Fleire her inne som har mistet ein eller fleire ganger og er redd for at det skjer igjen?

Håpefuglen

Blir kjent med forumet
Hei. Det er tredje gangen eg er gravid på under eit år. Har mistet to ganger og funnet det ut på tidlig ultralyd i veke 10. Er 11+2 no og er så redd det skal skje igjen. Har vore på ultralyd 8+5 og fekk sjå eit bankande hjerte og alt bra. Skal på ny ultralyd 12+3. Har vore vanskelig å få tidligare på grunn av felles ferie. Har meir symptom enn tidligare og ikkje den sterke følelsen som eg har hatt før når det har vore ma. Men er så spent og redd og trenger nokon å dele disse følelsene med. Ønsker dere alle ein fin sommerdag.

vet hvordan du har det :( det er så vondt å gå med disse følelsene, når man er redd det skal skje igjen. jeg prøver å si til meg selv hver dag at det ytterst sjeldent skjer igjen, og at det uansett ikke er noe jeg får gjort med det dersom det skjer, da er det ikke meningen likevel.

forrige gang mistet vi til MA i uke 16, da hadde fosteret sluttet å utvikle seg mellom uke 13-14, og nå som jeg er i uke 14, hjelper det utrolig mye at jeg snart er ferdig med da det skjedde sist, det gir meg mer håp.

kanskje det hjelper deg også, å tenke det ❤️ Nå har du kommet Såppas langt at det er Fryktelig sjeldent at det skjer. På neste ultralyd kan de også se på organer på babyen din, det vil nok også gi deg en hviss trygghet. hjalp veldig for meg å se en frisk baby i uke 12, skuldrene senkes litt da

pust med magen, dette skal gå fint ❤️

vet hvordan du har det :( det er så vondt å gå med disse følelsene, når man er redd det skal skje igjen. jeg prøver å si til meg selv hver dag at det ytterst sjeldent skjer igjen, og at det uansett ikke er noe jeg får gjort med det dersom det skjer, da er det ikke meningen likevel.

forrige gang mistet vi til MA i uke 16, da hadde fosteret sluttet å utvikle seg mellom uke 13-14, og nå som jeg er i uke 14, hjelper det utrolig mye at jeg snart er ferdig med da det skjedde sist, det gir meg mer håp.

kanskje det hjelper deg også, å tenke det ❤️ Nå har du kommet Såppas langt at det er Fryktelig sjeldent at det skjer. På neste ultralyd kan de også se på organer på babyen din, det vil nok også gi deg en hviss trygghet. hjalp veldig for meg å se en frisk baby i uke 12, skuldrene senkes litt da

pust med magen, dette skal gå fint ❤️
Tusen takk for ei støttande melding, den hjalp masse. Og masse lykke til i ditt svangerskap. Så fint at du har kommet over der det skar seg sist. Gratulerer så mykje ❤️❤️❤️ Puster med magen no. Takk igjen

Det er vanskelig å gå rundt å glede seg når man samtidig er veldig redd..

Vi har prøvd siden 2014 og har et barn født i 2016.
Etter det har vi mistet to ganger og denne gangen har jeg kommet meg langt! (Uke 14 nå). Men jeg er fortsatt redd og jeg sliter fortsatt med å glede meg for mye.. :Heartpink

Jeg oppdaget ma i uke 13 i 2010, fosteret ble målt til 9 uker. Alle symptomene var fortsatt til stede, men livmoren vokste ikke.

Nå er jeg snart 11 uker og kjenner livmoren har vokst mye siste uken så føler meg ganske trygg på at det fortsatt er liv! Skal til legen på fredag og håper hun da finner hjertelyden med dopler.

Da jeg fikk jentene mine i 2011 og 2013 hadde jeg dopler hjemme som jeg fant hjertelyden med fra uke 10, det ga mye trygghet. Men den er desverre ødelagt og jeg finner de ikke på noen norske butikker lenger.

Mistet to ganger før jeg fikk førstemann. Mistet heldigvis ganske tidlig, uke 5 og uke 6+2 tror jeg det var.
Når jeg gikk gravid med førstemann følte jeg på meg at det kom til å gå bra. Men måtte ha ultralyd uke 6+5 og uke 14+2 likevel for å forsikre meg om at det faktisk var liv laga.
Denne gangen har jeg vært veldig rolig og avslappet til graviditeten og har en god følelse på at det skal gå bra.
Men begynner å kjenne på behovet for en ultralyd for å se at det virkelig går bra, har ikke sett lille knøttet enda! Og har jo i bakhodet at MA kan skje, så sjekker med doppler innimellom at hjertet slår, vet hvor jeg skal lete så finner gjerne lyden ganske raskt heldigvis ❤️

Jeg hadde en MA i 2020 og fødte et barn i 2021. Så jeg vet at det kan gå galt, men nå vet jeg heldigvis også at jeg faktisk kan få barn! Denne gangen har jeg (bank i bordet) ikke hatt noen blødninger og føler meg gravid, så jeg har liksom en følelse av at det går bra denne gangen. Skal på TUL i august og gleder meg til det, å få en bekreftelse liksom!
Siden jeg allerede har et barn hjelper det også. Hvis det skulle gå galt denne gangen blir det jo vanskelig selvfølgelig, men samtidig kan jeg trøste meg med at jeg allerede har vært så heldig og fått et barn!

Du er ikke alene om å tenke eller føle disse tingene. Jeg også har mistet, men det var sent i svangerskapet. Fødte en perfekt liten prins hvor ingen feil ble funnet, bare en hel del uflax som legen sa. Jeg fikk to friske jenter før jeg fikk han. Og har fått en frisk jente etter han. Og nå er jeg gravid igjen. Tar ingenting forgitt, og trør ikke glede meg over at ting ser bra ut, virker bra ut ifra prøver og ul, før barnet er levende i mine armer. Gleder meg over graviditeten og prøver så godt jeg kan å tenke positivt. Livet er ingen lek og jeg vet veldig godt hvordan det føles og ikke være sikker på at ting går bra. Men hei, se på meg. Jeg tør å prøve igjen, så håp har jeg:-) Det kommer mest sannsynlig til å gå kjempe fint for oss alle<3

Jeg oppdaget ma i uke 13 i 2010, fosteret ble målt til 9 uker. Alle symptomene var fortsatt til stede, men livmoren vokste ikke.

Nå er jeg snart 11 uker og kjenner livmoren har vokst mye siste uken så føler meg ganske trygg på at det fortsatt er liv! Skal til legen på fredag og håper hun da finner hjertelyden med dopler.

Da jeg fikk jentene mine i 2011 og 2013 hadde jeg dopler hjemme som jeg fant hjertelyden med fra uke 10, det ga mye trygghet. Men den er desverre ødelagt og jeg finner de ikke på noen norske butikker lenger.
Bare å google det. Jeg kjøpte en doppler til 500kr fra norge,og den har jeg hørt hjertelyd me siden 10+3 :) selges overalt.

Babyplan selger til 500 kr :)

Jeg mistet sønnen vår i uke 21 i fjor. Det var helt forjævlig og det har vært 11 vonde måneder. Positiv graviditetstest har gjort godt, men savnet etter han som var så liten, fin og helt «ferdig» er umåtelig stort.
Det forstår jeg så godt. Det er forferdelig vondt å miste et barn. Håper dette svangerskapet går fint og at du blir fulgt godt opp. Vi mistet første jenta vår i uke 35 for 8 år siden. Fikk deretter ekstrempremature tvillinger to år etter, og blir fulgt godt opp nå. Får komme til ultralyd når jeg selv føler at jeg må inn for å sjekke. Vi har lov å være redde, så jeg håper du får den oppfølgingen du føler du trenger i månedene som kommer. God klem!

Jeg hadde også en doppler tidligere men som jeg solgte for et par år siden. Kjøpte en ny nå for et par uker siden via Finn. Søk Angelsound doppler f eks så kommer det opp en del som selger.

Hadde SA forrige gang jeg var gravid, i uke 7-8, høsten 2020 så er også ganske nervøs for at det skal skje denne gangen og har ikke turt å glede meg. Egentlig prøvd å leve mest mulig normalt også heller telle ned til ny ultralyd. Er nå i uke 10 og har endelig hentet frem gravidklær igjen men synes det er litt sårt/rart fremdeles. Tenker en ultralyd i uke 12 vil hjelpe for min del.

Hadde 1 Sa og 2 Ma før denne. Så hver gang jeg går på do, ser jeg på papiret for å se om det har kommet blod. Foreløpig ikke noe blod, men jeg tar absolutt ingenting for gitt...

Hadde 1 Sa og 2 Ma før denne. Så hver gang jeg går på do, ser jeg på papiret for å se om det har kommet blod. Foreløpig ikke noe blod, men jeg tar absolutt ingenting for gitt...
Jeg sjekker også papiret hver gang jeg går på do, for blod men tenkte ikke over at det ikke var normalt :bag:

Sjekker alltid ved dobesøk jeg også, og tar enda ikke for gitt at det faktisk skal bli en levende baby av dette til slutt. Tror dette er en helt normal "forsvarsmekanisme" når man har opplevd å miste tidligere.

Skjønner så godt hvordan det føles, opplevde en MA i uke 8 ved første graviditet og jeg merker at redselen fortsatt er der. Sjekker alltid ved dobesøk og jeg kjenner jeg er sykt nervøs og spent på ultralyden vi skal ha på fredag. Tok en ultralyd 7+6 og alt var normalt, men vet så godt at ting kan snu:( Har fortalt alle venner og kollegaer, men merker jeg alltid sier "hvis det går bra".

Back
Topp