Fleire med lavtliggende morkake?

Fiona84

Shrek <3
Oktobermirakler 2013
VIP
Eg har ei morkake som ligg lavt, og litt i faresonen på om den ligg i veien for at ungen kan komme ut. Er det fleire som har same problem?
Eg skal på ny ultralyd på mandag for å sjå om den kanskje har fulgt med livmora litt lenger opp, slik at eg kanskje kan sleppe keisersnitt. Kjenner det skal bli greitt å forberede seg på om ungen skal ut på vanlig måte eller ved keisersnitt.

Jeg har ikke det, men vil bare ønske deg lykke til :) Blir nok godt å vite hva du kan forvente deg av vaginal fødsel/ks :)

Eg har ei morkake som ligg lavt, og litt i faresonen på om den ligg i veien for at ungen kan komme ut. Er det fleire som har same problem?
Eg skal på ny ultralyd på mandag for å sjå om den kanskje har fulgt med livmora litt lenger opp, slik at eg kanskje kan sleppe keisersnitt. Kjenner det skal bli greitt å forberede seg på om ungen skal ut på vanlig måte eller ved keisersnitt.

Når sjekket du leie av morkaken sist? Vanligvis har den flyttet seg, den gjør det hos de fleste. Jeg har hatt morkake som har ligget i over livmorhalsen, men var på UL i uke 32 og da hadde den trukket seg fint opp og ligger ikke i veien lengre :)

Eg sjekka i veke 24, og då såg det litt bedre ut enn i veke 18. Egentlig såg det ut som den var langt nok oppe. Men jordmor hadde blitt litt i tvil etter kontrollen, så me vart kalla inn på ny kontroll no på mandag. I veke 35:-)

Jeg har ikke det, men vil bare ønske deg lykke til :) Blir nok godt å vite hva du kan forvente deg av vaginal fødsel/ks :)

Tusen takk:-) skal bli godt å sleppe å gå å lure ja:-)

Eg sjekka i veke 24, og då såg det litt bedre ut enn i veke 18. Egentlig såg det ut som den var langt nok oppe. Men jordmor hadde blitt litt i tvil etter kontrollen, så me vart kalla inn på ny kontroll no på mandag. I veke 35:)

Hos meg lå morkaken enda ugunstig til i uke 28, men i uke 32 var den flyttet seg helt bort :) Så tror du ikke trenger å bekymre deg for at den skal hindre en normal fødsel :) Men det er greit å få det bekreftet helt sikkert, samt en ekstra titt på den lille ;)

Back
Topp