Flekker på klær i vaskemaskin??

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Jeg har over ganske lang stund faktisk ... fra tid til annen fått blågrå flekker på klær som vaskes i vaskemaskin og jeg fatter ikke hvordan det går ann. Det er ikke noe i maskinen som farger for det blir avgrenset flekk på tøyet og ikke noen skjolder eller noe misfarging på noe hvitt ellers. Og det skjer ikke på hver vask engang. Og kanskje på 1-2 plagg i vaska.

Disse flekkene får jeg ikke vekk med noe som helst, og må i såfall slites vekk. Har nå fått flekk på en ny badedrakt som eneste ting i vaska. Og fant en genser i skuffen jeg ikke har sett det var flekk på som aldri er brukt og som da er ødelagt. Og det er skikkelig surt. Har liksom 1-2 håndkler med flekk og av titalls som blir vasket hver uke. Har jo ikke lyst til å sette på flere vasker ... i redsel for om noe blir ødelagt i neste vask. Men ettersom det ikke skjer på hver vask.... :S

Noen som vet hva det kan være? Vaskemaskinen er ikke så gammel... fra januar 2007. Lurer på om det kan være no metall i maskinen som irrer eller noe og lager flekker (??)

Det har skjedd hos meg også noen ganger. Så irriterende siden flekkene ikke går vekk. Maskinen vår er ganske ny kjøpte den i januar 2011. Jeg lurer også på hva det kommer av.

Har du farget tøy i maskina tidligere?
Da kan det ligge igjen noen rester en bestemt plass, og hvis klærne blir liggende mot det stedet når maskina er ferdig kan det farge av.
Har opplevd det selv, og måtte gnikke og gnu på den gummiringen inni maskina.
Ikke sikkert det er det som har skjedd med deg, men sånn var det her!

Dette har jeg også oppdaget fra tid til annen. Er kjempekjedlig!!! Så følger spent med på denne tråden...

Går ikke ann å quote uten at det henger seg................

kaosfest: aldri farget i maskinen og aldri brukt skyllemiddel med farge på engang. Gummiringen ble byttet da maskinen var 1-2år gammel. Ellers er alt som det var da den ble kjøpt. Og det er rart at vi nå er flere som har opplevd det..... og rart om alle har farget i maskinen... og med samme farge :-P. Så det er nok ikke det heller......

TonjeJenta skrev:

Går ikke ann å quote uten at det henger seg................

kaosfest: aldri farget i maskinen og aldri brukt skyllemiddel med farge på engang. Gummiringen ble byttet da maskinen var 1-2år gammel. Ellers er alt som det var da den ble kjøpt. Og det er rart at vi nå er flere som har opplevd det..... og rart om alle har farget i maskinen... og med samme farge :-P. Så det er nok ikke det heller......

Eneste grunnen jeg kunne komme på i og med at det har hendt meg ;-)

Oppdatering

Jeg har snakket med LG som er de som har laget min maskin ihvertfall. Men ettersom det er mange som egentlig har opplevd dette, .. både her og på andre forum og nye og eldre maskiner... så tenkte jeg å komme med dems forslag. Min har ikke garanti på lenger og skulle tatt kontakt med en gang. Men har liksom ikke irritert meg så mye med håndkler... mer når dyrt barnetøy går føyken. 

De hadde vært borti problemet før, og det kunne være no lagergreier som lakk. Ofte kunne det hjelpe å hive i 2 poser citronsyre (pulver) ca. 1dl i kammeret og kjøre et program på 95grader. Og så en maskin med vanlig såpe uten tøy det også på 60grader. Det pleide å tette eventuelle smålekkasjer som kunne være.

Ellers... har dere garanti på maskina.. og dette ikke funker... ta kontakt med de som har laga maskinen.... direkte. Elkjøp o.l. kanke gjøre en dritt ;). De har nok hørt om problemet før de også.

Back
Topp