Flekker

• Trådstarter Trådstarter Lykkesrus
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkesrus

Guest
Jeg sliter med flekker på klærne, etter dvs babymat. Noen som har bra tips mot flekker på tøy?:)

Hehe.. ja huff! Denne barnematen har ødelagt en del plagg her nå.. ser ikke ut som noen har gode tips heller?:S

Jeg sliter med flekker på klærne, etter dvs babymat. Noen som har bra tips mot flekker på tøy?:)

Hei,

jeg legger klærne i vann i en bøtte med Vanish, kan godt la de ligge noen timer. Deretter sprayer jeg på sprayen til Vanish, vasker på langt program i vaskemaskinen i lag med Vanish skyllemiddel.

Det hjelper ihvertfall meg i 99% av tilfellene :-)

Hei,

jeg legger klærne i vann i en bøtte med Vanish, kan godt la de ligge noen timer. Deretter sprayer jeg på sprayen til Vanish, vasker på langt program i vaskemaskinen i lag med Vanish skyllemiddel.

Det hjelper ihvertfall meg i 99% av tilfellene :)

Ja, da får man nesten prøve det her også!;) Kanskje det fungerer like bra her også:) *krysser fingrene*

Jeg har hørt at Vanish er kjempe bra mot flekker hvertfall :) Verdt et forsøk.

her har vi ikkje komt so langt i matveien ennå, men på bananflekka gnir eg med litt nylonvask først og skyller av og hiver i vaskemaskina etterpå og kjører med forvask.

ZALO!!! Herregud, det fjerner nesten alt.. men slaget er ofte tapt dersom flekken er tørket godt inn.. men zalo på flekken en stund, så legger du det i vann med zalo og deretter hiver du det i vaskemaskinen og vasker det som vanlig!! Har fjernet mye gulrot-flekker, foråsidetsånn!

Ja Zalo funker bra, hadde en genser som hadde inntørket matflekker. Hadde bare slengt den i vaskemaskinen, men flekkene gikk ikke bort.. Så tok masse zalo på flekkene, lot det ligge der et par timer sånn at zaloen ble trukket ordentlig ned i stoffet.. vasket det på nytt i vaskemaskinen og da var den som ny igjen:D Så inntil videre så er det zalo som blir brukt her!

Back
Topp