Flekker på klær

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Et STORT problem her i huset! Virker som om vaskemaskinen gjør en elendig jobb! Klærne ser rett og slett ikke rene ut! Ungene sine klær er stort sett alltid noe flekker på, om det er mørke flekker etter å ha sittet i sandkassa, søleflekker etter å ha blitt våt gjennom regntøyet, syltetøy fra brødskiva, saft, kakao, is, saus fra middagen osv, jeg har prøvd ulike typer vanish, en gele som skulle tas rett på flekken, virke, så i maskin. Ingen effekt, fortsatt brun søleflekker på buksa etter 60graders vask. Så kjøpte jeg pulveret som skal i maskinen sammenvevd vaskemiddel, ung den nye sommerkjolen med en uviss flekk på skjørtet har fortsatt flekk på skjørtet.

Har dere det også sånn eller har dere funnet noe som funker?

Prøvd å rense vaskemaskinen?
Jeg vasker det meste på 40grader, og har 3 barnehagebarn - flekkfrie klær.

Her bruka vi omo color (og omo white på lyse klær), flekkene forsvinner.
Bruka e andre typer vaskemiddel er flekkene der fortsatt.
Vanish pulver bruka e av og til.
Merker godt på klærne at vi har fått maskin som vasker med eco-bubble. Klærne blir renere. Og den maskinen minner meg på å rense maskinen etter kvær 40.vask.

Her bruka vi omo color (og omo white på lyse klær), flekkene forsvinner.
Bruka e andre typer vaskemiddel er flekkene der fortsatt.
Vanish pulver bruka e av og til.
Merker godt på klærne at vi har fått maskin som vasker med eco-bubble. Klærne blir renere. Og den maskinen minner meg på å rense maskinen etter kvær 40.vask.
Bruker blenda sensitive nå, kanskje vi skulle prøve omo en periode og se

Hvordan renser man vaskemaskinen? Her er det masse gulpeflekker som ikke går vekk. Men det er ikke alltid jeg får lagt det i bløtt så det kan bli liggende en dag eller to før det blir vasket. Men har det mye og si?

Hvordan renser man vaskemaskinen? Her er det masse gulpeflekker som ikke går vekk. Men det er ikke alltid jeg får lagt det i bløtt så det kan bli liggende en dag eller to før det blir vasket. Men har det mye og si?
Du kan kjøpe rens på dagligvarebutikk :)

Har du for mye klær i maskinen? Min maskin tar 8 kg, men dette er bare på bomullsptogram... strykelett programmet er beregnet på1-4 kg :)

Høres ut som det er noe rart med maskinen din, rens er sikkert lurt. Vi bruker blenda sensitive, og litt vanish i maskinen hvis det er litt ekstra skittent. På vanskelige flekker bruker vi vanish spray og/ eller oksegallesåpe. Oksegallesåpe virker annerledes enn vanish, og tar litt andre flekker, kan fint brukes på ull. Får kjøpt den på clas ohlson.

Tror jeg og må rense maskinen min, for vi har det samme problemet.

Back
Topp