Flaskevarmer - melkevarmer

Ida/

Glad i forumet
Juli13-jentene
VIP
Har altså fått et flaskebarn, etter en tøff start! Så klarer ikke å amme han, derfor flaske!
Så jeg fullpumper jeg, så han får melka mi! :)

Men så til nå ha jeg varma melka i vannbad, begynner å bli lei av å koke opp vann først, for så å vente på at melka blir riktig temperert! Så lurer litt på om dere vet om noe gode flaskevarmere? Som er enkel å bruke og kan holde melka varm over tid!

Avent sin flaskevarmer, har den sånn adapter til bil ? Sånn at den går å bruke på bilturer osv?
Er det evt bra?

Vi har avent sin varmer som ble brukt her.. Men vet du får flaske varmere med patroner til å bruke på tur..

http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=2780&katid=28

ORIGINAL: profil

Bruker du ikke microen?

Man skal ikke bruke micro når man skal varme opp MM

ORIGINAL: atene

ORIGINAL: profil

Bruker du ikke microen?

Man skal ikke bruke micro når man skal varme opp MM

Oki, det viste jeg ikke...men lærer stadig noe nytt[;)]

Hjemme kokte vi vann i vannkokeren, tok det i skål og satte flaska oppi. Når vi var ute/på tur brukte vi Prince Lionheart flaskevarmer.

ORIGINAL: lillebebis

Hjemme kokte vi vann i vannkokeren, tok det i skål og satte flaska oppi. Når vi var ute/på tur brukte vi Prince Lionheart flaskevarmer.

Denne her hadde jeg også men jeg syns den var noe dritt..Tok jo en evighet å varme opp melken..Så den slutta jeg å bruke

Morsmelk skal aldri varmes i micro. Da drepes alle næringsstoffene.
Vi kjøpte en flaskevarmer som også kan varme glassmat.
Litt tungvindt at man må ha med seg vann for å kunne bruke den da, samt at det tar evigheter før glassmat blir varmt nok.

jeg har en flaskevarmer med biladapter.... fra braun....

brukte den til første... jeg fullpumpa meg med henne i 4mnd og brukte den... det er jo litt treigt men etterhvert så kjenner man jo ungen og vet sånn cirkus når de vil ha mat...

hadde du bodd nærmere så kunne du ha fått den av meg[:)]

ORIGINAL: Sofie.

Morsmelk skal aldri varmes i micro. Da drepes alle næringsstoffene.
Vi kjøpte en flaskevarmer som også kan varme glassmat.
Litt tungvindt at man må ha med seg vann for å kunne bruke den da, samt at det tar evigheter før glassmat blir varmt nok.

Man kan varme mm i micro. Det er undesøkt og det er så lite av ekstra bakterier som blir i melka, at det har ingen ting å si for mm.

Dette er d forsket mye på i utlandet, søker man på Google så finner man undersøkelse på dette.
Så kan kan bruke micro, og sørge for å riste flasken godt slik at ikke deler av melken er for varm.

ORIGINAL: Ida/

Har altså fått et flaskebarn, etter en tøff start! Så klarer ikke å amme han, derfor flaske!
Så jeg fullpumper jeg, så han får melka mi! :)

Men så til nå ha jeg varma melka i vannbad, begynner å bli lei av å koke opp vann først, for så å vente på at melka blir riktig temperert! Så lurer litt på om dere vet om noe gode flaskevarmere? Som er enkel å bruke og kan holde melka varm over tid!

Avent sin flaskevarmer, har den sånn adapter til bil ? Sånn at den går å bruke på bilturer osv?
Er det evt bra?

Melka skal heller ikke holdes varm over tid! Det er "ferskvare"!!!!

Flaskevarmer bruker lang tid. Jeg kokte vann på vannkokeren og helte det i en kjele som jeg satte flaska oppi. Gikk egentlig forholdsvis raskt..

Back
Topp