Flasketips

Kokosnøtt

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg ammer vanlig, men gir MME på flaske som siste måltid hver dag. Da blir frøkna fornøyd og sover gjennom natta. Men dere som gir flaske. Hvordan gjør man det på enklest mulig måte? Hva er trikset for å ikke syns at det blir rot og tar lang tid før det er klart?

Jeg ga flaske med storebror. Jeg hadde alltid en termin med kaldt vann i kjøleskapet som jeg blandet ut med varmt vann jeg kokte opp. Når jeg dro ut på ting hadde jeg alltid med en termin med varmt og kaldt vann. Flasken må jo drikkes en time etter den er laget pga bakterier, så da måtte det bli sånn.

Jeg hadde Dr Brownsflasker, og kjøpte flaskesterilisator. Det sparte meg for mye tid:happy:

Om du bare gir ett måltid i døgnet er det jo fort litt stress med koking og avkjøle vann osv. Ville kokt opp litt vann (holder deg "sterilt" i 24 timer) satt i kjøleskapet også varme vannet i mikro før du blander pulveret. Skal du gi flaske når du er på farta ville jeg hatt en termos med kaldt og varmt vann for å blande riktig temperatur. Enkelte av flaskene man får kjøpt i dag kan man sterilisere i mikro uten å kjøpe mikrosterilisator, så da holder det jo med en flaske eller to som du rengjør etter hvert bruk.

Som over
Jeg gir kun flaske, og syns det er enklest å koke opp vann, helle på flaske og sette i kjøleskapet. Der holder den seg 24 timer. Når det er tid for mat, varmer jeg flaska 10 sek i Micro, tilsetter pulver og vipps ferdig.
Hvis du gir bare ett måltid om dagen kan det jo være lettvint med sånne ferdigpakker også, men ikke like økonomisk :/

Jeg har kjøpt en genial melkevarmer fra Avent. Hvis jeg ender med fullamming, så får jeg kanskje ikke bruk for den med det første men den kan varme barnemat senere. Fikk den for halv pris (kostet 959 i april) og kjenner de jeg kjøpte av. De har tvillinger så som de sa, måtte nesten hadde to om det skulle vært effektivt :) Den er også spesielt laget for å varme brystmelk uten at vitaminene i den blir ødelagt. Kjekt å ha om man pumper og bruker melk senere. Blir det bare MME med oss, så tenker jeg at jeg får mye bruk for den. Kan jo klargjøre pulver og kokt vann og varme flaskene i denne da. Passer til ulike type flasker, og ikke bare Avent sine. Får perfekt temperatur uten at man trenger å ta opp og kjenne underveis. Og den holder melka med rett temp i inntil 20 minutter etter den er ferdig.

Termos med kokt varmt vann og en med kaldt, blander du 50/50 så får du passe temp :) bruker det på natta også, flaska klar på 2 min!

Back
Topp