Flau over barnet ditt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Barn kan si mye rart uten å tenke over det både hjemme, i selskap og når dere er en tur på butikken. Har ditt barn noensinne sagt noe som har gjort deg flau?

Ja. På offentlig toaletter så roper han alltid : Æsj! Det lukter så ekkelt her!
Veldig gøy når det er masse folk der ;-)

Minsten på tre har det med å herme etter folk som går rart, har blitt flau et par ganger! Og en gang møtte vi en stooooor mann, og da gjorde hun seg stor, vraltet etter han helt likt som han og ropte tooooool mann mamma!!!
Haha uff, skjønner godt at det er litt flaut :P

Min er ikke begynt å snakke enda, så ingen flauser foreløbig (men regner med de kommer!). Husker en unge i barnehagen jeg jobba i som kom inn døra og fortalte at pappa hadde såååååååå stooooor tissemann mens han viste med hendene. Pappan var sprutrød :p

Minsten på tre har det med å herme etter folk som går rart, har blitt flau et par ganger! Og en gang møtte vi en stooooor mann, og da gjorde hun seg stor, vraltet etter han helt likt som han og ropte tooooool mann mamma!!!

Haha! Jeg har ikke barn men gjorde det samme som sønnen din, bare om bestemors pupper ;p

Vi satt på La Baguett, og ved siden av oss satt ei meget stor dame med enda større hår ved siden av oss. Først så sier han: "Oi, se på håret hennes a!" Jeg hysjer på han, og forklarer at sånt må man ikke si. Så reiser damen seg opp for å gå, og da sier han enda høyere: "Se sååå stor mage hun har a mamma!!" Jeg hysjer igjen, og forklarer nok en gang at de kan bli lei seg osv. Og at hvis det er noe han vil si, kan vi snakke om det senere :P

Jeg blir sjelden flau av det ungen min sier. ;) Unger er unger, men jeg føler jeg av og til må forklare meg dersom vesla forteller om da jeg var sint på henne for noe. Hun forteller jo bare halve sannheten. :P

Da snuppa var to år, satt vi på bussen på vei til byen. Vi satt i 4 manns-sete med en dame vendt mot oss. Snuppa peker "Seee, seeee mamma!", og peker på damen. "Ja, det er dama", svarte jeg. Snuppa: "Neeeei (ler høyt), ikke dame... GRIS!" Da ble jeg faktisk litt flau :P

Da snuppa var to år, satt vi på bussen på vei til byen. Vi satt i 4 manns-sete med en dame vendt mot oss. Snuppa peker "Seee, seeee mamma!", og peker på damen. "Ja, det er dama", svarte jeg. Snuppa: "Neeeei (ler høyt), ikke dame... GRIS!" Da ble jeg faktisk litt flau :P

Fikk meg en god latter der ja ;)

Da snuppa var to år, satt vi på bussen på vei til byen. Vi satt i 4 manns-sete med en dame vendt mot oss. Snuppa peker "Seee, seeee mamma!", og peker på damen. "Ja, det er dama", svarte jeg. Snuppa: "Neeeei (ler høyt), ikke dame... GRIS!" Da ble jeg faktisk litt flau :p
Haha! Da hadde jeg blitt flau også:D

"Oi, h*n har spist mye godteri", mens hun peker. Den har skjedd ett par ganger. Ellers så kommenterer hun ofte folk som røyker, men det blir jeg ikke flau over.

Mhm... Eldstemann var vel 2.5 år den gangen og hadde vært med meg på do. Han leka i dusjhjørnet mens jeg skifta bind. Han fikk med seg dette og spurte hva det var. Jeg sa enkelt: mamma har blod. Helt normalt og ikke farlig.

Vi kommer til barnehagen, han løper inn i garderoben hvor det er mange andre foreldre og ansatte og roper: Mamma har bloooood i trusa! Kom å se!!

Mens han peker på underlivet mitt.

Stas.

Frøkna har helt angst for doer som ikke er rene og når hun var mindre taklet hun ikke skitt og møkk i det hele tatt. Så var vi på besøk hos noen i slekta og ungen skulle på do hvor hun da sier "æsj så ekkelt, her vil ikke jeg tisse". Hun fikk beskjed om å ikke si slikt høyt og bare tisse og bli ferdig.

Guten min sa i dag ved middagsbordet at han skulle sprenge barnehagen, da vart eg faktisk heilt satt ut... Hadde venninne og hennas ungar på besøk, og alle berre sat og måpte.
Spurte han til slutt om han viste kva det ville sei å sprenge noko, det viste han (heldigvis) ikkje;)

Huff ja har et par episoder fra han eldste var 3år. Først ser vi ei overvektig dame i butikken, og han roper ut "mamma, hun har baby i magen". Og gir seg ikke heller vettu :-P
Og andre gangen står vi i kø for å betale og foran oss står ei dame med hvit burka, og han roper ut i tøysete tone "wææ se spøkelse!" Passe pinlig :-P

Når 5åringen løp bort til en mann i 40 årene med rød bukse og spurte om han kunne få russekort! haha.. Det var egentlig mest morsomt da :)

Back
Topp