Flaskevarmer til morsmelk

Sommermamma2022

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Augustbarna2024
Mannen gir baby en flaske med morsmelk midt på natten for å gi meg et par timer ekstra med søvn, men hun våkner helt desperat etter mat så de minuttene det tar å varme flasken i vannbad er ikke lett for pappaen.

Tenkte derfor å kjøpe denne og at han sette flaska til oppvarming på nattbordet sitt når han legger seg og flaska holder en jevn temperatur helt til baby våkner (vanligvis max 2timer etter han har sovnet). https://www.amazon.co.uk/gp/product/B0B2RBX1F3/ref=ox_sc_act_title_8?smid=A13CJB5VSIDZDE&th=1

Vet dere om det er noe i veien for å holde morsmelk varm over lengre tid så lenge temperaturen er jevn altså ikke avkjøle og varme opp igjen? Tar gjerne i mot andre tips for å gjøre dette måltidet mer koselig for pappa :happy:
 
Hvis det er ferskpumpet morsmelk så kan det stå i romtemperatur i 6-8 timer. Var ikke akkurat det du spurte om, men kunne det være et alternativ.

Jeg har baby på armen så klarer ikke skrive spøsmåltegn... :hilarious:
 
Opplevde at vannbad er raskere og mye mer sikkert enn flaskevarmer. Flaskevarmer bråker også en del når varmeelementene starter. Vi gikk tilbake til vannbad etter en del ubehagelige situasjoner der både jeg og mannen brant oss på dampen. Heldigvis var dette en 2i1 flaskevarmer og steriliseringsmaskin så vi gikk ikke på en så stor smell.
 
Hvis det er ferskpumpet morsmelk så kan det stå i romtemperatur i 6-8 timer. Var ikke akkurat det du spurte om, men kunne det være et alternativ.

Jeg har baby på armen så klarer ikke skrive spøsmåltegn... :hilarious:
Problemet er at frøkna er for fin på det og romtemp er ikke godkjent :joyful:

Opplevde at vannbad er raskere og mye mer sikkert enn flaskevarmer. Flaskevarmer bråker også en del når varmeelementene starter. Vi gikk tilbake til vannbad etter en del ubehagelige situasjoner der både jeg og mannen brant oss på dampen. Heldigvis var dette en 2i1 flaskevarmer og steriliseringsmaskin så vi gikk ikke på en så stor smell.
Kunne dere har brystmelken i flaskevarmeren i et par timer? Mannen sier vannbad går for sent på jenta og hun blir så sint, tenkte derfor en som holder tempen ca til det samme som fersk melk og han bare kan ta det ut av varmeren og gi det uten at hun må vente
 
Jeg postet før jeg var ferdig :happy8

Vi har en flaskevarmer fra Philips Avent. Virker som noe av det samme som den du linker til. Tempen kan holdes opp til en time, ikke to. Jeg foretrekker flaskevarmer foran vannkoker. Føles mye tryggere å håndtere enn kokende vann. Har ikke brent meg på den, og synes ikke den bråker, bare bruser i få sekunder. Fordelen er hvis en må «multitaske», f.eks. skifte bleie mens melken varmes opp, at melken ikke blir for varm om den står litt for lenge.

Den lille prinsessen her aksepterer heller ikke romstemerert morsmelk :greet015
 
Last edited:
Problemet er at frøkna er for fin på det og romtemp er ikke godkjent :joyful:


Kunne dere har brystmelken i flaskevarmeren i et par timer? Mannen sier vannbad går for sent på jenta og hun blir så sint, tenkte derfor en som holder tempen ca til det samme som fersk melk og han bare kan ta det ut av varmeren og gi det uten at hun må vente

Vi varmer opp i puljer. Har man under 60 ml tar det ikke lange tiden syntes vi da. Melk skal ikke varmes flere ganger så kan ikke tenke meg at melka har godt av å stå varmt over flere timer. Vi ønsker også minst mulig sutring fra baby, men noen minutter her og der har vi bare regnet med når det kommer til mat oppvarming. :cat:
 
Kunne dere har brystmelken i flaskevarmeren i et par timer? Mannen sier vannbad går for sent på jenta og hun blir så sint, tenkte derfor en som holder tempen ca til det samme som fersk melk og han bare kan ta det ut av varmeren og gi det uten at hun må vente
Dessverre er det for lenge å ha i en varmer. Det gir god grobunn for bakterier. Men har du sjekket disse ekspress? Tar va 40 sek fra romtemperatur til drikkeklar. Evt bruk mikro veldig forsiktig.
 
Har du lest her? :)
Her står det hvor lenge fersk og tint/flere dager gammel morsmelk kan oppbevares. Jeg tolker det jeg leser her som at du ikke kan ha den ferdig oppvarmet i flaskevarmer og at den beste løsningen er å pumpe før du legger deg, siden fersk melk kan stå 6-8 timer i romtemperatur og deretter varme i vannbad fra varmt vann som du kan ha klart på en termos.
Vi prøvde også en stund den løsningen at mannen skulle gi flaske med pumpet melk på natt, men det tok som du sier for lang tid for babyen å vente på at melka varmet seg opp og det ble ramaskrik av en annen verden. Den beste løsningen for oss ble at mannen sto opp med babyen i helgene så jeg sov ekstra da, At jeg la meg tidlig og etterhvert når babyene startet dagen rundt 5-6 kunne han stå opp da i hverdagene ogås tok jeg over fra 07. En annen løsning er at dere bruker mme i stedet på natt, da går det raskere å helle littvarmt vann (min 70 grader) i flaska først og deretter kokt avkjølt vann for å få riktig temperatur.
Håper dere finner en god løsning, og noen må gjerne arrestere om jeg har tolket infoen fra ammehjelpen feil :)

 
Back
Topp