Flasketilvenning? Hjelp meg!

dumidalia

Gift med forumet
Jeg har en sønn på snart fire måneder som jeg fullammer. Helt fra fødselen har jeg hatt intense kramper i brystene som gjør brystknoppen helt hvit, dette heter raynauds fenomen. Det er forferdelig vondt, men i perioder har det gått bedre på grunn av medisinering. Nå har jeg igjen en ganske dårlig periode og jeg hadde egentlig bestemt meg for å gi meg selv en klapp på skulderen og takke for god innsats. Mannen har kjøpt erstatning og vi prøvde å gi det til mini. IKKE aktuelt!

Jeg, svigermor og pappaen har prøvd, når han er supersulten, trøtt, sover, våken, litt sulten, gnarven, vi har prøvd med morsmelk i stedet, varmere, kaldere, sittende, liggende, det neste blir opp-ned, bak fram... Jeg vet ikke hva mer jeg skal prøve, og det er så helt hinsides vondt å amme.. Jeg vil bare rope og hyle og skrike. Storebror fikk flaska i munnen og spiste, lillebror brekker seg, spytter ut, kniper igjen, hyler og bærer seg. Er det noen som har noen råd til oss?

Hvilke flasker prøver du?

avent med ett eller to hull

Det eneste som fungerer er å fortsette og tilby ved hver eneste mulighet. MAM-flaskene er mer flate i tuten og mange foretrekker dem. Maltekstrakt søter opp melka. Bruk flaske og mme med lek og smil, så vil han til slutt bli vant til det. Det sies at man må smake noe minst 15 ganger før man liker det. :)

Det eneste som fungerer er å fortsette og tilby ved hver eneste mulighet. MAM-flaskene er mer flate i tuten og mange foretrekker dem. Maltekstrakt søter opp melka. Bruk flaske og mme med lek og smil, så vil han til slutt bli vant til det. Det sies at man må smake noe minst 15 ganger før man liker det. :)
Singnerer denne :-)
Begge mine har hatet avent smokkene! Vist du har de gammle aventflskene så passer mam smokkene på de (passer ikke på.de nye)

Har ikke peiling, men håper dere får det til etterhvert.:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Samme problem her, men her har vi nå begynt med mam sine kopper istede, det funker litt bedre ihvertfall:-) eller så kjøpte vi no pære saft i går (til baby fra 4mnd) hadde det på flaska istad, da tok han den nesten med engang. Så skal prøve med melk igjen etterpå:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her gikk det toppers med avent,men mam tuten er ikke så populær. Hvor mange flasker har folk til ungene sine??

Vi har 6 flasker. Så vaskes de og steriliseres en gang hver dag :)

Vi har 6 store og Gud vet hvor mange små. Bruker bare de store nå, for nå spiser hun mer. Har brukt de små til å pumpe i, men nå er nok det snart over også.

Hurra, i dag tok han flaske som en helt :)

Så bra:D

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

I går og i dag har han kun spist fra flaske. Det er så deilig! Jeg har fremdeles veldig vondt og håper melka reduseres ganske fort. Har fått tabletter for dette.

Nå er det en ny ting vi må finne ut av, nemlig soving uten pupp... Men det får bare stå til, han lærer det nok!

Så godt å høre! :) Kjempe glad på dine vegne, og håper det med sovingen ordner seg også :)

I går og i dag har han kun spist fra flaske. Det er så deilig! Jeg har fremdeles veldig vondt og håper melka reduseres ganske fort. Har fått tabletter for dette.

Nå er det en ny ting vi må finne ut av, nemlig soving uten pupp... Men det får bare stå til, han lærer det nok!

Grattis! Kan tenke meg at det var godt for deg og dere. Hvilken "variant" av flaske/melk/person/etc løste problemet for dere tror du? Vil ikke ha flaske her heller og jeg kunne trengt litt lengre "fri" enn foreløpig mulig.

Back
Topp