Flaskeslutt

Håndballmamma

* Lykke *
Novemberskattene 2014 <3
Påskekyllingene 2020
Hei
Jeg har ei jente som nå er 2 år og 8 måneder. Etter ammeslutt i fjor ble legging veldig vanskelig og løsningen ble å gi henne flaske med melk når hun skulle sove. Dette har vært hennes eneste kos. Hun har aldri tatt smokk og har heller ikke noen spesiell kos eller bamse selv om hun har noen bamser hun liker å ha i sengen.

I dag skal vi sende flaskene til julenissen og jeg lurer på om dere har noen tips til hva jeg kan gjøre hvis legging blir vanskelig. ?

Hun er forberedt på at vi skal sende flaskene i dag og vi har pratet om at hun har blitt stor osv. Men jeg tror dessverre det blir veldig sårt for henne når flaskene plutselig er borte
 
Det vi gjorde med ammeslutt når mini var like gammel var ihvertfall å tilby kos istedetfor. Snakket om at puppen måtte sove/hvile, men du kan kose i fanget/ligge i armkroken istedetfor. Det gikk problemfritt. Ikke tatt smokk her heller, men litt interessert i leke/bamse som erstatning i senga da :)
 
Det vi gjorde med ammeslutt når mini var like gammel var ihvertfall å tilby kos istedetfor. Snakket om at puppen måtte sove/hvile, men du kan kose i fanget/ligge i armkroken istedetfor. Det gikk problemfritt. Ikke tatt smokk her heller, men litt interessert i leke/bamse som erstatning i senga da :)
Legging gikk problemfritt. Hun har sovet 2 netter uten flasken. Eneste jeg merker er at hun er mer sulten når hun våkner :happy:
 
Legging gikk problemfritt. Hun har sovet 2 netter uten flasken. Eneste jeg merker er at hun er mer sulten når hun våkner :happy:
Så bra :) var litt likedan med min frøken som sluttet å sove med smokk for noen par uker siden.. helt avhengig av den.. men slutten gikk problemfritt..merker innimellom at det er litt sårt,men hun ber aldri om å få tilbake smokken.
 
Vi slutta med leggeflaske på vår toåring (2 år og straks 3 mnd) for fem dager siden. Vi snakka mye om det i forkant, jeg og pappan samkjørte leggerutinene våre helt, og så gjorde vi små endringer på måten vi la henne. Vi har sittet i en stol på rommet hennes, og gitt flaske med henne på fanget. Den siste mnd har vi lest bok i stua før legging, og satt oss i stolen på rommet hennes og sunget nattasang mens hun har fått flaske. På kvelden for flaskeslutt forklarte vi at nå var det tomt for melk, og derfor ble det ikke mer flasker til soving. Hun ble litt lei seg, men godtok nattasangen som en trygg og kjent leggerutine. Vi har hittil ikke hatt problemer med legging, men det er jo ferskt enda.
 
Hvordan går det? Syntes det var en god idé å sende flaskene til nissen :greet008 Kommer nissen med noe ekstra spennende til jul?
 
Hvordan går det? Syntes det var en god idé å sende flaskene til nissen :greet008 Kommer nissen med noe ekstra spennende til jul?
Flaskeslutt går veldig bra. Hun spør ikke etter den men vil gjerne ha melk i kopp på morgenen noe hun ofte får. Joda nissen har med seg noe ekstra spennende til jul og hun fikk kort fra nissen i julehuset i Drøbak så hun er blid og fornøyd som nå vet at nissebarna har fått flaskene. Men jeg er spent på hvordan hun takler det at babyen som kommer i april får flaske
 
Flaskeslutt går veldig bra. Hun spør ikke etter den men vil gjerne ha melk i kopp på morgenen noe hun ofte får. Joda nissen har med seg noe ekstra spennende til jul og hun fikk kort fra nissen i julehuset i Drøbak så hun er blid og fornøyd som nå vet at nissebarna har fått flaskene. Men jeg er spent på hvordan hun takler det at babyen som kommer i april får flaske

min som var samme alder ved ammeslutt har ikke noe problem med at lillebroren som kom et halvår senere blir ammet, han syns bare det er spennende og helt naturlig at babyen får mammamelk mens han drikker fra glass :)
 
min som var samme alder ved ammeslutt har ikke noe problem med at lillebroren som kom et halvår senere blir ammet, han syns bare det er spennende og helt naturlig at babyen får mammamelk mens han drikker fra glass :)
Jenta her i huset stritter nok i mot for hun tror hun eier meg :hilarious:
 
Back
Topp