Fler her som ammer?

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Ammer ennå lillefrøken på 17 mnd, og hun har ikke noen intensjoner om å slutte ennå virker det som :laughing002
Kjenner det stramme seg i livmor under amming.. litt som en kynner..?

Fler som tenker å tandemamme..? Eller har erfaring med det fra tidligere?

Håper ikke jeg blir ille kvalm.. kan jo ikke bruke noen form for kvalmestillende og amme :oops: ..lite stressmoment der

Ammer ennå lillefrøken på 17 mnd, og hun har ikke noen intensjoner om å slutte ennå virker det som :laughing002

Håper ikke jeg blir ille kvalm.. kan jo ikke bruke noen form for kvalmestillende og amme :oops: ..lite stressmoment der
Jeg tandemammet min 14 mnd gamle datter ilag med den nyfødte sønnen, som jeg fortsatt ammer to år senere.

Sønnen min hadde refluks, så amming av ham var en fysisk kamp i 7 mnd, så det ble mye mindre tandemamming enn jeg hadde tenkt. Fikk vel tandemammet et titalls ganger før han ble for sterk og begynte å dra seg vekk fra puppen samtidig som han spiste av den.

Eldste måtte vente til minste var ferdig fordi det ikke var fysisk mulig å slåss med minste mens jeg ammet eldste også. Fra 7 mnd sluttet jeg å amme han på dagtid, fordi det var da vi slåss. Når han sov gikk det fint. Ammet eldste fra 0 mnd til rett før 3 år. Hu kan finne på å spørre fortsatt mens lillebror får, men har valgt å si nei. Lillebror er IKKE klar for å gi slipp. Men hadde jeg vært villig til det så hadde han jo vennet seg til det også.

Jeg ammer enda, bare morgen da :) Men merker hun mister mer og mer interessen nå, mindre melk siden jeg bare ammer en gang pr døgn og sikkert litt annen smak på melken nå :hilarious: Jeg sliter mye med kvalme, tatt litt Postafen, men det er uansett ekstremt liten virkning synes jeg :bag: Man skal jo begrense det men er ikke krise liksom, men ja jeg er ikke noe fan av å ta medisiner når jeg er gravid:arghh:

Jeg ammer min på 2 år innimellom enda, men merker jeg har mindre melk nå til hans fortvilelse :( Han er ikke klar for å slutte så vi får holde på så lenge det går. Leste ang. Xonvea (?) på relis at det skal gå bra å ta den selv om man ammer iom man ammer så lite, men vet ikke. Er selv veldig kvalm og spiser konstant for å holde det i sjakk, men kvier meg også for å få tak i kvalmestillende fordi det blir for sårt å avslutte ammingen for begge to :shy:

Jeg ammer jenta mi på 2,5 år litt på kveld fortsatt, men hun har deklarert "mamma, det er ikke noe melk der nå" så virker som om produksjonen har blitt påvirket :laughing002

Vurderte å tandemamme, men spørs om hun mister interessen nå.

Eg ammer ennda min på 3 år :shy:
Har og overproduksjon av melk, så der stopper det aldri :hilarious:
Har lyst å slutte å amme nå frem til neste unge kjem, bare for å få en pause....men guttungen elsker puppen og nekter å gi slipp på den :sorry::hilarious:

Ja, jeg ammer også og syns jeg kjenner litt stramming under amming ja!

Kan man ikke bruke noen kvalmestillende? Ser ut som det er flere typer som er greit å bruke i samråd med lege :) https://svelic.se/utredning/?id=3-15029
Kvalme kan være helt grusomt, viktig å få behandling hvis man vil!

• Wow
Reactions: B82
Ja, jeg ammer også og syns jeg kjenner litt stramming under amming ja!

Kan man ikke bruke noen kvalmestillende? Ser ut som det er flere typer som er greit å bruke i samråd med lege :) https://svelic.se/utredning/?id=3-15029
Kvalme kan være helt grusomt, viktig å få behandling hvis man vil!

Oi..! Da skal jeg sjekke det ut om det blir værre og henvise til denne! Takk..! :Heartred

Back
Topp