Mittførste
Glad i forumet
Hvordan gjør man det egentlig med vogn på buss? Kan noen gi meg en god oppskrift på sikkerhet ang dette? Skal busse imorgen og kjenner meg litt usikker...[8D]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Mittførste
Ingen? Jeg lurer på hvordan feste vogna...hvilken vei skal den stå...regner med ungen skal festes i vogna og ikke tas ut selv om han gråter? Veldiig grønn her jeg altså..

ORIGINAL: _milla
jeg har aldri sett sånne stropper jeg..???? de få gangene jeg har tatt bussen har jeg bare stått ved siden av og passa på.... og krysset fingrene for at det ikke blir skrik og skrål..[:D][;)]
Takk, jenter, da skal jeg prøve meg i morgen! Er innenbys buss ja, Tessa. Trøndertreff i byen i morgen, jeeej!!![:D][:D][:D]
Vi har en bil og en scooter, men nå er scooter-sesongen over for sambo så nå har jeg ikke bil lenger. Regner med det går greit med buss[:)] Litt spent bare..har liksom aldri tatt buss herfra i hele tatt iom at vi flyttet hit i sommer.
Persillen, hehe, du skal få slippe å busse opp til meg for så å busse sammen med meg ned, men takk for at du tenker på lille meg[:D][:D][:D]
ORIGINAL: et_lite_vesen
Ta med festestropper som man har i bilen og fest vogna til et "håndtak" eller lignende. Det hjelper ikke å sitte å holde på vogna om bussen kjører utfor, for da flyr du samme veien som vogna. Helt greit med bråbremsing og krappe svinger for da har du litt mer kontroll, men man kan aldri være for sikker (tro meg, for dette har jeg peiling på). Så til og med et enkelt tau til å binde fast vogna burde holde!
Jeg har kjøpt festestropper på Clas Ohlson til 69 kroner for en topakning. Disse er med meg over alt! De skal egentlig brukes til å feste ting til bilen [;)]
Etter mitt skjønn skal babyen kjøre sidelengs eller med bena først (ikke hodet mot kjøreretningen). Kommer det en bråbrems går det nemlig mest utover hodet hvis du parkerer vogna med hodet mot kjøreretningen.
Det er ingen fasitsvar på dette, men slik føler JEG meg tryggest når jeg kjører buss nå.

ORIGINAL: Persillen
Takk, jenter, da skal jeg prøve meg i morgen! Er innenbys buss ja, Tessa. Trøndertreff i byen i morgen, jeeej!!![:D][:D][:D]
Vi har en bil og en scooter, men nå er scooter-sesongen over for sambo så nå har jeg ikke bil lenger. Regner med det går greit med buss[:)] Litt spent bare..har liksom aldri tatt buss herfra i hele tatt iom at vi flyttet hit i sommer.
Persillen, hehe, du skal få slippe å busse opp til meg for så å busse sammen med meg ned, men takk for at du tenker på lille meg[:D][:D][:D]
Haha, jeg hadde aldri i livet bussa opp, hadde gått opp og tvingt deg til å møte meg ved Megan isåfall. [;)][8D]