Flekkfjerning?

Elisma

Andre møte med forumet
Noen som har tips til hvordan man fjerner flekker på klærne etter å ha spist middagsglass?, det sitter jo som bare det! Har vasket flere ganger, prøvd flekkfjerning og zalo men nei

Jeg har ikke prøvd selv ennå, men har noen bodyer jeg skal prøve på når sola er her.....

Legg klærne ut i vårsola. Da blekes de naturlig og flekkene blir borte.

Er jo greit å prøve for de er jo ødelagt uansett med disse stygge flekkene....
Følger med her for flere tips [8D]

lurer mye på det selv''
ORIGINAL: Elisma

Noen som har tips til hvordan man fjerner flekker på klærne etter å ha spist middagsglass?, det sitter jo som bare det! Har vasket flere ganger, prøvd flekkfjerning og zalo men nei

Kjøpe sunlight såpestykke på butikken. Før du vasker plagget skal du skylde det og gni på litt av dette såpestykket. Etterpå hiverdu den i maskinen.

Fikk dette rådet fra en gammel husmor, dvs bestemor, og sunlight ble brukt til alt mulig før i tiden.

Er ikke sikker på om det fjerner "gamle" flekker, men her forsvinner alt. Hvite bodyer m bæsj eller middag er hvite etter vask [:D]

vanish...prøvd det ?

fant i det norske ukebladet : Flekker : Bland sitronsaft og salt. Ta det på flekken og skrubb med børste.
flekker på teppe (veit ikkje om de jelde kle) : eddik og vann. el potetmel. el natron på en fuktig klut.

Men de stårkje om de jelpe på gamleflekka da :D håpe de ;D

Zalo tar det meste av fettflekker ihvertfall. Gni inn flekken med zalo og vask som vanlig.

Har også hørt at oksegallesåpe fuker kjempebra på flekker. Bra på ull også.
Finner det i helsekosten og claes ohlsson.

De middagsglassene med tomatsaus er bannlyst her i huset, ikke bare setter de flekker på alt, gutten kaster også opp all maten etter at han har spist de. Tomatsaus fr knuste tomater derimot går helt fint...

Vanish funker ikke[:@]

For hvite klær finnes det noe som heter Bio Tex hvite. Dette funker som bare pokker, flekker og "gulhet" forsvinner og klærne blir helt hvite igjen. Jeg har kjøpt det på Safari, men de har det i andre større dagligvarekjeder også.
Etter å ha snakket med en som jobbet i barnebutikk vasker jeg også ullbodyer på 60 grader kortprogram en gang iblant, dette hjelper mot flekker og spylukt. (synest de noen ganger lukter spy etter jeg har vasket på ullprogram)

Her brukar vi gallesåpe (såpestykke, kr 39,- på Clas Ohlson) og Vanish på td. avføringsflekkar på ullklær ++. Funka som pokker!![:D][:D]
Her en dag la eg i bløt ei ullstrømpebukse (som hadde fått avføring på seg 1mnd tidl. og hadde blitt vaska ørten gongar på ullprogram, og bomullsprogram uten å få vekk brunfargen.. strødde over litt Vanish og lot den ligge fuktig i vasken i et par timar. Det store brunfarga området var bokstavelig talt vekk før eg heiv den i vaskemaskina [;)]!
Går nesten ut frå at dette også kan funke på matflekkar[;)]

gallesåpe!!!
Ingen over og ingen ved siden...
Ett såpestykke koster hele 20 kr og 50 øre på helsekost!
Å den tar ALT! Jeg har til og med fått rene noen gensere som har ligget etter storesøstra her!
Brukte den på ei jakke som mannen hadde sølet olje og fett på å, borte ble det!

Jeg ble allefall veeeeldig posetivt overraska![:)]

sign
ORIGINAL: Gizmonie

Vanish funker ikke[:@]

takk for tipsen,den skal eg kjøpe[;)]
ORIGINAL: A.Msinmamma

gallesåpe!!!
Ingen over og ingen ved siden...
Ett såpestykke koster hele 20 kr og 50 øre på helsekost!
Å den tar ALT! Jeg har til og med fått rene noen gensere som har ligget etter storesøstra her!
Brukte den på ei jakke som mannen hadde sølet olje og fett på å, borte ble det!

Jeg ble allefall veeeeldig posetivt overraska![:)]

Back
Topp