Fler med kynnere her??

Sistine

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har så ubehagelige kynnere. Det gjør rett og slett litt vondt til tider. Er ikke mye som skal til, rydde litt i huset, trene 15 min Osv. Jeg har snakket med jm og hun mente det ikke var farlig så lenge jeg ikke måtte puste meg gjennom de. I morgen skal jeg egentlig trene men jeg tørr rett å slett ikke. På mandag begynnte det etter 15 min på ellipsemaskinen, magen ble helt hard og det strammet seg. Dette kommer bare mer å mer. Ringte føden men de måtte ha henvisning fra lege eller jm for å hjelpe meg. Jeg skal på oul neste fredag og lurer på om jeg bare skal ta livet så med ro som det går frem til da og spørre de om hve jeg skal gjøre. Det kan også bare komme når jeg sitter i sofan og slapper helt av, men da er det ikke like kraftig. Er ganske slitsomt for jeg kjenner at jeg engster meg mye :(

Jepp. Var likt forrige gang også. Spesielt visst jeg blir litt stressa på jobb el. Ikke farlig, men som jm sier, gjør det SÅ vondt så må de undersøke det. Hadde kynnere flere ganger om dagen fra uke 15 sist, men de gjorde aldri noe utslag :)

Jeg tror jeg ville tatt det veldig med ro frem til oul. Hør med de der hva du skal foreta deg. Høres ikke godt ut.. [emoji57]

Det er veldig ubehagelig så tror nok jeg tar det litt med ro ja :) håper de på oul kan "gjøre" noe. Kanskje jeg har kynnere når jeg er der så kan de kjenne :)

Jeg har det akkurat slik du beskriver det. Er i uke 16/17 og hatt det i noen uker. Jordmor sa at jeg ikke trengte bekymre meg, så jeg har trent som vanlig. Når jeg får det under trening tar jeg et par minutt pause og lar det roe seg, men det gir seg ikke alltid helt. Jeg kan få det når jeg ligger på sofaen, får det ofte på natten eller når jeg våkner, så har tenkt at det ikke er relatert til trening og bare er tilfeldig.

Har også veldig plagsomme kynnere. Blitt 100% sykemeldt nå frem til slutten av mai i første omgang. Jordmor var bekymret for at kynnere kunne starte tidlig fødsel. Er andregangs.

Jepp. Har kynnere. For 3 uker siden hadde jeg så og si konstante kynnere, kunne ikke gå på do uten at de rev i meg. Ble øm i magen daglig av mye kynnere, ble sykemeldt pga det ( og blødninger).. begynte på magnesium, og det har hjulpet veldig på, har enda kynnere men ikke i nærheten av hva jeg hadde i for noen uke siden, da kjente jeg nesten ingen stopp mellom hver.. så hvis du ikke tar magnesium er det verdt å prøve :)

Har ikke sett deres svar jeg :)

Har det nesten heletiden. Ringte til legen i dag og han mente at jeg bare skal fortsette som normalt og blir det for vondt så skal jeg roe ned. Kan ikke helt skjønne at det er riktig at jeg ikke skulle blitt sjekket.... lurer på om jeg skal ringe igjen i morgen, eller så får jeg bare dra på legevakta siden legen ikke hører på meg. Jeg han kynnere i magen, men kjenner de også i ryggen. Er utrolig slitsomt :(

Jepp. Har kynnere. For 3 uker siden hadde jeg så og si konstante kynnere, kunne ikke gå på do uten at de rev i meg. Ble øm i magen daglig av mye kynnere, ble sykemeldt pga det ( og blødninger).. begynte på magnesium, og det har hjulpet veldig på, har enda kynnere men ikke i nærheten av hva jeg hadde i for noen uke siden, da kjente jeg nesten ingen stopp mellom hver.. så hvis du ikke tar magnesium er det verdt å prøve :)

Det skal jeg prøve. Bare vanlig magnesium fra apoteket??

Vurderer også å bare betale det privat. Men vet ikke helt hva jeg skal bestille??

Har også en del kynnere. Hatt fra uke 16. Hadde mye i 2 tidligere svangerskap også. Da de var kraftige og av og til regelmessige, ble jeg sendt på måling av livmorhalsens lengde (innvendig ultralyd). Var helt fint, mine kynnere hadde ingen påvirrkning på livmorhalsen, og dermed ikke slik risiko for tidlig fødsel. Heldigvis sjelden, men kjenner ei hvor kynnerne (eller tidlige rier) førte til fødsel 10 uker før tiden, da hennes gjorde at livmorhalsen ble forkortet. Hvis kynnerne blir hyppige og sterke, kommer jeg til å be om måling av livmorhalsen denne gangen også.

Det skal jeg prøve. Bare vanlig magnesium fra apoteket??

Kjøpte vanlig på apoteket :) 300 mg magnesium. Noen merker virkning raskt, andre må ta i 2 uker før man kjenner virkning :) håper det funker for deg, er slitsomt med mye kynnere..

Back
Topp