbud på ei gratis valgfri bok :) Jeg hører for det meste engelsk, og da anbefaler jeg audible appen. Norsk er vel fabel størst tror jeg.

Hvis du liker harry Potter har jim dale fantastiske innlesninger av den på audible!
 
Har merket det samme denne uka! Jeg kan gå som en zombie hele dagen, og til og med kjenne at jeg er helt ferdig - men blir liggende å vri meg i sengen til langt ut på natt.

Jeg anbefaler også å ha på lydbok, da opplever jeg at jeg sovner fortere og hvis jeg blir liggende våken så er jeg mer avslappet enn hvis jeg ligger å stresser over at jeg ikke får sove. I tillegg prøver jeg å ta meg ut fysisk i løpet av dagen, at man trener, er mer aktiv og slikt, da føøler jeg at jeg sovner lettere :)
 
Jeg sliter ikke med nattesøvnen, men jeg våkner tidlig 5-6 tiden, og da står jeg bare opp. Jeg orker ikke ligge der når jeg veet jeg ikke får sove. Så er jeg trøtt utover hele dagen, har tatt meg en times tid og to nesten hver eneste dag nå i en uke.

Sitter nesten å skriver dette i blinde liksom.
 
Men det jeg glemte å si var at jeg har hørt litt på meditasjonsmusikk på youtube et par kvelder. Har hørt det skal hjelpe på å sovne og roe sinnet.
 
Prøv lydbok på sånne netter :) Det har fjerna mitt behov for sovemedisin helt etter mange år med umulig innsovning. Bruk app og kjøp en bok du har lest før/sett på film så du vet handlingen og bruk sleep timeren. Du kan sette på fks 15 minutt så stopper den der. Og bruk lavt volum ;) hjernen sliter med å lytte og tenke samtidig, og sovner lettere.
Setter på boka igjen om jeg våkner og må sovne på nytt
Dette gjør faktisk jeg også. Sovner som en stein. Har vel brukt over et år på den 4 HP boka.. Så det funker virkelig :D
 
Jeg sliter ikke med nattesøvnen, men jeg våkner tidlig 5-6 tiden, og da står jeg bare opp. Jeg orker ikke ligge der når jeg veet jeg ikke får sove. Så er jeg trøtt utover hele dagen, har tatt meg en times tid og to nesten hver eneste dag nå i en uke.

Sitter nesten å skriver dette i blinde liksom.
Våknet tidlig jeg og! Alt for tidlig. Pleier å slite med å høre vekkerklokka kl 7 til vanlig:p
 
Jeg bruker fitbit der også. Den har en puls-sjekker. Da må man puste inn og ut på komando. Når jeg tar den lange sovner jeg så fort den er ferdig. Klokka vibrerer når man skal puste inn og ut, så det kan bli litt plagsom. Jeg har tatt klokka på med vibrasjonen mor pulsåra, så stilner det kvalmen som plutselig kom også.
 
N
Jeg bruker fitbit der også. Den har en puls-sjekker. Da må man puste inn og ut på komando. Når jeg tar den lange sovner jeg så fort den er ferdig. Klokka vibrerer når man skal puste inn og ut, så det kan bli litt plagsom. Jeg har tatt klokka på med vibrasjonen mor pulsåra, så stilner det kvalmen som plutselig kom også.
Har fitbit jeg og, kanskje jeg må teste dette!
 
Men nå er jeg i seng og skal prøve med på lydbok så får vi se hvordan det går:D
 
Update - tok litt tid før jeg sovna igår, men gir ikke opp og gir lydbok et til forsøk i kveld! Våkna 0515, klar for ny dag. Ikke rart jeg er zombie om dagen :p har ikke hatt en eneste natt med 6 timer søvn, og de timene har stort sett ikke vært sammenhengende heller!
 
Update - tok litt tid før jeg sovna igår, men gir ikke opp og gir lydbok et til forsøk i kveld! Våkna 0515, klar for ny dag. Ikke rart jeg er zombie om dagen :p har ikke hatt en eneste natt med 6 timer søvn, og de timene har stort sett ikke vært sammenhengende heller!
Det er litt tilvenning! Når hjernen blir vant til at lydbok=soving så blir det lettere :D
 
Jeg gikk rundt som en zombie allerede før jeg ble gravid. Minstemann er en levende alarm som går av ca hver andre time natta igjennom:dead: Så jeg vet ikke hva som et hva når jeg har lyst til å sove på pulten på jobb:D
 
Back
Topp