Fler med kvalme?

Lollos

Glad i forumet
Her har kvalmen kommet veldig de siste dagene.har blitt sykemeldt fra jobb og ligger på soffaen hele dagen.håper de neste ukene går fort og at jeg snart blir bedre.kan huske jeg ble gradvis bedre i uke 11 sist.virker så lenge til. Er 7+6 i dag.

Har så vidt meldt sin ankomst i dag 4+6. Sist måtte jeg bruke kvalmestillende og gikk ned i vekt, så håper det blir mindre denne gangen, men min erfaring er dessverre at der blir verre og verre for hver gang...

Kvalm her også!! :( :( 6+3 i dag, men har allerede vore kvalm i to veker... Måtte vera heime frå jobb i dag, må også sjå på kva moglegheiter eg har for delvis eller full sjukmelding. Bur i New York, så er ikkje heilt kjent med systemet her enno. God bedring til alle, håpar me snart er over det verste!

Ja her er kvalmen verst når jeg blir sulten.. men har klart å holde på maten foreløpig heldigvis. .

Kvalmen er helt forferdelig. når jeg ikke er på jobb så ligger jeg bare i forsterstilling i senga. Huff.

Jeg har vært kvalm siden søndag kveld og helt til nå, og jeg tror nok ikke det endrer seg med det første.

Vil spy bare av å TENKE PÅ hvordan enkelte ting lukter eller smaker. Blæh

6+0, kanskje litt mer

Er 6 uker i dag. Kvalmen har vært her i den siste uka. Men de siste dagene har den blitt verre, så når jeg kommer hjem fra jobb ligger jeg rett ut på sofaen. Stakkars min samboer som må ordne alt hjemme.

Last edited:
Jeg har sliti skikkelig den siste uka..
Vært ekstrem kvalm,nullmatlyst og ingenting frister..
Håper det gir seg snart..

Begynner å bli fryktelig ille kvalmen nå. Jeg er 6+1 og har vært kvalm i over to uker nå, men mye verre siste dagene. Nå er jeg sengeliggende/sofsliggende. :( Kastet opp første gang 5+6.

Last edited:
Usikker på hvor langt jeg er på vei, men rundt 7+3. Har vært kvalm hver dag i 1,5 uke nå. Varer hele dagen. Har vært sykemeldt 1 uke. Må ringe legen igjen i morgen for å høre om jeg kan få ny sykemelding. Orker ikke tanken på å jobbe. Jobber i helsevesenet, og blir skikkelig uvel av å tenke på hva jeg må igjennom i løpet av en arbeidsdag. Bare det å smøre mat til brukerne og mate dem får meg til å ville spy. Tunge stell, bleieskift, klamme varme dusjer, middagsservering og rengjøringer... Huff, nei og nei. Håper legen hører på meg. Det eneste jeg gjør om dagen er å ligge på sofaen :/

Jepp. Men mest når jeg er sulten. Jeg som elsker pasta carbonara ble kvalm etter en halv porsjon. Skikkelig nedtur:(

Usikker på hvor langt jeg er på vei, men rundt 7+3. Har vært kvalm hver dag i 1,5 uke nå. Varer hele dagen. Har vært sykemeldt 1 uke. Må ringe legen igjen i morgen for å høre om jeg kan få ny sykemelding. Orker ikke tanken på å jobbe. Jobber i helsevesenet, og blir skikkelig uvel av å tenke på hva jeg må igjennom i løpet av en arbeidsdag. Bare det å smøre mat til brukerne og mate dem får meg til å ville spy. Tunge stell, bleieskift, klamme varme dusjer, middagsservering og rengjøringer... Huff, nei og nei. Håper legen hører på meg. Det eneste jeg gjør om dagen er å ligge på sofaen :/

Ikke så lett i slike yrker.jeg er barnehagelærer.ikke lett å servere brødskive med makrell i tomat og kaviar. Høyt tempo og lite mulighet for å trekke seg unna. God bedring.

Ikke så lett i slike yrker.jeg er barnehagelærer.ikke lett å servere brødskive med makrell i tomat og kaviar. Høyt tempo og lite mulighet for å trekke seg unna. God bedring.

Samme her, men er heldigvis ikke kvalm... ennå :p Skiftet bæsjebleie i dag og tenkte med meg selv at det er greit jeg ikke er av typen så blir hyper sensitiv på sånn når jeg er gravid.

Håper jeg klarer å holde meg i jobb til tross for kvalmen. Har ingen som kan ta av for meg ved sykemelding så jeg må enten holde meg i jobb nå eller ta dobbelt opp etter sykemelding (og da sannsynligvis en ny sykemelding raskt etterpå)

Uff, nei, sjeldent man har mulighet til å bare gå vekk.

Takk, det samme til deg :) Har heldigvis fått videre sykemelding(1 uke), så nå er jeg lettet.

Last edited:
kvalm her og,krysser fingrene for at det ikke blir som sist,spydde omtrent fra uke 6 og fram til fødsel

Kvalm her også! Ikke kastet opp enda, men det er like før noen ganger. Ringte legen i dag og fikk resept på kvalmestillende.

Kvalm når jeg er sulten eller veldig sliten.. Første jeg gjør når jeg står opp er å få i meg 2 brødskiver og ligge litt, da er jeg klar for fight.. Legger meg også tidlig om kvelden for å få mest mulig søvn..

Kvalmen kom for fullt på fredag, og siden det har jeg stort sett ligget rett ut. Fikk ordnet meg resept på Afipran som mannfolket hentet til meg istad, så håper det kan være redningen min nå som jeg skal jobbe de neste tre dagene er heldigvis ikke like kvalm som jeg var sist svangeskap, så satser på at det blir en litt lettere runde denne gangen :-)

Det begynner å dra seg til med kvalme hos meg også. Det hjelper å småspise litt hele tiden, men er jevnt over kvalm hele dagen. Er slitsomt, men overkommelig. Er ikke så ille at jeg ikke kan gå på jobb.

Back
Topp