Fler med høns som hobby?

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
I våres fikk jeg endelig gubben med på å bygge hønsehuset jeg har ønsket i årevis, så nå har vi 8 orpingtonfrøkner og 4 sussex. Fin gjeng!

Småen på 5 bærer på de største orpingtondamene lett som bare det :chicken: Sussexene er mer skvetne av seg.. er det rasetypisk kanskje?

Hvilke raser/ hvor mange høns har dere?
 
Ååh, misunner deg litt :p har lyst på høns sjæl. Eldstedatteren elsker høns! Har ikke peiling på raser og slikt da. Mamma har høns, men da mye blandingsraser. :) Eldste pleier bo i hønsehuset når vi er der :p
 
  • Elsker
Reactions: B82
Ååh, misunner deg litt :p har lyst på høns sjæl. Eldstedatteren elsker høns! Har ikke peiling på raser og slikt da. Mamma har høns, men da mye blandingsraser. :) Eldste pleier bo i hønsehuset når vi er der :p

Det er jo så sjukt koselig med høner:chicken: :love017 De er så morsomme å følge med på.. får mye mer kontakt med de, enn med endene vi har hatt tidligere (danske landender)

Kjør på da vel :laughing002
 
Vi har australorp nå men de er dårlig på å legge egg så er modne for utskifte ☺️ Drømmer om silkehøns men vet jeg ikke får viljen min der dessverre. Blir sikkert austrslorp igjen..
 
Det er jo så sjukt koselig med høner:chicken: :love017 De er så morsomme å følge med på.. får mye mer kontakt med de, enn med endene vi har hatt tidligere (danske landender)

Kjør på da vel :laughing002

Må ordne litt annet før jeg kan ordne høns :p Men pleier hente ferske egg hos mamma da ! Det er jo sånn sett veldig kjekt med høns. :)
 
Back
Topp