Flat eller ergo

Attpåklatt85

Betatt av forumet
Skuddårsspirene 2024
Jeg har sett for meg at jeg skal bestille ergo i sportsdelen til vogna for syntes det ser mye mer behagelig ut.. men har null erfaring da det er 13 år siden sist jeg hadde vogn barn og da hadde vi ikke slike alternativer :D
Hva tenker dere med litt erfaring? Fordeler og ulemper?
 
Jeg har bare hatt ergonomisk... Og skal bruke samme vogna på ny. Men følger gjerne tråden her for å lære litt og høre andres erfaringer.

Stemmer det at med ergonomisk sportsdel kan man bytte tidligere? Det er jo det man blir fortalt...
 
Jeg har bare hatt ergonomisk... Og skal bruke samme vogna på ny. Men følger gjerne tråden her for å lære litt og høre andres erfaringer.

Stemmer det at med ergonomisk sportsdel kan man bytte tidligere? Det er jo det man blir fortalt...
Og jeg bytta tidlig, bare så det er sagt. Tidligere enn anbefalt... Kanskje ikkje det klokeste valget, men jammen meg fikk jeg ikke er helt nytt liv! Med strålende fornøyd baby og lange deilige trilleturer i både våken og sovende tilstand. Husker ennå den enorme lettelsen og gleden og mestringen når jeg endelig kunne trille ned til butikken uten å være redd for at hun skulle våkne og skrike hele veien hjem. :D
 
Vet ikke helt om for og imot, men vi hadde flat til første og han HATET sportsdelen, han seg liksom bare ned, satt rart, og følte den var mer stress å legge ned, så vi solgte den og kjøpte en med ergonomisk ligge del, den ELSKET han, han satt stødigere, lå bedre som førte til at han sov lengre dupper, og han var en lang gutt men kunne bruke denne ut vogntiden, til rundt 3 år, der det var både soving og vanlig trilling. Samt at det ofte er enklere å bytte stilling på de ergonomiske. Så vi velger uten tvil ergonomisk nå denne gangen :)
 
Og jeg bytta tidlig, bare så det er sagt. Tidligere enn anbefalt... Kanskje ikkje det klokeste valget, men jammen meg fikk jeg ikke er helt nytt liv! Med strålende fornøyd baby og lange deilige trilleturer i både våken og sovende tilstand. Husker ennå den enorme lettelsen og gleden og mestringen når jeg endelig kunne trille ned til butikken uten å være redd for at hun skulle våkne og skrike hele veien hjem. :D
Samme her! Byttet vel etter 4,5 mnd, har bugaboo fox, så ergonomisk sittedel. Og hadde minimizer for ekstra støtte. Livet ble sååå mye enklere da!
 
Som jeg skrev over har vi brukt ergonomisk og jeg foretrekker absolutt det. Vi har en annen vogn også, uten ergonomisk sittedel, og selv om dattera nå er 1,5 år syns jeg ikke hun sitter så godt i den, siger liksom ned/fram med rumpa. Kommer til å bruke ergonomisk til babyen☺️
 
Foretrekker helt klart ergonomisk.
 
Samme her! Byttet vel etter 4,5 mnd, har bugaboo fox, så ergonomisk sittedel. Og hadde minimizer for ekstra støtte. Livet ble sååå mye enklere da!
Vi byttet ved samme alder. Så deilig. Glad for at jeg gjorde det. Selv om det går litt i mot rådene man får..
 
Vi byttet ved samme alder. Så deilig. Glad for at jeg gjorde det. Selv om det går litt i mot rådene man får..

Jeg mener at jeg leste at det var ok fra 4 mnd i den vognen. Kommer uansett til å gjøre det samme igjen hvis det blir behov, da vi fikk et nytt liv! Kunne jo også bruke vognen litt som «stol» da, hvis babyen våknet etter en hvil kunne vi heve den et hakk, så kunne hun sitte og følge med litt uten å være misfornøyd. Gjorde kun det da vognen sto i ro da, følte det ble ustødig for henne hvis vi hevet den når vi gikk tur.
 
Fordelen med ergonomisk er at de minste sitter mye bedre. I flat får de ikke samme støtten. Ulempen er at ergonomisk ofte varer kortere enn flat sittedel. En del er utvokst allerede ved 2-årsalder.
 
Er lengden på sportsdelen den eneste fordelen med flat sportsdel?
 
Back
Topp