Flekkfjerning -AVFØRING!!??!?

FruAH

Glad i forumet
Har idag skifta den sykeste bæsjebleia! Og de kommer det nok flere av [;)] men bodyen var full av bæsj og den var så fin [:(] Var ikke hjemme, men fikk skylt den i kaldt vann og deretter i lunka vann med vanish. Strødde på mer vanish og la det i en pose. Har nå satt på en vask med 60 grader og håper at det går bort [&:] Så ut som det ikke var så veldig gult lenger på bodyen nå -håpe håpe.

Hvordan fjerner dere bæsjeflekker???
Har noen erfaring med oksegallesåpe??

Her har vi bodyer fulle av bæsj daglig.

Jeg kokevasker bodyer med bæsj, da går flekkene bort. Men dette fungerer kanskje ikke så bra med fine bodyer med farge. Vi har stort sett hvite bodyer og strømpebukser. Det er mest praktisk i forhold til flekker (man blir veldig praktisk når man er kommet til barn nummer tre;).

har to boddyer liggande i ein isboks med vatn og vanish akkuart no... :D
alt med bæsj har blitt reint, uten om eine pysjen... så sia dei hadde så enormt mykje bæsj på seg la eg dei i vatn:P satse på det går bra...

men nesten alle joakim sine kle kan vaskast på 60 grade, då:P

Her vaskes alt på 80, og alt tål da. [:)] Skinnende rene klær[8D]

Det ble borte! Håper det ikke er synsbedrag fordi det er vått da [8D]

menne hva med ullklærne? de har jeg problem med... har vasket de med en gang og, men ikke f*** om det går bort..ikke etter flere vask heller

søkte litt på google og da kom det opp oksegallesåpe...hmm selges visst på nøstebarn og krusedull.net har ikke peil på hvordan det er da...tenkte jeg skulle kjøpe det og prøve [:)]

ORIGINAL: Babymario

søkte litt på google og da kom det opp oksegallesåpe...hmm selges visst på nøstebarn og krusedull.net har ikke peil på hvordan det er da...tenkte jeg skulle kjøpe det og prøve [:)]

Kjøp gallesåpe på Clas Ohlson! Koster under 30 kroner, og funker som bare fy tuuusan!

ORIGINAL: bibbiii

menne hva med ullklærne? de har jeg problem med... har vasket de med en gang og, men ikke f*** om det går bort..ikke etter flere vask heller

Signerer denne! jenta her bæsja igjennom alle klærne i vogna, så den fine ullbuksa ekke så fin lenger.. ikke ullbodyen heller. Kan jo ikke vaske den for varmt?

ORIGINAL: Eldorado

Signerer denne! jenta her bæsja igjennom alle klærne i vogna, så den fine ullbuksa ekke så fin lenger.. ikke ullbodyen heller. Kan jo ikke vaske den for varmt?

Det går an å koke ull. Jeg pleier å koke opp vann, trekke det vekk fra platen, tilsette Milo og legge ullen oppi. Der skal den ligge i ro til vannet er avkjølt. Jeg vasker gjerne skitten av klærne først altså. På denne måten får man jo vekk bakterier, men tviler på om kokingen tar bort flekkene på ullklærne.

Jeg er fristet til å prøve denne gallesåpen som det snakkes om. Er denne laget for ull?

ORIGINAL: Skorpion77

ORIGINAL: Eldorado

Gallen er perfekt til ull, ja!
Vilmer bæsja akkurat ut en enorm ladning gjennom to lag med ull, gnei på gallesåpe så bæsjen ble borte og vaska de i et bad med ullsåpe fra Nøstebarn. Nå er de flotte igjen!
Det går an å koke ull. Jeg pleier å koke opp vann, trekke det vekk fra platen, tilsette Milo og legge ullen oppi. Der skal den ligge i ro til vannet er avkjølt. Jeg vasker gjerne skitten av klærne først altså. På denne måten får man jo vekk bakterier, men tviler på om kokingen tar bort flekkene på ullklærne.

Jeg er fristet til å prøve denne gallesåpen som det snakkes om. Er denne laget for ull?

Back
Topp