Jeg har over ganske lang stund faktisk ... fra tid til annen fått blågrå flekker på klær som vaskes i vaskemaskin og jeg fatter ikke hvordan det går ann. Det er ikke noe i maskinen som farger for det blir avgrenset flekk på tøyet og ikke noen skjolder eller noe misfarging på noe hvitt ellers. Og det skjer ikke på hver vask engang. Og kanskje på 1-2 plagg i vaska.
Disse flekkene får jeg ikke vekk med noe som helst, og må i såfall slites vekk. Har nå fått flekk på en ny badedrakt som eneste ting i vaska. Og fant en genser i skuffen jeg ikke har sett det var flekk på som aldri er brukt og som da er ødelagt. Og det er skikkelig surt. Har liksom 1-2 håndkler med flekk og av titalls som blir vasket hver uke. Har jo ikke lyst til å sette på flere vasker ... i redsel for om noe blir ødelagt i neste vask. Men ettersom det ikke skjer på hver vask.... :S
Noen som vet hva det kan være? Vaskemaskinen er ikke så gammel... fra januar 2007. Lurer på om det kan være no metall i maskinen som irrer eller noe og lager flekker (??)