Flat følelsesmessig

Sizzi

Betatt av forumet
Vårspirene 2021
Hei.
Jeg fikk mitt 3. barn for fem uker siden. Jeg elsker den lille skapningen så uendelig mye, jeg blir helt øm i hjertet av å se på henne. Jeg kjenner eufori når jeg ser kjærligheten mellom de tre søskenene ❤️
Problemet er at jeg innimellom kjenner meg skikkelig flat følelsesmessig. Vanskelig å forklare, for det er aldri overfor barna, men alt annet...

I helga kommer svigers på besøk fra andre kanten av landet, og skal være tre dager. Det har nok utløst mine mørke følelser... det er så slitsomt å ha dem her, de hjelper ikke til med noe, og mannen min blir som en serviceinnstilt piccolo når de kommer.....
Jeg ga beskjed til min mann at jeg egentlig syns det er for tidlig med (overnattings)besøk, jeg er så mye våken på natta med den lille.. og i så fall MAX 2 dager.. dette bryr de seg lite om, så skal være i 3 dager... d er meldt strålende vær, så regner med svigermor kommer til å sitte med vinglasset hele helga....

Flere som kjenner på en depresjon nu, som ikke omhandler baby og ting rundt der?

måtte vel helst bare få ut tankene mine her :( «snakk me mannen» hjelper egentlig lite, det blir jo dårlig stemning av det. Lenge siden vi har sett hans familie osv...
jeg har gjerne besøk hele dagen, hele kvelden, men overnatting HATER jeg!!!
 
Kan kjenne igjen det du beskriver, det er sånn jeg har det når jeg er innmari sliten. Vet ikke om det er sånn det er for deg, men jeg får lav terskel for alt annet om energinivået er på bunn.
Om du ikke får gjort noe med besøket og de likevel kommer i 3 dager, så kanskje du kan avtale litt ekstra hjelp fra mannen i forkant og/eller etterkant av besøket så du kan lade opp litt.
Håper du føler deg bedre snart ❤️
 
Jeg mener det er fullt lov å si ifra til svigerfamilien at hvis de skal komme på besøk så tidlig etter fødsel så får de bidra. og det er også lov å si at de burde sove på hotell..

Hadde min svigermor sittet med vinglasset hele helgen når hun kommer på barselbesøk kan jeg love at jeg hadde sendt hun rett på dør! Særlig når det er to andre barn i familien deres også..

Hvis du føler du er på vei inn i depresjon så ta kontakt med helsesøsteren/jordmoren/legen din med en gang:Heartpink
 
Om du ikkje er klar for å ha dei på overnatting sei det rett ut at du ikkje er klar for det. Eg hadde aldri godtatt det. Hadde forøvrig heller ikkje godtatt at svigerforeldre hadde sotte å drikke alkohol foran barna (komme selvfølgelig ann på alderen på barna da).
Hadde trua me å sjekka inn på hotell sjøl eg :)
 
Takk for svar og oppmuntrende ord ❤️
Svigers kom i går de.. jeg kjenner humøret daler med det samme. I tillegg har formen vært dårlig, tror jeg brygger på en brystbetennelse. MEN, d har også vært «greit», for da har jeg faktisk ikke kjent på dårlig samvittighet av å ta med baby på soverommet for å slappe av!

men hva tenker folk egentlig om alkohol? Jeg er nok veldig «streng» selv.. de store barna er 4,5 og 7 år.
Jeg bare FORSTÅR ikke at man ikke kan vente med alkohol til de er lagt.. bare får dårlige følelser rundt der!
Må presisere at de drikker aldri så de et beruset! «Men vi liker jo ikke brus, så tar oss heller et glass vin»...: d er faktisk ikke d samme!!
 
Takk for svar og oppmuntrende ord ❤️
Svigers kom i går de.. jeg kjenner humøret daler med det samme. I tillegg har formen vært dårlig, tror jeg brygger på en brystbetennelse. MEN, d har også vært «greit», for da har jeg faktisk ikke kjent på dårlig samvittighet av å ta med baby på soverommet for å slappe av!

men hva tenker folk egentlig om alkohol? Jeg er nok veldig «streng» selv.. de store barna er 4,5 og 7 år.
Jeg bare FORSTÅR ikke at man ikke kan vente med alkohol til de er lagt.. bare får dårlige følelser rundt der!
Må presisere at de drikker aldri så de et beruset! «Men vi liker jo ikke brus, så tar oss heller et glass vin»...: d er faktisk ikke d samme!!
Her er det max 2 enheter dersom ungene er våkne og helst ikke noe i det hele tatt. Våre barn er 6,5, 4,5 og straks 3 mnd. Barn merker det mye raskere enn voksne når noen blir påvirket av rus.

Liker de ikke brus så kan de drikke saft eller vann da. Er uansett ikke sunt å hydrere seg på alkohol.
 
Takk for svar og oppmuntrende ord ❤️
Svigers kom i går de.. jeg kjenner humøret daler med det samme. I tillegg har formen vært dårlig, tror jeg brygger på en brystbetennelse. MEN, d har også vært «greit», for da har jeg faktisk ikke kjent på dårlig samvittighet av å ta med baby på soverommet for å slappe av!

men hva tenker folk egentlig om alkohol? Jeg er nok veldig «streng» selv.. de store barna er 4,5 og 7 år.
Jeg bare FORSTÅR ikke at man ikke kan vente med alkohol til de er lagt.. bare får dårlige følelser rundt der!
Må presisere at de drikker aldri så de et beruset! «Men vi liker jo ikke brus, så tar oss heller et glass vin»...: d er faktisk ikke d samme!!
Jeg har det dessverre litt sånn med min far når han er på besøk. Det er øl hele dagen og gjerne en konjakk på kvelden. Barna våres er nå 3 år og lillebror på 2 mnd. Jeg er avholds selv og pappaen drikker kun en øl i godt lag, stort sett kun ved høytider.
Problemet med min far er at jeg tror han har et alkoholproblem og det gjør det verre. Jeg stoler ikke på han rundt barna, han har aldri fått passe storesøster, og generelt har jeg liksom holdt han litt unna henne. Han drikker ikke nødvendigvis så mye på dagtid når hun er våken, men alltid litt og han røyker hele tiden. Han kommer om 2 uker og jeg gruer meg allerede. Jeg synes også det er vanskelig å si ifra, litt fordi vi ikke har et nært forhold...huff, ja det er vanskelig med foreldre og svigerforeldre innimellom
 
Hei.
Jeg fikk mitt 3. barn for fem uker siden. Jeg elsker den lille skapningen så uendelig mye, jeg blir helt øm i hjertet av å se på henne. Jeg kjenner eufori når jeg ser kjærligheten mellom de tre søskenene ❤️
Problemet er at jeg innimellom kjenner meg skikkelig flat følelsesmessig. Vanskelig å forklare, for det er aldri overfor barna, men alt annet...

I helga kommer svigers på besøk fra andre kanten av landet, og skal være tre dager. Det har nok utløst mine mørke følelser... det er så slitsomt å ha dem her, de hjelper ikke til med noe, og mannen min blir som en serviceinnstilt piccolo når de kommer.....
Jeg ga beskjed til min mann at jeg egentlig syns det er for tidlig med (overnattings)besøk, jeg er så mye våken på natta med den lille.. og i så fall MAX 2 dager.. dette bryr de seg lite om, så skal være i 3 dager... d er meldt strålende vær, så regner med svigermor kommer til å sitte med vinglasset hele helga....

Flere som kjenner på en depresjon nu, som ikke omhandler baby og ting rundt der?

måtte vel helst bare få ut tankene mine her :( «snakk me mannen» hjelper egentlig lite, det blir jo dårlig stemning av det. Lenge siden vi har sett hans familie osv...
jeg har gjerne besøk hele dagen, hele kvelden, men overnatting HATER jeg!!!
Jeg kjenner at det er litt mye. Mye følelser og lite tiltakslyst. Kjenner på kjærlighet og morsfølelse, men alt av gjøremål og aktiviteter er et ork. Jeg har behov for å være alene og ikke gjøre noe som helst...
 
Back
Topp