Flasker.

Real

Gift med forumet
Hvordan er dette flaske styret igjen? Når kan man slutte å koke flaskene før bruk? Vi vasker og koker fortsatt både flaske og smukk, men det er kanskje ikke nødvendig??

Fant det ikke på siden, men jeg mener å ha hørt at man skal koke flaskene hver gang, helt til de er fylte 4mndr.. Men er ikke helt sikker :P

Jeg spurte helsesøster sist, og hun sa 6mnd. Da hadde de blitt vant med andre bakterier siden de spiste på alt mulig :p

Vi vasker flasker i oppvaskmaskinen nå,tutene tar jeg der når det kun er hennes ting jeg vasker. Hun har brukt flasker som kun er vasket i oppvaskmaskinen fra hun var noen uker gammel,for svigers har ikke kokt hver gang. Ikke tatt noe skade av det.

Vi vasker flasker i oppvaskmaskinen nå,tutene tar jeg der når det kun er hennes ting jeg vasker. Hun har brukt flasker som kun er vasket i oppvaskmaskinen fra hun var noen uker gammel,for svigers har ikke kokt hver gang. Ikke tatt noe skade av det.
Jeg bruker også oppvaskmaskina av og til. Men steriliserer alltid etterpå. Er så utrolig kjipt om lillebror får vondt i magen for at jeg ikke gidda å koke/sterilisere.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

vi skyller, vasker med zalo og skyller godt å koker... koker alle 5 flaskene hver kveld... men har tenkt å kjøpe en sånn sterilisator...

Jeg spurte helsesøster sist, og hun sa 6mnd. Da hadde de blitt vant med andre bakterier siden de spiste på alt mulig :p
Ok. Da fortsetter vi en stund til. Har blitt vant til det nå, så det er ikke så pes egentlig :)

• Liker
Reactions: jc
Jeg bruker også oppvaskmaskina av og til. Men steriliserer alltid etterpå. Er så utrolig kjipt om lillebror får vondt i magen for at jeg ikke gidda å koke/sterilisere.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
Eneste grunnen til at jeg ikke steriliserer er fordi jeg vet at hun tåler det. Men tutene steriliseres. Men nå er jo frøkna mi snart 6mnd også.

• Liker
Reactions: jc
Back
Topp