Flekker på klærne etter vask ??

ColgateSmile

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
vaskemaskinen min er bare ett år gammel, men har nå begynt å lage flekker på klærne. Etter hver vask er det alltid ett par plagg som har grå/blå flekker på seg. Og disse går ikke bort igjen. Noen som har opplevd det samme?? Kjører maskinen jevnlig på nitti grader for å rense den. Samt kjører maskinrens en gang i ny og ne.!!

Sorterer du klærne etter farge? Vet at f.eks mørkeblå håndduk kan smitte farge over på lyseblå osv.

Ja, sorterer etter farge....flekker har kun kommet de siste par ukene, og kan komme selv om jeg vasker en maskin med kun hvite klær. Ingen som har opplevd det samme?

Husker i hadde noe trøbbel med det da jeg bodde hjemme, blå flekker på lyse klær, rødbrune flekker på mørke klær. Mamma sa at det var fordi vannet var "hardt". Kanskje om du sjekker PH-verdien i det eller noe?

Kan være vannet sin skyld. Fås kjøpt et ekstra filter om vannet er for hardt.
Ellers kan det være så banalt som at du bruker for mye vaskepulver, og at maskinen ikke klarer å skylle alt ut av klærne.

Gutt født 09
Baby sept 13

Vet ikke hvor hard vannet er, noen som vet hvordan man sjekker det. Bruker flytende blenda sensitiv for både mørkt og lyst tøy, og vaskemaskinen har et ekstra skylleprogram for de med små barn eller allergi, så klærne blir skyllt veldig godt. Irriterende!!

Jeg har opplevd noe lignende. Hos meg ser det nesten ut som leire. Samler seg i gummi ringen i dør. Vasker og renser ofte maskinen men hjelper bare kort stund

jeg har hatt samme problemer, og har studert fælt på hva det kunne være. Har opplevd å få flekker både i ny og gammel maskin. Nå har jeg funnet ut at hvertfall mange av flekkene skyldes såpebobler! Tenk på om barna har lekt med såpebobler da de hadde på deg tøyet? Det lager kjempestygge flekker, og de er umulige å få bort når du først har vasket tøyet .. Skikkelig irriterende! Flekkene syns ikke før du tar klærne ut av vaskemaskinen , men hvis jeg vet at barna har lekt med såpebobler den dagen pleier jeg å legge klærne i Biotex-vann en god stund før jeg vasker de i maskinen. Da har det gått bra!

jeg har hatt samme problemer, og har studert fælt på hva det kunne være. Har opplevd å få flekker både i ny og gammel maskin. Nå har jeg funnet ut at hvertfall mange av flekkene skyldes såpebobler! Tenk på om barna har lekt med såpebobler da de hadde på deg tøyet? Det lager kjempestygge flekker, og de er umulige å få bort når du først har vasket tøyet .. Skikkelig irriterende! Flekkene syns ikke før du tar klærne ut av vaskemaskinen , men hvis jeg vet at barna har lekt med såpebobler den dagen pleier jeg å legge klærne i Biotex-vann en god stund før jeg vasker de i maskinen. Da har det gått bra!
Åssen farger er det på flekkene da ?? Jwg får også oransje flekker og felt på klæra under vask. Trur det er for mye jern i vannet og det et umulig å få vekk!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp