flasketilvenning

Mitos

Glad i forumet
Hei jenter!!

Svigermor har bestilt teaterbilletter til jentene i familien i begynnelsen av oktober. Hun ønsker at vi skal ut å spise først. Det betyr at pappen skal ha minsten i flere timer på kvelden alene uten puppen :-p Har pumpet meg og gitt flaske et noen ganger, men han vil ikke ha. Han har drukket gjerne et par ti milliliter, men blir bare sint.
Tips til flasketilvenning?
Bruker den tuten med minst hull i, for at ikke han skal foretrekke flasken fremfor puppen. Han er 3,5 mnd når vi skal på teater :-)

Har dere prøvd å la far gi flasken?

Tips - kjøp kopp og sprøyte på apoteket for mating om det blir totalt krise=)

Vi ha hatt en utfordring med at hun ikke alltid vil ta flaske. Prøvd forskjellige typer og str. Ser ut til at det er avent nr 1 hun foretrekker. Problemet er bare at vi aldri vet om det går eller ikke. Vi øver regelmessig, flere ganger i uka. Så anbefaler å fortsette å prøve, men utover det så tenker jeg at skulle han ikke ta flaske den kvelden så får man prøve med kopp/skje, er jo uansett ikke snakk om flere dager du er borte.

Er det mulig at mannen kan kjøre innom restauranten eller noe sånt dersom flasken ikke fungerer?

Vi jobbet veldig med flasketilvenning da storebror var baby, siden jeg skulle på julebord med jobben da han var 8 uker. Verken jeg eller pappaen fikk ham til å drikke noe særlig, han ble bare sint og hylte. Men jeg dro på julebordet, med avtale med mannen om at han skulle kjøre med baby til der jeg var om det ikke fungerte med flaske. Men da ungen ble sulten og jeg ikke var tilstede tok han flasken som en helt!

-Har du prøvd å gi flaske uten at du er i nærheten?
-Har du prøvd forskjellige typer tutter? Kan hende det går bedre med drikkeflaske som foreslått ovenfor..
-Har du prøvd å gi flaske i utypiske spisesituasjoner? F.eks i vippestolen, på stellebordet, i vogna, senga osv? Prøv forskjellige steder.
-Har du prøvd forskjellige temperaturer? Litt kaldere eller litt varmere enn romtemperert?
-vil han heller ha NAN?

Alt dette prøvde vi med førstemann, gikk med NUK sine flasker til slutt..

Her har pappaen til babyen avlastet meg mange netter ved å gi flaske når det nærmer seg morningen. Det har vært veldig fint for meg å kunne hvile litt ut når babyen skal ha mat med 1-2 timers mellomrom. Alt utenom det så ammer jeg :)

Vi startet når babyen var 13 dager gammel med å gi ett eller to måltid på flaske. Bruker teknikken langsom flaskemating og bruker helt vanlige avent flasker. Vi har ikke hatt noen problemer med at babyen ikke vil ha pupp etterpå, men han har heller ingen problem med å spise tranen vi gir han også så han er sålangt en alt-spisende baby...

Jeg var og på konsert i byen her når babyen var fem uker gammel hvor far ga flaske i 18 timer. Ingen problem for babyen å ta pupp etterpå da heller :)

Back
Topp