Flasker

peppagris

Betatt av forumet
Noen som har erfaring med dr browns sine flasker som har merket bedring med den lille magen ? Vi gir mme og har siden vi begynte med det (hipp) har han vært urolig både natt og dag. Sover veldig urolig på natten, våkner mellom 1-3 tiden så er det opp hver time. Blir helt kokko av så lite søvn pluss jeg må stå opp å levere 4 åringen i bhg. klarer liksom ikke å skjønne om det er malten han reagerer på eller om han svelger mye luft. Ellers vil han ha mat hver 2 time på dagen så vet ikke om han ikke blir mett på hipp for med mm gikk det ihvertfall 3 timer. Noen tips å dele?

Min spiser nan og drikker fra avent flasker. Synes de flaskene er supre. De slipper inn luft i flasken av seg selv så babyen ikke får det i seg. Hu kan sove opp til fem-seks timer om natta og er veldig fornøyd. Men noen barn må også ha spesial for pga at de ikke tåler det. De på helsestasjonen og legen min er veldig opptatt av at hu tåler maten.

Jeg gir hipp om natten fordi min morsmelk ikke metter nok, og han sover da som regel 3-4 timer i strekk.

Jeg har brukt ferdigblandet, men i natt brukte jeg pulver og da sov han dårlig. Syntes også pulvermelken var annerledes enn den ferdigblandede, så jeg skal teste ut i kveld og se om den faktisk metter mindre.

Har ingen erfaring med Dr Brown, men bruker Avent og Mam (de med hull i bunn), og er meget fornøyd med de.

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Jeg gir hipp om natten fordi min morsmelk ikke metter nok, og han sover da som regel 3-4 timer i strekk.

Jeg har brukt ferdigblandet, men i natt brukte jeg pulver og da sov han dårlig. Syntes også pulvermelken var annerledes enn den ferdigblandede, så jeg skal teste ut i kveld og se om den faktisk metter mindre.

Har ingen erfaring med Dr Brown, men bruker Avent og Mam (de med hull i bunn), og er meget fornøyd med de.

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Vi har prøvd oss fram med både hipp og Nan nå,og det virket som de ikke ble mett på hipp,bare kaving og sov ikke godt,var ihjelsulten etter halvannen time hele døgnet omtrent! Gikk over til Nan-nå sover de mye bedre og lengre om gangen,5 timer på det meste om natten. Prøvde oss på hipp igjen noen dager (pga treg mage). Gikk fort til tilbake til Nan-det ble samme opplegget med hipp som det var sist...så da er det vel ikke tilfeldig for vår del hvertfall!!
Vi bruker Avent sine flasker med tut nr 1 fremdeles. Tror de funker fint..

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Då er dr brown flasket kjøpt inn, han nekter avent sine. Har og kjøpt nan ha1 som helsesøster anbefalte så håper på en god natt søvn.

Sniker fra april13.

Så trasig at du har det slik :( Lillegutt har drukket mme fra Dr. Browns sine flasker siden han ble født. Kjempe fornøyd med de flaskene ! Vi begynte med Nan til han først, men ble så urolig og hadde ubehag med avføringen. Byttet til Hipp, og ble en helt annen unge ! Bæsjer regelmessig, promper som bare det. Mett blir han også. Sover fra 20 til 08 :)

Har du prøvd annen mme? Mulig det kan hjelpe.

Håper det ordner seg for dere. Lykke til :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Då er dr brown flasket kjøpt inn, han nekter avent sine. Har og kjøpt nan ha1 som helsesøster anbefalte så håper på en god natt søvn.

Har også hørt om Nan ha1..men hva er egentlig forskjellen fra den og den vanlige? Og hvorfor fikk du den anbefalt? Er den bedre før litt ømfintlige mager?? Her på helsestasjonen vil de liksom ikke anbefale noe.. Jeg syns jo den vanlige nan er litt tungt fordøyelig for disse små, men er jo den eneste som funker på alle andre måter...

Har også hørt om Nan ha1..men hva er egentlig forskjellen fra den og den vanlige? Og hvorfor fikk du den anbefalt? Er den bedre før litt ømfintlige mager?? Her på helsestasjonen vil de liksom ikke anbefale noe.. Jeg syns jo den vanlige nan er litt tungt fordøyelig for disse små, men er jo den eneste som funker på alle andre måter...

Nan Ha1 er spesielt beregnet for barn med risiko for å utvikle allergi mot melkeprotein :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Nan Ha1 er spesielt beregnet for barn med risiko for å utvikle allergi mot melkeprotein :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Hvordan vet man at babyen har en risiko for det da? Er den mildere for magen uavhengig av det? jeg mener, "lettere" enn vanlig nan? Guttene her har så treg mage med nan... malt funker ikke (får mageknip), og Hipp som var bedre mtp avføring, mettet ikke og guttene ble så veldig urolig...

Hvordan vet man at babyen har en risiko for det da? Er den mildere for magen uavhengig av det? jeg mener, "lettere" enn vanlig nan? Guttene her har så treg mage med nan... malt funker ikke (får mageknip), og Hipp som var bedre mtp avføring, mettet ikke og guttene ble så veldig urolig...
Nei, du, si det. Det aner jeg ikke :( Min reagerer ikke på mme basert på kumelk, så det vet jeg ikke. Spør HS ;) Både Hipp, Nan og Collet som man får kjøpt på butikken er basert på kumelk :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Nei, du, si det. Det aner jeg ikke :( Min reagerer ikke på mme basert på kumelk, så det vet jeg ikke. Spør HS ;) Både Hipp, Nan og Collet som man får kjøpt på butikken er basert på kumelk :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤
Ja, får gjøre det :) Skal på HS på 6-ukers ktr neste uke :)

Jeg har brukt hipp for nan ble han treg i magen av, men han drikker såå mye nå at vi er nesten over 1 liter i dlgnet å det var vist ikke bra hørte jeg, derfor prøvde jeg nå i kveld nan igjen å tenker at sover han lenger på den nå skal jev prøve igjen noen dager med malt å se om det hjelper noe, jeg bruker mam antikolikk flasker å er suuuper fornøyd.

❤gutt født 27/6❤

Den inneholder ikke kasein som ofte skaper problemer for magen. Kasein er vanskelig å fordøye og man får ofte luft i magen av det. kasein er et melkeprotein som er allerede spaltet i nan ha 1 men den inneholder myseprotein. Vi fikk det anbefalt fordi han fikk magevondt og masse luft da vi begynte med mme. Han tåler jo fint mm så er ikke kolikk. Storebror tåler heller ikke melk men det begynte senere så det ligger i familien. Verdt å prøve. Han har no vært rolig i ettermiddag og kveld

Du, vi har en kolikk baby, og vi brukte MAM flasker og NAN . Han skrek hele kveldene, og sovnet totalt utslitt rundt midnatt :( Hadde og tydelig vondt på nattestid når han fikk flaskene. VI har vert 6 ganger til kiroprakter, uten at det har hjulpet :(
Så ble eg anbefalt å bytte til Dr Browns flaskene, å herregud for en forandring :) Nå etter 5 dager med Dr Browns er han mye roligere på kvelden, og mye mindre vondt. Kiroprakterern bekreftet at magen hans kjentes mye bedre ut, og låsningene og spenningene i bekkenet hans er nesten borte :)

Så eg anbefaler Dr Browns på det sterkeste :D

Du, vi har en kolikk baby, og vi brukte MAM flasker og NAN . Han skrek hele kveldene, og sovnet totalt utslitt rundt midnatt :( Hadde og tydelig vondt på nattestid når han fikk flaskene. VI har vert 6 ganger til kiroprakter, uten at det har hjulpet :(
Så ble eg anbefalt å bytte til Dr Browns flaskene, å herregud for en forandring :) Nå etter 5 dager med Dr Browns er han mye roligere på kvelden, og mye mindre vondt. Kiroprakterern bekreftet at magen hans kjentes mye bedre ut, og låsningene og spenningene i bekkenet hans er nesten borte :)

Så eg anbefaler Dr Browns på det sterkeste :D

så kjekt å høre at dere har gode erfaringer med dr brown flaskene. Fikk kjøpt en flaske i dag og har bare brukt den sålangt. Klarte jo å glemme kortet hjemme så fikk bare kjøpt en. Gikk til butikken så hadde tatt en time å kommet tilbake så i morgen skal jeg rett ut å kjøpe flere. Ser at jollyrom har de litt billigere. jeg fikk også anbefalt å kutte ut malt og heller gi sviskesaft. Malt kan faktisk gi magevondt. Gir du malt eller sviskesaft?

så kjekt å høre at dere har gode erfaringer med dr brown flaskene. Fikk kjøpt en flaske i dag og har bare brukt den sålangt. Klarte jo å glemme kortet hjemme så fikk bare kjøpt en. Gikk til butikken så hadde tatt en time å kommet tilbake så i morgen skal jeg rett ut å kjøpe flere. Ser at jollyrom har de litt billigere. jeg fikk også anbefalt å kutte ut malt og heller gi sviskesaft. Malt kan faktisk gi magevondt. Gir du malt eller sviskesaft?

Gir ingen av de, men gir probiotika :)

I natt gikk det bedre. Nå var det opp hver 2,5 time så det er jo bedre enn hver time. Nå får vi bare vente på at hipp morsmelk kommet ut av systemet :)

Vi kuttet malt nå-stor forbedring!! Ga mye luft i magen det gitt... Kanskje vi må prøve Nan ha1 da..og Dr.Brown flasker :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Back
Topp