flasketips?

muffinsdronningen

Glad i forumet
noen tips til å få babyen til å ta flaske?
vi prøvde i går å la faren få mate med flaaske, men gikk ikke så bra siden han ikke vil ta flasken..

Prøve å gi den noe ved hvert måltid, hvis ikke det funker så kan dere prøve med bitte litt sukkervann i flasken:)

problemet var at han enten suttet å på tutten og ikke svelgte, eller brakk seg når flasken kom lengre inn i munnen.

Har du prøvd å gi? Hold han i ammeposisjon så kanskje han forbinder det mer med mat og forventer hva som skal komme?
Hva skjedde når han suttet på tutten og ikke svelget, rant det ut av munnen eller? Kanskje justere med hullstr på tutten?
tenkte jeg skulle prøve ut flaske snart her og, greit å vite at det funker om ejg brått skal ut på noe eller om det skulle skje noe.. Eldste snuppa mi tok flaska uten problemer mener jeg å huske, litt hosting og harking første gangen da det ble litt mye melk, men så gikkd et som en drøm. Sååå øvelse gjør mester?

ja jeg prøvde jeg og... same same. har flaske med et hull. melken bare rant ut, han fikk nok i seg noe da... kanskje prøve på et annet tidspunkt neste gang...

Vi kjøpte den medela flasken på apoteket, som skal være så lik et bryst. Det kommer ikke noe melk ut av denne med mindre de suger litt hardt, og selve smokken er formet som en brystvorte slik at de skal ha ganske likt sugetak som til brystet. 
Den flaska funker kjempe fint på gutten vår, han skjønte fort hva det var når jeg bare kilte ham litt i nakken, og nå kombinerer vi med bryst og flaske 50/50 uten problemer :) 

Flaska koster litt da, men jeg tror det er verdt det, spesielt siden han godtar både bryst og flaske :) 

Vi prøvde først avent sin, men da fikk ho samme reaksjon som din. Så prøvde vi Mam og den tar ho. Men ho tar ingen sutter ENDA!

da skal vi teste medela.

smokk tar han av og til. men om han ikke tar smokk slipper vi avvenning;)

Back
Topp