Fler enn meg som synes SFO

**Moonlight**

Forumet er livet
er svindyrt????
sjekket bare prisene her nå,er ennå et år til min må dit,men jeg fikk sjokk.Skal han ha full plass,blir det 400 kr MER en for full plass i bhg.Og da til tross for mye færre timer,og mye dårligere tilbud[:-] halv plass,så sparer jeg vel 100 kr omtrent i fht.hel bhg plass.Tror vi skal klare oss med halv plass,men hadde jo håpet det skulle bli noe billigere da....skulle ønske vi hadde sluppet å bruke SFO[&o]

Varierer prisene fra kommune til kommune kanskje? Hvor mye må du ut med for hvor mange timer?

Det er dyrt ja - men her betaler vi litt mindre enn for jenta som går i barnehagen. Hvor mye må du ut med der du bor?

ORIGINAL: Elimor

Det er dyrt ja - men her betaler vi litt mindre enn for jenta som går i barnehagen. Hvor mye må du ut med der du bor?

ORIGINAL: IsThaBeth

Varierer prisene fra kommune til kommune kanskje? Hvor mye må du ut med for hvor mange timer?

for full plass er det 2440 kr i mnd.
halv plass er det 1640 kr mnd.
Mister jo og søsken rabatten i barnehagen,derfor så blir det omtrent like dyrt med halv plass på sfo som hel i bhg[&o]

ORIGINAL: HeDa

Mister jo og søsken rabatten i barnehagen,derfor så blir det omtrent like dyrt med halv plass på sfo som hel i bhg[&o]

Det er jeg enig i høres dyrt ut. Hva inngår i tilbudet da?

Betaler ca. 900 mer enn for bhg plass. 2460 koster sfo her. Ser noen plasser kan man søke på fradrag for lav inntekt osv. Det er ikke noen mulighet her.

ORIGINAL: HeDa

Det er jeg enig i høres dyrt ut. Hva inngår i tilbudet da?

det er inkl.mat.ellers er det "det vanlige" leke,på tur i skogen,være mye ute. Lekser også,men nå har de jo innført gratis leksehjelp her så da blir det gjort før SFO.

Jeg er helt enig i at SFO er dyrt, det burde vært mye billigere - og det er jo ikke det samme som barnehagen. Barna går jo på skolen flere timer før de går på SFO (eventuelt morgensfo først) før de har behov for SFO på ettermiddagen.

ORIGINAL: Elimor

Jeg er helt enig i at SFO er dyrt, det burde vært mye billigere - og det er jo ikke det samme som barnehagen. Barna går jo på skolen flere timer før de går på SFO (eventuelt morgensfo først) før de har behov for SFO på ettermiddagen.

ja,ikke sant.Og i bhg har de jo pedagogisk opplegg,flere ansatte osv osv.Slik jeg har hørt av andre SFO foreldre så er oplegget dårlig.Blir mest frilek og ut på tur.HELT greit etter en lang skoledag,men prisen kunne vært noe rimeliger altså

løgn at skole er gratis i norge iallefall

Jeg sitter med inntrykket at SFO var mye billigere. Jeg sparer ihvertfall nesten 1000 kr på at han skal begynne på SFO.

her er full plass på SFO ca 2200 kr. Min skal mulig bare ha 4 dager og det er på ca 1800 kr

men ja, det er dyrt...

Back
Topp