Fleksitid og sykemelding

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Håper noen kan svare på dette:

Hvis man har avtalt med sjefen å flexe ut en fredag og mandag for å reise på langhelg til svigers (dette er med opparbeidede timer).

Og man 2 uker før denne turen blir 100% sykemeldt pga prøverørsbehandling som sjefen ikke vet om, tilogmed søndagen denne aktuelle helgen.

Er det da riktig at sjefen likevel kan ta 7,5 timer minus i flex den fredagen man faktisk er sykemeldt?

Jeg prøvde å si at her har det skjedd en feil. Jeg var sykemeldt den fredagen, da skal jeg vel ikke trekkes i flex i tillegg.
Han mente at jeg måtte ha kontaktet ham med en gang dersom jeg ikke skulle 'bruke' den flexdagen.

Han henviste til det med om man blir syk i ferien...

Han vet at jeg reiste til svigers, men jeg er da like fullt sykemeldt den aktuelle fredagen. Jeg fikk ikke tilbake de 7,5 timene...

Er det riktig av dem?
Finnes det en lov som sier noe annet?

Jeg har tapt 2 dager på samme måte, men da var det barnet mitt som ble syk. Tror arbeidsgiver står fritt til å velge hva han vil i slike tilfeller. Søk etter avspasering og sykemelding i google, så kan du se at flere har opplevd det samme.

Takk for svar begge to, og for link :)
Punkt 7 svarte jo ganske godt på mitt spørsmål.

Det er helt greit, litt surt, men så lenge det faktisk er sånn reglene er så godtar jeg det. Hadde en følelse av at sjefen prøvde å lure meg, men da skal jeg la saken ligge nå som jeg vet det er riktig ;)

Takk igjen!

Er jo litt kjipt gjort av sjefen syns jeg egentlig, og hadde sikkert reagert på det selv.

Men greit å være sikker før man går videre med klage ;)

Er jo litt kjipt gjort av sjefen syns jeg egentlig, og hadde sikkert reagert på det selv.

Men greit å være sikker før man går videre med klage ;)

Ja, men han er ganske kjip fra før så jeg forventet ikke så mye mer... :(
Men men, jeg får la saken ligge og ikke bli enda mer i uvenn med sjefen enn jeg allerede er ;)

Flextid er vell det samme som avspasering og om vi er syke/sykmeldte når vi har avtalt avspasering er dagen likevell oppbrukt. Utrolig kjipt men.

Back
Topp